Партнери







Kinokolo
Kinokolo
Mudaky

Mudaky

Korona

Нещодавно і зовсім несподівано здійнялась дискусія. І про що? Про кінокритику. Почалося мирно — на фестивалі ДеКІНО, влаштованому студіями FilmUA і 1+1 media. Нещодавно подібна дискусія видавалась річчю абсолютно зайвою або принаймні нікому нецікавою...

Зазвичай другої вересневої суботи відзначають День українського кіна. Найщиріші привітання всім, хто продукує, ба навіть творить фільми. І, звісно, тим, хто любить його (їх)... День кіна в Україні досі мало помічений. Більше того, він — традиційно вже — перебуває в тіні іншого професійного свята, Дня фізкультури і спорту...

Найближчого часу новий кіносезон дарує поціновувачам українського кіна цілу низку прем'єр, серед яких екшн, військова драма, музичний фільм та інші жанрові забаганки. Cеред них кінострічки, створені учасниками Сценарної Майстерні Валентином Васяновичем, Аркадієм Непиталюком, Андрієм Кокотюхою та Юрієм Ковальовим...

«Вести» тривожить поява в українському кіні сеґмента, який давно сформувався в кінематографіях усіх країн. На тлі проросійськости видання така позиція виглядає тим більше дивною, бо Росія з федерального бюджету робить величезні вливання саме в героїко-пригодницьке кіно...

Що заважає українцям створювати якісний серіальний продукт на кшталт американського, не заощаджуючи на сценаріях та виробництві? Які претензії мають українські сценаристи та продюсери один до одного? Як авторам-початківцям звернути увагу студій на свої проекти? Чи вміють українські серіальні сценаристи працювати в команді та чи потрібні їм агенти?...

Фільм «Проект дощу» учасника Сценарної Майстерні Олега Чорного отримав приз Spotlight Gold Award на фестивалі Spotlight Documentary Film Awards в Атланті...

Голова Державного агентства України з питань кіна Пилип Іллєнко – про майбутні кінопрокатні прем'єри українських фільмів. В цьому дописі зібрано інформацію про дати всіх тринадцяти найближчих українських релізів. Серед творців - учасники Сценарної Майстерні...

На «Книжковому Арсеналі» відбулася дискусія про сучасні кіно- й телеекранізації української літератури. І хоча сьогоднішня ситуація не надто оптимістична, майбутнє екранізацій українських книжок усе ж видається багатонадійним...

Протягом другого дня Десятого пітчингу Держкіно експертна комісія розглянула 31 заявку в трьох номінаціях: ігрові повнометражні національні фільми (широка глядацька авдиторія), ігрові повнометражні копродукційні фільми (широка глядацька авдиторія) й тематичні неігрові фільми (про героїзм воїнів, які брали участь у захисті України). Серед авторів - учасники Сценарної Майстерні...

У перший день пітчинґу експертна комісія розглянула 28 проектів. Серед пошуковувачів держфінансування на дебютні фільми є учасники Сценарної Майстерні...

Розпочався проект «Дні українського кіна на Донбасі»... «Поїзд «Інтерсіті» Київ — Костянтинівка на Донбасі називають «Київ — Війна». Ми їхали ним на схід»...

Едуард Ахрамович, генеральний продюсер і директор кіностудії «Укранімафільм» міркує про Котигорошка, як втілення розуму, лідерства та фізичної сили, і те, які культурні коди і цінності закладені в однойменному анімаційному серіалі (сценарії читайте на Сценарній Майстерні)...

Підсумки дискусії на тему: «Сучасні екранізації української літератури: що спільного у письменників та філммейкерів?»...

Розпочато роботу над створенням фільмів за сценаріями, відібраними в рамках Конкурсу сценаріїв та сценарних заявок «Своє кіно»... Серед авторів - учасники Сценарної Майстерні Федір Янько та Ольга Калуга...

Від четверга, 13 квітня, в прокаті – документальна стрічка Анни Акулевич «Джамала.UA»...

Учасник Сценарної Майстерні, письменник і сценарист, Андрій Кокотюха: "Є підозра, що стрічки «Гніздо горлиці» Тараса Ткаченка і «Моя бабуся Фані Каплан» Олени Дем’яненко поділять майже всі призи, і лише в однієї буде на один — головний — приз більше"...

На Docudays UA показали чи не найважливішу стрічку року – «Процес: Російська держава проти Олега Сенцова» Аскольда Курова...

В Інституті Горшеніна відбувся круглий стіл на тему “Що відбувається в українському кінематографі в 2017 році?” Пропонуємо конспект виступів учасників заходу: голови Держкіно Пилипа Іллєнка, народного депутата і голови Комітету з питань культури і духовності Миколи Княжицького...

Із 501 роботи, що надійшли на конкурс, визначено 20 сценаріїв, які плануються до подальшої екранізації... Серед лавреатів - учасники Сценарної Майстерні Оксана Артеменко, Федір Янько, Саша Брова, Євгенія Петрученко...

Мем-сторії від Сергія Тримбача... 1993-й, Київ, осінь, кінофестиваль «Молодість». Зустрічаю Ганса Шлеґеля, з’ясувалось — він є відбірником знаменитого, одного із найавторитетніших кінофестивалів світу, Берлінського. Пояснив: він шукає українських критиків для висвітлення Берлінського кінофестивалю. «Українці повинні їздити на фестивалі і давати власні оцінки побаченому, а не переказувати чужі враження!»...

Кінематографічне представлення Голодомору 1932–1933 років, незважаючи на існування численних документальних фільмів про це, до недавнього часу обмежувалося здебільшого фільмом “Голод-33” Олеся Янчука. Можна було сподіватися, що стан речей покращиться із появою двох нових картин – “Поводир” Олеся Саніна та канадської стрічки “Гіркі жнива” Джорджа Менделюка...

Про плідність напрямку адаптацій літературних творів для кіноіндустрії навряд чи варто вкотре говорити. Найкращий аргумент на користь такої тези – афіші кінотеатрів усього світу в останні роки. Режисери експериментують зі способами візуалізації літературних сюжетів, сценаристи працюють із літературними джерелами...

Представляючи свій фільм «Моя бабуся Фанні Каплан», Олена Дем'яненко розкрила один із його секретів, котрий справді важко зрозуміти глядачам, які мають щастя бути вільними від радянського контексту... Загалом представлення «Моєї бабусі Фанні Каплан» завершилося висновком: такі фільми можна і треба показувати в нормальних країнах...

26 січня 2017 року в український кінопрокат вийшов фільм Олексія Шапарєва «Правило бою». Окрім досвідчених акторів Олексія Горбунова, Станіслава Боклана, Ахтема Сеітаблаєва, Влада Никитюка, Даші Трегубової, Дмитра Ступки та інших, у фільмі знялися одразу кілька кінодебютантів...

У Верховній Раді України зареєстровані три законопроекти про мову, які передбачають майже повну українізацію телевізійного та радійного ефіру, преси, книговидання, кінематографа та реклами...

Активні учасниці Сценарної Майстерні Оксана і Марина Артеменко належать до нової когорти українських кінорежисерів і сценаристів. Їхні стрічки неодноразово ставали лауреатами українських і зарубіжних кінофестивалів. Часто сестри-двійнята працюють на майданчику разом. Так знімалися фільми "Майстер і Маргарита", "Тімка", "Абонент"...

Враження Сергія Зленка, власника київських кінотеатрів "Бумер" і "Магнат", від презентації на Зимовому кіноринку Одеського МКФ українських фільмів, що заявлені у кінопрокаті у 2017/2018 роках...

Місяць тому відбувся Третій всеукраїнський сценарний фестиваль “КІНОСКРИПТ”. Зазвичай підсумки підводимо в середині команди, аналізуючи помилки і наступні кроки для майбутніх фестивалів. Цього року ми вирішили поділитися тими фестивальними моментами, які відбуваються за лаштунками… Адже те, що на поверхні помітно – один день – має у собі три клопітких місяці роботи перед фестивалем і впродовж року...

Чи не найважливішою подією кінематографічного 2016-го були розробка і прийняття Верховною Радою закону про державну підтримку національного кінематографа. Зрештою, Президент України його не сприйняв у всьому комплексі запропонованих ідей та відповідних змін, і рік ми закінчуємо при відчутному нулі...

Виникає підозра: Володимира Зеленського влаштовувала радянська Україна, котра є частиною радянської ж системи координат, зокрема й культурних... Cприйміть цей текст як рекламний. Такий, що мав би заохотити «прорадянську» публіку піти в кінотеатри й знайти серед героїв стрічки тих, хто однієї з ними крові...

Голова Державного агентства України з питань кіна Пилип Іллєнко опублікував інформацію про деякі кількісні показники роботи агентства протягом 2016 року... Протягом 2016 року Держкіном було прийнято 35 завершених виробництвом фільмів...

Конкурс СВОЄ КІНО, не має жанрових обмежень та відкритий для всіх бажаючих, як досвідчених кінематографістів, так і людей з інших сфер, які прагнуть спробувати себе в кінематонграфі. Сценарії та сценарні ідеї приймаються до 22 січня...

Експерт Конкурсної комісії проекту «Дивись українське – твори своє майбутнє!», голова ГО Культурна Асамблея Олена Салата – про конкурс кіносценаріїв, в якому може взяти участь буквально кожен охочий...

Марися Нікітюк, учасниця Сценарної Майстерні, знімає повнометражний режисерський дебют «Коли падають дерева». Раніше створила три короткометражки: «Сказ», «Мандрагора» і «В деревах». Окрім того, інші режисери зняли за її сценаріями сім короткометражних картин. «У кіні я люблю живе і дике. Я не люблю фільми, загнані у формальні рамки», – неодноразово відзначала Нікітюк, перераховуючи найважливіші для себе фільми...

П’ять років тому в Україні було запроваджено систему конкурсного відбору кінопроектів для формування Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів, що – разом зі збільшенням фінансування Державного агентства України з питань кіно, яке виділялося на створення фільмів, – принципово змінило хід розвитку українського кінематографа...

Верховна Рада України нарешті ухвалила Закон № 3081-д «Про державну підтримку кінематографії в Україні». Про важливі новації, проблеми та інше...

На фінансування бюджетних програм у сфері кінематографії наступного року Державному агентству України з питань кіна потрібно 961 млн. 991,5 тис. гривень, з них на виробництво та розповсюдження фільмів – 944 млн. 241,5 тис. гривень...

В Україні друга субота вересня — професійне свято кінематографістів. Насправді — нічого подібного. Вереснева субота завжди славить фізкультурників, спортсменів. Це справді державне свято, а не «шо-нібудь как». Узагалі, спорт і кіно у нас просто незрівнянні щодо уваги державних мужів. Київське «Динамо» обіграє якийсь посередній європейський клуб — одразу захоплене вітання Президента України. Фільм «Плем’я» Мирослава Слабошпицького виграв три призи у Каннах і ще на трьох десятках фестивалів — хоч би хто муркнув. Воно, «конєшно», зрозуміло — футбол чиновники дивляться, а кіно ні...

Список найкращих українських фільмів, знятих за час Незалежності, за версією кінокритика Дмитра Десятерика...

Шістдесятники, до яких і належав Богдан Ступка, ламали панівну міфологічну парадигму щодо неминучості позитивного прогресу. Єдине укриття від катастроф і насильства над твоєю волею — ти сам, твій внутрішній космос. Звісно, стилістика «Білого птаха...» не передбачала актора як повноцінного творця образу — багато що добудовувалось, домислювалось у монтажі, в пластиці. А все ж особистість Ступки не могла не вражати...

25 серпня 2016 року в Києві на Поштовій площі поруч із Річковим вокзалом відбулася акція солідарності з Олегом Сенцовим і Олександром Кольченком...

Повнометражний ігровий дебютний фільм «Припутні» учасників Сценарної Майстерні сценариста-режисера Аркадія Непиталюка та сценариста Романа Горбика, підтриманий у виробництві Держкіном та компанією Star Media, на початках реалізації…Три варіанти сценарію на СМ та відео з прес-конференції…

Нотатки з міжнародного Московського кінофестивалю... Олег Сенцов – це локомотив, який може витягнути на свободу всіх засуджених у справі «кримських терористів». Кому потрібно, це прекрасно розуміє. І тому спеціально загнав його так далеко...

Одна з найбільш помітних культурних подій літа, що позиціонується організаторами як «Кінофестиваль національного виробника», пройшла в ніч з 25-го на 26-е червня на столичному «АртПричалі». Транслювалася вона ще на 45-ти майданчиках по всій Україні, включаючи звільнені селища в зоні АТО, а також за кордоном...

Опитування Бюра української кіножурналістики «Підсумки українського кінопрокату та кінопроцесу – 2015» проводилося з метою виявлення та презентації корпоративної ціннісної шкали, якої дотримуються кіножурналісти, – саме та медіаспільнота, що професійно покликана практично формувати у суспільстві ставлення до кінематографії як такої...

Подобається, що в наших фільмах дедалі більше звучить української мови. Цілком україномовними були фільми «Останній відвідувач» Олександра Шкрабака, який переміг у національному конкурсі, та «Чекаючи на Маргариту» Святослава Костюка...

До 75-річчя від дня народження Івана Миколайчука в Домі кіна відбувся вечір, присвячений дебютній повнометражній роботі майстра – «Вавилону ХХ». Оператор-постановник фільму Юрій Гармаш розкрив присутнім таємниці творення легендарної стрічки...

Вже минуло понад два роки від виходу "Крижаного серця" на великі екрани, а фільм і далі є улюбленим у моїх дітей (7 і 4 роки). Було чимало фільмів, які їм страшенно подобалися, але ніколи не було такого беззастережного захоплення, наспівування, щоденного одягання костюмів чи забав з ляльками-персонажами фільму. Виявляється, така симпатія виникла не тільки в моїх дітей...

Протягом 20-24 квітня проходив V Київський міжнародний фестиваль короткометражних фільмів. Показали близько 250 короткометражний фільмів, з яких 10 – українські, учасники національної конкурсної програми...

Побачила світ прозова книжка учасниці Сценарної Майстерні Марисі Нікітюк «Безодня» – сума текстів, серед яких сценарій фільму «Свині», що нині екранізується… «Безодня» генерує в собі десять оповідок-катастроф, пронизаних відчаєм людського існування й пошуком «елементарної любові» в передчутті неминучого кінця світу…

Лариса Брюховецька написала статтю «Пітчинг, піар. Суєта» про принципи державної підтримки кінематографії та конкурсного добору кінопроектів для формування Програми виробництва і розповсюдження національних фільмів, діяльність Держкіна й функціонування української продюсерської системи кіновиробництва... На статтю відповів учасник Сценарної Майстерні Андрій Кокотюха...

Про анексію Криму, зраду та честь, невіддані накази та фатальні рішення – документальне кіно від "Baвилону’13" – "Крим, як це було" режисера Костянтина Кляцкіна в українському кінотеатральному прокаті... Фільм "Крим, як це було" – живий і правдивий. У ньому нема цензури, адже розповідати про військове захоплення частин, про зухвалість та нахабство, про образу та безпорадність без емоцій та лайки дуже важко...

Джордж Міллер знімає четверту частину свого “Макса”, вочевидь, з кожною збільшуючи його шаленість... Як би там не було, “Шалений Макс” – класний екшн. Від того не подітись і дух дійсно захоплює від цього достойного прикладу дизельпанку, вау-апокаліпсису і кривавого місива. Антиутопія теж там змальована геть непогано...

Десять українських кінопрем'єр 2016 року... Серед них - стрічки учасників Сценарної Майстерні Володимир Тихого, Дмитра Томашпольського й Альони Дем'яненко, а також документальна картина про неправедно засудженого в Росії режисера й сценариста Олега Сенцова...

9 січня у Тбілісі народився Сергій Параджанов (1924–1990). 92 роки тому. Хоча є й сумніви – начебто народився він ще в листопаді 1923-го… Можна повірити – в ті часи не надто поспішали оформити відповідні документи...

Законом «Про Державний бюджет України на 2016 рік» передбачено, що річні видатки Державного агентства України з питань кіно складуть 273 млн. 209,2 тис. гривень... За ідеальних умов – збільшення бюджету Держкіна мало би становити 522 млн. 204,8 тис. гривень. Вочевидь, сьогодні це недосяжна для української держави сума...

У випадку «Леґіону» маємо один із небагатьох професійно зроблених сценаріїв на історичну тематику. Причому висвітлена тема – дуже складна для розуміння, тим більше – лінійного викладу. Наприклад, цікаво вирішена проблема, як називати збройні сутички між українцями та поляками або між українцями та росіянами, сюди ж – між українцями та… українцями...

Дітям Люм’єра присвячується... Сьогодні свято усіх, хто робить кіно, хто любить кіно, – а таких в Україні абсолютна більшість. Важкувато зараз з кінематографом у нас, а все ж віра в різдвяні чудеса – не полишає...

Про деякі підсумки українського кінороку... 2015 рік завершується фільмом українського режисера Романа Ширмана «Тепер я буду любити тебе», у прокаті він із 31 грудня. Романтична комедія, так його анонсовано. А радше — трагікомедія, в якій раз по раз ввижаються тіні великого кіно Луїса Бунюеля, до прикладу...

12 грудня 2015 року в Берліні відбулася 28 церемонія вручення призів Європейської кіноакадемії. Одним із учасників заходу був український кінознавець, член Європейської кіноакадемії Алік Шпилюк...

На Львівських кінозустрічах дискутували про кіноосвіту, сценарну справу, популяризацію українського незалежного кіна, про тенденції в документалістиці та нові платформи для співпраці й презентували найсвіжіші короткометражні фільми...

В Українському домі відбулася доволі незвична — як для наших теренів — акція під назвою «Українське кіно. 900 аргументів Кіностудії Олександра Довженка». Метою проекту було привернути увагу до цієї кіностудії як символу українського кіна та гордості держави...

П'ятий рік поспіль українських фільмів у кінотеатрах більшає. Попри спад виробництва, 2015 року на екрани - до широкого та обмеженого прокату - виходять 23 українські фільми: повнометражні ігрові та документальні, а також альманахи короткометражок...

25 листопада 2015 року на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань культури і духовності було розглянуто узгоджений текст законопроекту щодо державної підтримки вітчизняної кінематографії, укладений на основі двох альтернативних документів, підготовлених народним депутатом Миколою Княжицьким з одного боку та ініціативою «#КіноКраїна» і Державним агентством України з питань кіно за участі Національної спілки кінематографістів України – з іншого...

«Прийде час, коли буде писатися історія українського кіна. У нас нема кіно-архивів, науково-дослідних установ, де занотовувався б кожний крок в розвитку кіна. Є загроза, що за такого стану речей багато фактів з життя українського кіна забудуться, випадуть з поля зору майбутніх істориків. Або, в кращому випадкові, реставрування цих фактів буде дуже важкою справою»...

25 листопада, 59 років тому, пішов у вічність Олександр Довженко... Довженкове життя значною мірою міфологізоване — в тому сенсі, що саме його ім’я стало складовою великої міфо-оповіді. В Україні це відбувається не так уже й часто і це видається недоліком — велика нація твориться й живе великими міфами, що аж ніяк не треба ототожнювати з вигадками...

Заледве не центральний образ революції в дитинстві було подаровано на шкільних уроках літератури — вірш «На майдані» Павла Тичини. Спрограмував українство на революційні дії саме у майданному просторі. Одне із значень «майдан», у перській мові, — «поле битви». Такий ринґ політичний, куди виходять супротивники. Останній Майдан за сценарієм трохи нагадував один із фільмів Чапліна...

45-й Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість» став чи не найнасиченішим за кількістю та якістю програм за останні декілька років – понад 200 фільмів... Але найпомітнішою частиною програми все ж залишається конкурс міжнародний і його чи не найголовніша частина – повнометражні дебютні стрічки...

Маскулінність та її кризові прояви – саме так можна схарактеризувати тему цьогорічного національного конкурсу Київського МКФ “Молодість”. Cеред картин, що змагаються за нагороди в цій фестивальній секції, фільми за сценаріями, оприлюдненими й обговореними у Сценарній Майстерні, а також інші стрічки учасників СМ…

В кінотеатрі українського фільму «Ліра» відбулася друга прем'єра стрічки «Мийники автомобілів» українського кінорежисера, сценариста й продюсера, учасника Сценарної Майстерні, Володимира Тихого, що він, зокрема, є автором ігрового повнометражного фільму "Зелена кофта", сценарій якого свого часу був оприлюднений та обговорений на СМ...

Вже багато років поспіль в останню суботу жовтня відкривається фестиваль. Цієї суботи буде 45 «Молодість». Незмінний, багаторічний директор «Молодості» Андрій Халпахчі, як риба об лід, б’ється у пошуках коштів. Не те, щоб великих, а хоча б, яких-небудь...

Група народних депутатів запропонувала свій варіант державної підтримки кінематографії за рахунок коштів від операторів лотерей і коштів державного бюджету, якими розпоряджатиметься Український інститут кіномистецтва, що надаватиме фінансування українським фільмам...

Друга субота вересня вже традиційно відзначається як День українського кіна. Одночасно він же День фізичної культури і спорту. Скільки існує це свято, чуєш цього дня тільки про спортсменів. Кіно у кращому разі згадують — так, між іншим...

25 серпня український режисер Олег Сенцов, учасник Сценарної Майстерні, був засуджений російським судом на 20 років суворого режиму — нібито за терористичну діяльність в окупованому Криму. За три роки до свого арешту в травні 2014-го Олег Сенцов дебютував з повнометражною картиною «Гамер». Учасники знімального процесу згадують, як це було...

4 вересня минає 50 років із дня леґендарної прем’єри фільму «Тіні забутих предків» Сергія Параджанова... 1965 року вона відбулася в Києві, у кінотеатрі «Україна». Літературний критик Іван Дзюба зі сцени, журналіст В’ячеслав Чорновіл та аспірант-літературознавець Василь Стус у залі закликали підвестися на знак протесту проти арештів українських інтелектуалів...

Кіносценарний курс активної учасниці Сценарної Майстерні Марисі Нікітюк відбувся в рамках Кіношколи – освітнього проекту від Wiz Art’у. Впродовж місяця тричі на тиждень Марися ділилася з учасниками курсу своїм сценарним досвідом. Сценарна Майстерня пропонує ознайомитися зі сценаріями та обговорити їх...

25 серпня 2015 року у Києві перед Посольством Російської Федерації в Україні відбувся мітинг «Свободу Олегу Сенцову і Олександру Кольченку!» із вимогою звільнити кримських бранців. Мітинг організувала ініціативна група «Комітет солідарності», а підтримали українські кінематографісти, правозахисники й усі ті, кому небайдужа доля наших співгромадян, що стали заручниками російської влади у війні, яку та веде проти України...

Сергій Жадан: «На судовому засіданні в Ростові-на-Дону, де відбувається судовий процес над українцями Олегом Сенцовим та Олександром Кольченком, прокурор попросив для Сенцова міру покарання в 23 роки. А я саме вчора дочитав його, Сенцова, книжку оповідань. Себто, відклав книжку й прочитав у Мережі заключне слово Олега»...

Усі ми, безперечно, переживаємо кінець часів. Хтось уже знає про це, хтось тільки здогадується, хтось інтуїтивно відчуває, але у захопливому процесі кінця часів задіяні всі ми - і жодного винятку немає. Що таке кінець часів? Максимально спрощуючи, це стан людського духу, який сигналізує про одну просту річ: більше не можна жити по-старому...

21 липня в Ростові-на-Дону розпочався судовий процес у справі режисера й сценариста Олега Сенцова (учасника Сценарної Майстерні) й активіста Олександра Кольченка, а за версією ФСБ - терористів, які намагалися ні багато ні мало так дестабілізувати ситуацію в Криму, щоб спонукати "органи влади" повернути Крим до складу України...

Знімати кіно з наміром зберегти біля екранів публіку, звиклу дивитися російські серіали, буде вигідним для рейтингів у короткостроковій перспективі. Проте стратегічно це шлях у нікуди...

Серед цілей, які ставить перед собою кожен міжнародний кінофестиваль, одна посідає перше місце. Чи це Каннський, чи Берлінський, чи Сан-Себастьянський, чи Торонтонський, чи Сиднейський, - кожен із них популяризує й підтримує насамперед свій національний кінематограф. Це аксіома. А що, коли свого національного кінематографа у звичному сенсі слова немає?..

Шостий міжнародний кінофестиваль в Одесі закінчився наїздом якогось «мажора» на фестивального директора Сергія Ященка. Що можна кваліфікувати і в ширшому контексті (не буквальному — символічному), як наїзд старої системи на вітчизняний кінематограф: він не потрібен їй, особливо у фестивальному форматі...

Голова Держкіна Пилип Іллєнко представив бачення проекту Закону «Про державну підтримку кінематографії в Україні» й закликав представників фахових кіл та широкої громадськості ознайомитися з проектом і долучитися до його доопрацювання...

3 липня 2015 року заступник міністра культури Ростислав Карандєєв у відповідь на інформаційний запит повідомив, що робота над проектом Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні» завершується і найближчим часом законопроект буде оприлюднений на сайті Міністерства культури...

Кожен, хто любить кіно, мріє побувати в Голлівуді. Хоча далеко не кожен уявляє, що воно за штука така, той Голлівуд? Синонім найуспішнішого кіна. Комплекс кіностудій на східному узбережжі Сполучених Штатів. Ще щось?.. І раптом — запрошення влаштувати фестиваль українських кінострічок у Голлівуді...

15 червня — день народження Івана Миколайчука. І п’ята річниця смерті Юрія Іллєнка... Так трапилось — один цього дня народився, другий — помер... Юрій Іллєнко був одним із тих, хто колись відкрив Миколайчука — бо ж саме очима Іллєнкової камери побачили ми Івана Палійчука в «Тінях забутих предків». А як розкрилася Буковина і сам Миколайчук у «Білому птасі з чорною ознакою»!..

Що потрібно для того, аби перетворити Львів на український Голлівуд? Щонайменше – ініціатива. За останні п’ять років навколо фестивалю короткометражного кіно Wiz-Art сформувалось середовище кіномитців та кіноманів, які вирішили не зупинятись на міжнародному фестивалі та вийти на геть інший рівень у розвитку українського кінематографа...

Документалісти демонструють, як учасники війни творять сучасну історію України, обираючи за інструмент її творення власне життя...

Документальний фільм американця Стіва Гувера “Крoкодил Ґєннадій”, який брав участь в МКФ “Трайбека-2015”, не ставив за мету досліджувати зв'язок українців з імперською культурою Росії і його наслідки для перших.юю Оповідаючи специфічну історію однієї позірно дуже не подібної на своє оточення людини, Стів Гувер водночас торкається питань глобальних...

За два місяці роботи кінотеатр українського фільму став моделлю прокату вітчизняного кіна, яку наслідують у реґіонах. Виник цей проект, коли виробництво кіна в Україні — під питанням. І досягне успіху лише за підтримки Київміськдержадміністрації....

З 15-го до 25-го квітня в Нью-Йорку проходив 14 міжнародний кінофестиваль «Трайбека». Жоден український фільм не потрапив до його програми. Проте Україна була присутня тут завдяки принаймні двом документальним повнометражним стрічкам, що їх зробили в инших країнах...

Опитування Бюра української кіножурналістики проводилося з метою виявлення та презентації корпоративної ціннісної шкали, якої дотримуються кіножурналісти, – медіяспільнота, що професійно покликана формувати у суспільстві ставлення до кінематографії...

Сергій Тримбач, Голова Національної спілки кінематографістів України: «Звертаюсь до Вас за дорученням кінематографічної спільноти, яку дедалі більше тривожить як загальний стан культури, так і кінематографа, сфери аудіовізуальних мистецтв зокрема. Ті сподівання і та ейфорія, які виникли опісля Народної Революції, спадають, не знаходячи підтримки влади. Культура лишається її незмінним пасинком»...

4 березня в Домі кіна відбувся круглий стіл «Де брати додаткові кошти для виробництва українських фільмів?». Пропозиції, полеміка, підсумки...

17 лютого відбувся круглий стіл «Підтримка вітчизняного виробництва аудіовізуальної та кінопродукції: найкращі європейські практики та шляхи розвитку в Україні»...

Гучну перемогу на престижному кінофестивалі «Санденс» здобула документальна стрічка «Російський дятел» з новим поглядом на причини аварії на Чорнобильській атомній електростанції. На кінофестивалі, який тривав з 22 січня до 1 лютого, він представляв Велику Британію. Однак усі події картини розгортаються в Україні, і з Чорнобильської зони поступово перетікають на Євромайдан...

Про особливість підходу Творчого об'єднання «Вавилон’13» до неігрового кіна та про документальну стрічку «Аеропорт», що розгортає сюжет про українських бійців, які захищали Донецький аеропорт від сепаратистів...

Погляд автора – кінознавця Людмили Лємєшевої – на свій час і своїх героїв. Есей до сценарію повнометражного художньо-публіцистичного фільму «Таємна свобода», присвяченого українському авторському кінематографу 1960 – 1990 років...

Минулої суботи в Будинку кіно відбувся перегляд найзнаменитішої і найтитулованішої нині (понад 30 призів престижних міжнародних кінофестивалів, з європейським «Оскаром» включно) української стрічки «Плем’я» Мирослава Слабошпицького. Показ завершився аплодисментами і вигуками «Браво!», виразно оздобленими іншими криками, доволі традиційними в Україні – «Ганьба!»...

10 січня в Римі помер, на 93-му році життя, Франческо Розі. Він був одним із тих, хто починав таке феноменальне явище, як Італійський неореалізм... Франческо Розі уперто й безжально констатував: італійське суспільство загрузло в корупційних схемах, в ньому владарює мафія і мафіозі, демократія працює лише як представницька модель, одначе ж народні маси маніпульовані до краю…

Основна аудіовізуальна складова року, що минає, це Майдан, його образ. Скільки б не прожив кожен з нас, ми будемо пам’ятати про 2014-й через посередництво майданних образів. Екранних образів. Вони нам будуть снитись, викликатись уявою. Що то було, що то є?..

Двадцять третій за рахунком фестивальний трофей фільм «Плем'я» Мирослава Слабошпицького отримав на знаменитому й найстарішому в Лос-Анджелесі кінофестивалі, який щоосені проводиться в Голлівуді...

Другий рік поспіль українське кіно на «Молодості» займає престижне місце в програмі фестивалю. Організатори тим самим беруть на себе велику відповідальність...

Українське кіно сьогодні – це просто ще один учасник війни, хронікер подій, фіксатор реальності. Він робить те, що ніколи не робив, вдивляється в реальність, не прагнучи рефлексії. Здається, що рефлексія зараз неможлива, можливі тільки рефлекси...

Село Бучак на Канівщині концентрує в собі неймовірно потужний пласт інформації – від геології й палеонтології до археології, народної архітектури й історії українського поетичного кіна...

На свята прийнято підбивати різноманітні підсумки, навіть у часи війни. У нашого кіна — свій фронт, і бої там точаться запеклі: спершу — за виживання, згодом — за нові висоти. Здається, маємо певні успіхи...

Вітчизняні кінокритики назвали режисерів, які визначають обличчя сучасного українського кінематографа. Серед них учасники Сценарної Майстерні Валентин Васянович, Володимир Тихий, Олег Сенцов, Мирослав Слабошпицький...

Найкращий фільм національного конкурсу 5 Одеського міжнародного кінофестивалю – документальна стрічка учасника Сценарної Майстерні Валентина Васяновича «Присмерк» про 82-річну Марію та її сліпого сина...

Зараз цікаво згадати, як ще задовго до того, як ігрове кіно стало наслідком революції, воно було її матеріалом та засобом. В основному, це була традиційна закордонна продукція, яка інтерпретувалася та інтегрувалася в українські реалії. Маріїнський парк, наповнений тітушками, почали називати Мордором...

Для всіх, хто вміє тримати камеру в руках, інтернет став водночас і кінотеатром, і повною залою глядачів... Серед авторів стрічок про новітню українську революцію багато учасників Сценарної Майстерні, зокрема, автор цієї статті...

Лише вузьке коло людей знає, хто насправді знімає фільми з життя революції - усі історії ВАВИЛОНУ’13 не містять згадок про їхніх авторів. Познайомтеся з людьми від кіна, які безоплатно і майже у щоденному режимі знімають кіноісторію Євромайдану. Серед них, зокрема, учасники Сценарної Майстерні Володимир Тихий та Юлія Гонтарук...

До українського кінотеатрального прокату вийшов повнометражний ігровий фільм учасників Сценарної Майстерні Валентина Васяновича та Ії Мислицької «Креденс», що став суголосний суспільним подіям останніх місяців... Щоб позбутись непроханих гостей, герой мусить відкласти віолончель і взяти в руки міцного кийка. Саме тому девізом картини обрали: «Ти чого такий сердитий? Бо дістали»...

Фільми «Good Bye, Леніне!» та «Україно, goodbye!»... Загалом альманах, як і практично всі сучасні українські фільми, бачиться продуктом розпаду українського поетичного і взагалі українського радянського кінематографа, розпаду, що триває останні двадцять років спорадично, проте неухильно...

9 січня 2014 року - 90 років від дня народження кінорежисера Сергія Параджанова... Фраґменти статті Сергія Тримбача з книжки «Екранні світи Сергія Параджанова»...

Фільм «Життя Аделі» можна сприймати і без врахування контексту двох попередніх фільмів Абдельлятіфа Кешіша, проте все ж краще з ним... Головні герої у фільмах Кешіша – емігранти, представники чужих для європейців культур. Вони протистоять європейському фактично у всьому...

Національний конкурс та «Українські прем’єри» – дві програми цьогорічної «Молодості», де можна було побачити та оцінити українське кіно на черговому етапі його розвитку. І складається враження, що теперішній його етап – лише чергова демонстрація можливого потенціалу, – і технічного, і мистецького, і комерційного...

Апогеєм ментальної гоголівщини, на мій погляд, є «Янгол смерті» (автор сценарію Марися Нікітюк) Володимира Тихого. Тут просто простежується тенденція «Страшної помсти» Гоголя… Дуже актуальне гротескне кіно, хоч і ні слова про вітчизняну політику та політиків...

Фільм «Майстер» сподобався, як і попередні стрічки Андерсона. Цей режисер дебютував у 1990-х. А для американського кінематографа 90-ті були божим благословенням, тоді дебютували й зняли своїй найкращі фільми режисери з потужними авторськими стратегіями... «Ночі в стилі буґі» Андерсона були...

Ключем до розуміння фільму «Леґенда №17» російського режисера Ніколая Лєбєдєва є аж ніяк не біографія хокеїста Валєрія Харламова, а два чи три фільми Альфреда Гічкока...

Для покоління молодих і часто розгублених у питанні власної тотожности українських кінематографістів цей фільм – цікавий приклад того, як цінності загальнолюдської ваги висловлюються через конкретно національне, і від того набирають ще більшої переконливости, правдивости й сили…

За 12 років цей МКФ цілком однозначно окреслив своє неповторне місце на мапі світових кінофестивалів. І «Трайбеку» роблять американці насамперед для американців і про американців…

Дискусія Сергія Тримбача з Ларисою Брюховецькою про нове українське кіно після показу п’яти короткометражних фільмів режисерів-початківців у столичному Домі кіна… Стаття кінокритика Сергія Тримбача, Голови Національної спілки кінематографістів України…

Дискусія Сергія Тримбача з Ларисою Брюховецькою про нове українське кіно після показу п’яти короткометражних фільмів режисерів-початківців у столичному Домі кіна... Стаття кінокритика Лариси Брюховецької, головного редактора журналу «Кіно-Театр»…

Кожна з п'яти короткометражних стрічок може бути сама собі культурним маніфестом та естетичною платформою. На якій можна й, мабуть, треба зупинитися, постояти, хто курить – закурити, подивитися в далечінь, подумати над сенсом життя. Якщо телебачення пропонує розріджену естетику, то нове кіно й молоді майстри - естетику, навпаки, густу. Часом - занадто, але це суб'єктивно...

Вшанування Квентіна Тарантіно в номінації «найкращий ориґінальний сценарій» за стрічку «Джанґо вільний», не стала несподіванкою… Симптоматична й перемога сценариста «Арґо» Кріса Терріо, супротивниками якого були сценаристи "Життя Пі" та «Лінкольна»...

Широкий прокат «Звичайної справи» мав би довести: українське кіно може й повинно бути різним. Відрізнятися не лише від «Міцного горішка» чи «Сексу та міста», а й одне від одного...

Більшість його стрічок обертаються навколо чималенької купи грошей, яка рано чи пізно стає об’єктом бажання героїв та причиною їхніх ексцентричних і зухвалих кроків. І в центрі його картин найчастіше опиняються молоді люди, чоловіки, по-своєму привабливі, проте морально амбівалентні…

Американський кінорежисер Дейвід Фінчер прийшов до кіноіндустрії вісімнадцятирічним і режисурі навчався на різних виробничих студіях, зокрема, у Industrial Light & Magic Джорджа Лукаса, де творив спеціальні ефекти до відомих блокбастерів...

Гумор британського коміка Саші Барона Коена тримається на кількох важливих постулатах. Насамперед, актор ніколи не промовляє від свого власного імени, тобто від імени гарно освіченого представника британського істеблішменту із міцною національною та релігійною ідентичністю...

Коли «Останній кіносеанс» вийшов на екрани Америки, його називали «свіжим поглядом у минуле». І це саме той рідкісний випадок, коли стрічка отримала безперечне визнання як у критиків, так і в публіки. Фільм також був удостоєний низки почесних і престижних кінематографічних нагород…

Американський актор, режисер, сценарист і продюсер Роб Райнер належить до старшого покоління кінематографістів, які розпочали фільмувати й фільмуватися у сімдесятих роках ХХ століття, за епохи Нового Голлівуду, що той був максимально відкритим до мистецьких експериментів...

У двотисячних цілковито встановилася магістральна тема стрічок Фукуа – щоразу частіше він фільмує картини про героїв, які опиняються в центрі змови...

«Мовчання ягнят» – це також історія про вкрадену і сплюндровану невинність, спотворену жіночність, яка волає про помсту. І саме героїня Фостер буде змушена пройти колами пекла...

Чи можливо повторити «Основний інстинкт» сьогодні, особливо в Україні, де аморальність фактично стала легальною нормою, а норма – аномальним винятком? Чи можливий у наших умовах такий міліціонер, як Нік Каррен? І хто може претендувати на місце автора літературних бестселерів, якою була Кетрін Тремел? Мені здається, що ці запитання варті відповідей на них…

Камео можуть використовуватися як суто допоміжний елемент, але й можуть нести велике смислове навантаження, бути концептуальним елементом авторського задуму....

Наша загальна трагедія, що таких акторів – це абсолютно об’єктивне спостереження – стає дедалі менше. Якщо бути відвертим до кінця, вони просто вимирають як порода… Популярність Ступки не залежала від політичного та мистецького клімату. Бо його хист – від Бога…

Нікіта Міхалков свою першу повнометражну картину зафільмував 1974 року. Це був псевдовестерн «Свій серед чужих, чужий серед своїх». Події відбувалися у двадцяті роки двадцятого століття десь на півдні Росії...

Франсуа Трюффо належить відомий афоризм: «Кіно важливіше за життя». В картині «Американська ніч» одна з героїнь цю ж думку висловлює на свій копил: «Я розумію, що можна покинути чоловіка заради фільму, але щоб фільм заради чоловіка?!.»...

У фільмі Дейвіда Кроненберґа «Виправдана жорстокість», сповненому символіки, героїня Белло ніби утілює саму Америку, що одного дня починає розуміти щось надто важливе про підвалини власного існування, існування, котре цілковито тримається на насиллі...

Американський актор Філіп Сеймур Гоффман почав зніматися в кіні на початку дев’яностих років минулого століття. Його запрошували здебільшого на епізодичні ролі, у яких головною приманкою була яскрава та нетипова зовнішність актора...

В ігровому кінематографі Міра Наїр дебютувала 1988 року фільмом «Салям, Бомбею!», у якому йшлося про життя безпритульних дітей на вулицях індійського міста...

Кіно без звичних кінематографічних форм – саме так можна охарактеризувати усі фільми Вірасетакуна. Вони не мають традиційної лінійної оповіді, а фабула максимально ослаблена. І вони живуть самі по собі, як певні природні явища, виростають стихійно, як рослина виростає із насіння...

Сценарист, кінорежисер та продюсер Олівер Стоун займає унікальне місце у світовому кінематографі. Ветеран В’єтнамської війни, учень Мартіна Скорсезі, він прийшов у кіно, аби створити своєрідну хроніку надій та розчарувань американського інтелектуала...

«Писати сценарії простіше простого. Слід спочатку сконструювати історію, а потім розмістити три дискусії у точно вибраних місцях»… Аби оцінити силу «Доґвілля», слід зробити одне важливе застереження. Історія у сценарії не існує сказати б «об’єктивно», а подається очима одного із героїв, власне, Тома – літератора-початківця й головного мораліста Доґвілля...

Міфологія має бути позитивною, до певної міри героїчною. Герой не конче мусить виглядати, як Бетмен чи Арнольд Шварценеґґер, проте обов'язково повинен долати зовнішні та внутрішні перешкоди на шляху до своєї мети...

Про американського кінорежисера, сценариста та продюсера Веса Андерсона слід знати кілька обов’язкових речей…

Серджо Леоне можна вважати останнім великим кінокласиком. Останнім, чиї фільми були стовідсотково особистими, стовідсотково авторськими...

Сценарій «Термінатора» має класичну триактну структуру… А за фабулою це фільм-пересідування, у якому погоня не тільки триває до останніх кадрів, а й є хребтом сюжету, й може трактуватися і як умова жанру, і як певна метафора…

Майкл Даґлес завжди знімався у стрічках, які розповідали про сьогодення, і в його фільмографії немає історичних картин чи фантастики. Його екранний образ ідеально слідував за епохою...

У цьому фільмі зібрані усі важливі для Крістофера Сміта теми. Насамперед, це історія про мандрівку, яка відбувається у просторі та часі...

У прозорах сенсу, прорізаних ножицями Керроллівських парадоксів, бездонний сон Аліси набуватиме все нових кінематографічних обрисів...

Вступна стаття до англомовного довідника Ukrainian Film Guide 2011-2012, що його вперше за кордоном буде представлено на Європейському кіноринку під час роботи 62 Берлінського МКФ…

Історія екранізацій «Аліси в Країні чудес» є такою ж тривалою та суперечливою, як і, власне, історія кінематографа. Нараховується близько 60 позицій, серед яких є така екзотика, як порномюзикл і комп’ютерна «стрілялка»...

Роман Оскара Вайлда «Портрет Доріана Ґрея» екранізовували безліч разів – практично, від перших років кінематографа. Сюжет про вродливого юнака, який зостається вічно молодим, та його портрет, що старіє замість нього, за різних епох отримував різне трактування...

Російський кінорежисер і сценарист Алєксєй Учітель заявив про себе ще 1980-х як вправний документаліст. Саме він тоді зафільмував леґендарну сьогодні картину «Рок», де розповідається про кількох російських рок-музикантів, їхнє життя і творчість...

Американський режисер та сценарист Вейн Креймер зафільмував лише чотири повнометражні картини, проте майже кожна з них мала доволі гучний резонанс у кінематографічному та глядацькому середовищі. Креймер представляє незалежний американський кінематограф…

Хомєрікі сьогодні в російському кіні чи не найбільший європеєць. І це стосується не стільки вибору тем для фільмування, скільки самої кінематографічної мови, яку для себе він обрав. Її суть – у підкреслено нейтральній подачі матеріалу, видимій відсутності авторської позиції та водночас майстерному володінні кінематографічним ремеслом...

Акторка Джуді Денч за останні 20 років стала правдивим кінообличчям Британії. Власне, цей її статус та міжнародна популярність пов’язані з роллю М у фільмах про Джеймса Бонда...

Французький кінорежисер, сценарист та продюсер Люк Бессон – найвидатніша кінематографічна зірка Європи останніх 20 років. Мова насамперед про кількість та якість кінопродукції, під якою ставить свій підпис Бессон. Таких фільмів нараховується сотні…

Валерій Тодоровський є одним із тих сучасних російських кінорежисерів, які здатні до максимально пластичної естетичної та соціальної позиції, яка включає в себе звичний, майже радянський, конформізм та неймовірно результативне ринкове мислення...

Фільм Алєксєя Балабанова «Вантаж 200» – одна з найпринциповіших картин сучасного російського кіна. Балабанов – найбезкомпромісніший російський режисер…

Форест Вітакер належить до тих акторів, яких знаний сценарист і режисер Біллі Вайлдер називав „кіноплоттю”. Цей артист є надзвичайним згустком енергії, насамперед тілесної, яка, зрештою, переплавляється у енергію духовну. Саме таким, від тілесного – до духовного, і був розвиток його кар’єри. Наразі Вітакер – у фільмі «Останній король Шотландії»…

Данському кінорежисерові Ніколасу Віндінґу Рефну – сорок років, і за його плечима шість повнометражних картин, призи на фестивалях (зокрема, за найкращу режисуру – фільм «Драйв» – цього року в Канні) та слава одного з найцікавіших європейських кінематографістів…

У Карпатах за 75 км від Воловця почалися зйомки містичного трилера «Синевир». Сценаристи-режисери-оператори – брати Альошечкіни, Сергій та Олександр. Вони ще 2004 року зафільмували короткометражний горор «Говерла»...

Мексикано-американський кінорежисер, сценарист та продюсер Ґільєрмо Дель Торо належить до середнього покоління сучасних кінематографістів, які творять відчутну альтернативу голлівудській естетиці, пеербуваючи у самому серці американської кіноіндустрії...

Американський кінорежисер Джезеф Манкевіч свою кар’єру у Голлівуді розпочав як сценарист та продюсер і, варто зазначити, досяг на цій ниві чималих успіхів. Проте він завжди шукав нагоди ставити картини самостійно…

Перша американська і взагалі найзнаменитіша картина Джона Шлезінґера – «Опівнічний ковбой». Майстер веде дві лінії оповіді, одна з яких стосується зовнішніх подій, інша – внутрішнього життя персонажа...

Леоне вдалося створити по суті безсмерті картини, бо кілька десятиліть поспіль вони не застарівають ні з боку кіномови, ні через оприявлені в них конфлікти. Леоне зафільмував абстрактні, художньо досконалі та водночас незмінно актуальні кінострічки, якими не можна не захоплюватись...

Загалом кінотворчість Такеші Кітано навряд чи можна піддати однозначній класифікації. Його фільми багатопланові та суперечливі, зрештою, як і сам Кітано, якого можна вважати не тільки взірцевим прикладом сучасного актуального митця, а ще й представником сучасної японської культури, яка намагається поєднувати традиційний зміст із модерною формою.

Американський актор Стів Макквін залишив по собі близько сорока десятків зіграних ролей, славу одного з найзнаменитіших акторів свого покоління та унікальний екранний імідж, у якому гармонійно переплелися стиль епохи та індивідуальні риси кіноактора...

Стьорджеса варто зарахувати до кінематографістів-авторів, які не розчинилися у голлівудському морі і зуміли перетворити свої фільми не тільки на комерційні проекти, але й на персональні послання...

Свого часу міркування про страждання Христа дозволили Мелу Ґібсону вилікуватися від депресії. Ісусові страсті втримали популярного кіноактора та режисера від самогубства. У такому разі увесь шлях цього кінематографіста, усі його картини скидаються на виконання певної місії, яка зводиться до внормовування сучасного світу, переведення його у річище вічних цінностей, які губляться у повсякденній метушні...

Брайян Де Пальма прославився наприкінці сімдесятих років ХХ століття. Один з фундаторів «Нового Голлівуду», друг Мартіна Скорсезе, Де Пальма заявив про себе як справжній сінефіл. Він свідомо наслідував Альфреда Гічкока, і наліпка «маленький Гічкок» приклеїлася до нього на довгі роки. Зрештою, фільми Де Пальми часто поставали компіляціями кількох гічкоківських тем, серед яких найголовнішою була тема підглядання. Чимало героїв картин цього режисера – вуаєристи...