Партнери







Kinokolo
Kinokolo
Mudaky

Mudaky

Korona

Режисер комедії «Припутні», учасник Сценарної Майстерні, Аркадій Непиталюк — про створення свого фільму й акторство як частину людської природи...

Режисер Заза Буадзе – про зйомки «Червоного», розрив із традиціями та чоловіче кіно.

Подаємо розлоге інтерв'ю Валерії Широкової, "УП. Культура" із головою Державного агентства України з питань кіно Пилипом Іллєнком – про роботу над міжурядовими угодами про спільне кіновиробництво, нормативно-правовими актами в рамках впровадження Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні", долю державних кіностудій, взаємодію кіно і телебачення та можливості українського кінопрокату...

5 травня 2017 року в український кінопрокат вийшла документальна стрічка Володимира Мули «Американська мрія. У пошуках правди». У фільмі – мотивувальні історії українських еміґрантів, котрі домоглися успіху в США... Як можна зняти повноцінне кіно з мінімальним бюджетом, Володимир Мула розповів в інтерв'ю...

У продюсерському архіві Олени Єршової — не одна успішна робота в копродукції з провідними кінодержавами світу. У розмові - про інститут українського продюсерства, його проблеми, завдання і можливості...

Дебютний фільм Остапа Костюка "Жива ватра" побував на Одеському кінофестивалі, на конкурсних показах у Карлових Варах, здобув нагороду на кінофестивалі Hot Docs у Канаді, а також має дві "Золоті Дзиґи" найкращим операторам та найкращому композитору...

У Києві пройшло знімання повнометражного ігрового фільму литовського режисера Мантаса Кведаравічюса «Стасіс». Спільне виробництво Литви, України та Франції. «Стасіс» є психологічною драмою, створюваною через поєднання ігрового та документального кіна...

Кінорежисер Сергій Буковський про свій новий фільм "Головна роль" і про українське кіно...

23 березня 2017 року Верховна Рада України ухвалила закон №3081-д «Про державну підтримку кінематографії в Україні» з пропозиціями Президента. Представники кіногалузі оцінюють доопрацьований закон і коли він вступить у дію...

Письменник Василь Шкляр про очікувану екранізацію роману «Чорний Ворон» і розвиток українського кінематографа: «Кажуть, що у світовій практиці майже не буває такого, щоб екранізація роману сподобалася його автору»...

Режисер і сценарист Тарас Химич: «Хочеш щось змінити, роби сам – замість тебе цього ніхто не зробить. Якщо ваша ідея справді вартує того, щоб за неї боротись, пробивати стіни, то такий фільм має майбутнє»...

Режисер і співсценарист фільму «Моя бабуся Фані Каплан» (приз за «Найкращий іноземний фільм» престижного форуму Crystal Palace International Film Festival у Лондоні) Олена Дем’яненко — про міфи та історичну правду, мюзикл «Гуцулка Ксеня» та інше...

Режисер-сценарист-продюсер Володимир Тихий, учасник Сценарної Майстерні, — про задум фільму "Брама" за п'єсою Павла Ар'є "На початку і наприкінці часів, або Баба Пріся", своє відчуття Чорнобильсьскої зони, акторів кінопроекту, Надію Савченко, яка була героїнею його документальної стрічки "Наша Надія", та про сучасне українське неігрове кіно.

У рамках проекту "Дивись українське — твори своє майбутнє!" триває конкурс сценаріїв та сценарних ідей "СВОЄ КІНО". Ініціатор і продюсер проекту Андрій Різоль розповів про особливості розгортання цієї ініціативи...

Творча консультація «Робимо «СВОЄ КІНО» для зацікавлених взяти участь у конкурсі Сценаріїв та сценарних ідей «СВОЄ КІНО»: Михайло Іллєнко, Андрій Різоль, Володимир Войтенко...

23 листопада 2016 року під час показу документального фільму "Люди, які прийшли до влади" Олексія Радинського та Томаша Рафи у Миколаївському університеті ім. Сухомлинського більше половини студентів навіть не додивилися стрічку й вийшли з авдиторії...

Андрій Різоль, CEO компанії «ВАВІЛОН», ініціатор проекту «Дивись українське», експерт з комунікацій, продюсер – про проект «Дивись українське – твори своє майбутнє!» та ініційований конкурс сценаріїв і сценарних заявок "СВОЄ КІНО"...

22 вересня 2016 року Верховна Рада України ухвалила у другому читанні законопроект 3081-д «Про державну підтримку кінематографії в Україні», що має стати базовим для роботи всієї індустрії. Про очікування від реалізації цього закону - продюсери, що наразі опікуються виробництвом для телебачення...

Видання "Фокус" та ініціативна група #КіноКраїна поцікавилися у депутатів Верховної Ради і лідерів думок, яким вони бачать розвиток українського кінематографа...

Режисер, актор, телевідник Ахтем Сеітаблаєв був гостем Літньої школи журналістики газети «День». Подаємо бесіду, присвячену українській культурі, героям, кінематографу, роботі над повнометражним ігровим фільмом «Її серце» та виступам у зоні АТО...

Фільм буде про особистість письменника Олеся Ульяненка та епоху, в якій він жив, творив.., — розповіли учасники Сценарної Майстерні Володимир Тихий та Мирослав Слабошпицький у студії «Громадського Радіо». Прем'єра стрічки планується на 2017 рік. Наразі триває збір різноманітного документального матеріялу...

Учасниця Сценарної Майстерні Юлія Шашкова, що її фільм наприкінці червня був удостоєний Ґран-прі кінофестивалю «Відкрита ніч», розповідає про свою стрічку «Волонтери війни», про громадську варту Hero.ua та про кінорежисера, сценариста й продюсера Володимира Тихого, також учасника СМ...

Учасник Сценарної Майстерні Андрій Кокотюха розповідає про свій сценарний досвід... Історичну драму «Століття Якова» за мотивами однойменного роману живого класика Володимира Лиса та мелодраму «Катерина» за мотивами поеми Тараса Шевченка — сценарії яких написав Кокотюха — скоро покажуть в ефірі телеканалу «1+1»...

Існує думка, що ім'я дається людині невипадково. У випадку режисера та письменниці Ірини Цілик (учасниці Сценарної Майстерні) те саме можна сказати й про прізвище. Адже своєю творчістю вона таки надточно влучає у душі-серця-свідомості тих, хто хоча б ознайомився з її текстами чи фільмами. Вочевидь, ті "мішені" обираються нею ненавмисно, але при цьому залишаються в глибині її різкості надовго...

Сценаристки-режисерки Оксана та Марина Артеменко, активні учасниці Сценарної Майстерні, що вони реалізують власні сценарії та пишуть для інших режисерів, розповідають про стан українського кінематографа, фінансування, проблему пошуку акторів, втіхи та розчарування в кіні та про свій нинішній проект...

13 липня 2016 року політв’язневі Олегу Сенцову, якого суд РФ засудив до 20 років ув’язнення, минає 40 років. Кримчанин, кінорежисер, письменник, сценарист (учасник Сценарної Майстерні), патріот України. Принципова поведінка Олега, як і тисяч українців, постраждалих від агресії РФ, вимальовує образ справжнього громадянина...

Інтерв'ю Марисі Нікітюк після отримання Krzysztof Kieslowski ScripTeast Award – нагороди ім. Кшиштофа Кесльовського від сценарної майстерні ScripTeast за найкращий східноєвропейський сценарій...

Про фільм "За двома зайцями", про роль української мови у формуванні українського кінематографа, про майбутню стрічку про Тараса Шевченка «Таразі. Прощання з пустелею»...

Від українських кінорежисерів часто можна почути нарікання про те, що бракує хороших сценаріїв. Марися Нікітюк (активний учасник Сценарної Майстерні) — щасливий виняток із цього правила. Її сценарії не залежуються. У 29 років у неї за спиною вже є суттєвий доробок — вона є авторкою пари десятків п’єс і кіносценаріїв, що брали участь в МКФ у Локарні, Клермон-Феррані та Одесі...

Режисер і сценарист Михайло Іллєнко — про брата Юрія, дружбу з Іваном Миколайчуком і про те, чому ніяк не може дозняти фільм за Тарасом Шевченком...

Українська режисерка, сценаристка та письменниця Марися Нікітюк, активна учасниця Сценарної Майстерні, є цьогорічною лавреаткою премії ScripTeast імені Кшиштофа Кесльовського за кращий сценарій із Центральної та Східної Європи. Таким чином було відзначено її кіносценарій "Коли падають дерева"...

15 квітня Романові Балаяну виповнилося 75 років. Ім’я цього режисера, який приніс честь і славу Україні, що стала його другою батьківщиною, епітетів не потребує. Так само, як і не потребують додаткових характеристик зняті ним фільми... «Балаян — людина, що живе з прямою спиною»... Він завжди чесний — і в розмові з глядачем, і з друзями, і, головне, з владою...

Автор стрічки «Бранці» Володимир Тихий (учасник Сценарної Майстерні) – про те, коли почалася війна, чому журналісти не зрозуміли Івана Бубенчика, про трансформацію фактів у кіно, анімації та медіа і найважливіші для активістів Майдану пошуки...

«Життя. Останнє питання» ставить перед собою амбітне завдання: розповісти про смерть, водночас увиразнивши життя – ті його деталі, які багато з нас, можливо, не помічають...

Режисер документального фільму «Бранці» Володимир Тихий, що є учасником Сценарної Майстерні, – про пошук героїчного обличчя Майдану, агресію й образи українських солдатів...

Один із найтитулованіших українських режисерів-документалістів, Сергій Буковський, про те, як розповідати історію в неігровому кінематографі...

В рамках Днів українського кіна в Лондоні голова Державного агентства України з питань кіна Пилип Іллєнко розповів оглядачеві ВВС про відродження традицій українського поетичного кіна, пошуки нової національної ідентичности, а також про те, чому українська влада заборонила показ деяких російських фільмів...

Мирослав Слабошпицький – певне, найзірковіший український режисер. На Каннському фестивалі його „Плем’я" здобуло три нагороди „Тижня критики", а журнал Rolling Stone назвав стрічку такою, що мала найбільший вплив на глядачів у 2015 році. Наступний проект Слабошпицького „Люксембург", до якого він сам написав сценарій, – ігровий фільм про життя в сучасній Чорнобильській зоні...

Учасник Сценарної Майстерні, сценарист і режисер, Павло Остріков поділився з Фестивалем сценарної майстерності “Кіноскрипт” секретами своєї творчості. Павло вже реалізував два (із семи) короткометражні сценарії, що були свого часу оприлюднені на СМ, - "Зупинка" й "Одкровення"...

"Мені пощастило, що я працюю з молодими режисерами, з поколінням, яке виросло без совка", — каже Алла Самойленко, один із відомих українських кастинг-директорів. Її роботу можна оцінити в прем'єрному українському фільмі "Брати. Остання сповідь", в інших картинах - "Мелодія для катеринки", "Таємничий острів", "Параджанов", "Зелена кофта", "Поводир"...

Активна молодь, гіпстери й широкі маси освічених людей дізналися про існування Національного центру Олександра Довженка та його точну адресу після того, як туди прийшов працювати одесит з дипломом філософа Іван Козленко. За три роки роботи на посаді директора кіноархіву він перетворив закрите державне підприємство з кіноархівом і кінокопіювальною лабораторією на віртуальний культурний центр, знаний у світі...

Інтерв’ю з режисером Олегом Чорним, учасником Сценарної Майстерні, яке він дав "UΛ: Першому" з нагоди телевізійної прем’єри стрічки "Голлівуд над Дніпром. Сни з Атлантиди", що відбудеться 8 листопада, в неділю, о 19:20... Тритмент сценарію стрічки свого часу публікувався на СМ...

Від того, що хтось прочитає 10 книжок з драматургії чи пройде семінар, він краще писати не почне. Писати — це величезна праця, головне — не писати, а переписувати. А сценарій як ніщо інше можна й треба переписувати по 100 разів, як це робиться в Голлівуді. А тут ми працюємо з драматургом, і якщо він перепише тричі, вже лізе на стіну...

Письменник і сценарист Андрій Кокотюха, учасник Сценарної Майстерні, відповів на запитання про спорідненість професій журналіста, письменника й сценариста та розповів про свій досвід...

Українські та російські діячі культури шоковані вироком для українського режисера Олега Сенцова, учасника Сценарної Майстерні, захопленого російськими спецслужбами в анексованому Криму...

Після фільму «Плем’я», яке отримало понад чотири десятки нагород, український режисер Мирослав Слабошпицький звернувся до теми Чорнобиля – фільмування в зоні відчуження заплановані на грудень...

19 серпня 2015 року у Північно-кавказькому окружному військовому суді завершився розгляд справи кінорежисера Олега Сенцова і анархіста Олександра Кольченка, обвинувачених у тероризмі. Виступ Олега Сенцова з останнім словом...

Кінорежисер та сценарист Іван Кравчишин – про знімання ігрового фільму «Політ золотої мушки» з бюджетом 16 млн. гривень, особливості прози Богдана Волошина та співпрацю з непрофесійними акторами з-поміж галичан...

Про співвідношення фактажу і драматургії в документальному кіні – у враженнях від перегляду стрічки «Російський дятел» і розмові з кінорежисером Чадом Ґрасією та героєм його фільму Федором Александровичем...

Сергій Лозниця — культовий український та європейський режисер, автор найбільш на сьогоднішній день відомого фільму про революцію «Майдан», — у Києві буває нечасто...

За словами голови Держкіна Пилипа Іллєнка, у 2016 році агентство потребує мінімум 500 млн гивень. Він наголошує, що, треба заводити в Україну іноземні знімальні групи - через податкові повернення... Про це та інші кіноідустріальні візії в інтерв'ю...

Виступ Юрія Шевчука, засновника й директора Українського кіноклубу Колумбійського університету, автора Сценарної Майстерні, в Одеському кризовому медія-центрі під час 6-го Одеського МКФ…

Київський режисер Сергій Маслобойщиков представив публіці свою нову роботу – документальний фільм «Майдан. Український аргумент», присвячений подіям кінця зими 2014 року в центрі української столиці...

У міжнародному конкурсі короткометражних фільмів 55-го Краківського МКФ відбулася прем'єра українсько-румунської документальної стрічки учасника Сценарної Майстерні Дмитра Сухолиткого-Собчука «Інтерсекція». Подаємо інтерв'ю із режисером про фільм...

«Те, як буде осмислюватися Майдан, не залежатиме від того, що і як було знято. Найкращі висновки – онтологічні. Як ми починаємо жити? Як це змінило нас? Яку свободу ми можемо собі дозволити? Що ми розуміємо як свободу? Якою свободою ми зможемо користуватися, маючи надбання революції? Що саме ми вибороли?..»

Щоб уникнути хибних інтерпретацій за кордоном подій останнього року, Україна має навчитися сама себе позиціонувати, зокрема і через кіноіно. Про це кажуть кінорежисер Володимир Тихий і кінокритик Дмитро Десятерик...

Кінорежисер, оператор, сценарист і продюсер Валентин Васянович, що він є учасником Сценарної Майстерні, один з володарів премії "Глодоський скарб" 2015 року, розповідає про власну творчість, українське кіно й телебачення, про проблеми та перспективи національної кінематографії...

Стосунки між батьком і сином завжди непрості. Коли ж обидва сильні особистості, то це вже готова драма. В інтерв'ю з батьком і сином Слабошпицькими ми не намагалися відкрити той чи той сюжет їхніх стосунків — лише хотіли зрозуміти, з якого ґрунту росте талант...

«Такий народ героїчний, а кіна нема». – Погляд на кричущий стан із сучасним українським кінематографом від солдатів у Пісках, серці Східного фронту...

16 лютого у столичному прес-центрі УНІАН відбулася прес-конференція українських кінорежисерів щодо шляхів порятунку та розвитку українського кіна...

Голова Держкіна Пилип Іллєнко розповів про те, які права Держкіно отримало з прийняттям закону про заборону російських пропагандистських фільмів, перспективи українського кіна, плани щодо введення спеціального збору на вітчизняну кінематографію...

Режисер-документаліст Олександр Балагура про свій фільм «Табір», який веде про життя українських ромів, про повернення до закарпатського села, котре режисер здійснив через 20 років...

Творче кінооб’єднання «Вавилон’13» зробило низку відеоінтерв’ю з українськими кіноглядачами й кінематографістами, які міркують на тему потреб країни у власному національному кінематографі...

Мирослав Слабошпицький і раніше був успішним, отримував десятки призів за короткометражні роботи, але останньої зими зробив щось неймовірне: зняв найкращий фільм за час Незалежності, і, як вже зараз стає зрозуміло, один із найкращих за всю історію України. Починаючи з тріумфу в Канні, «Плем’я» отримало немислиму кількість призів; остання нагорода — приз Європейської кіноакадемії в категорії «Найкращий дебют»...

У Києві 27 листопада було представлено перший повнометражний документальний фільм об’єднання українських кінематографістів «Вавилонн’13», в осерді якого - учасники Сценарної Майсерні. Відтак прем'єрні покази стрічки «Сильніше, ніж зброя» мандрують українськими містами...

Власник B&H Film Distribution і мережі «Кінопалац» – про те, чому він вирішив займатися прокатом «Поводиря», скільки грошей треба вкласти в промо українського фільму і чому українці стали більше ходити в кіно...

До кінотеатрального прокату вийшов фільм учасників Сценарної Майстерні Дмира Томашпольського й Олени Дем’яненко «F 63.9. Хвороба кохання». Розмова з Дмитром Томашпольським...

Те, що українці стали більше ходити до кінотеатрів, пан Батрух пов'язує з кризою та відмовою від дорожчих, порівняно з кіно, розваг...

На жаль, часто-густо відбувається так, що прогресивні культурні інституції та ініціативи потрапляють у поле уваги ЗМІ – із причини скандалу, а не завдяки своїй діяльності. Так, власне, і сталося з українським кіноархівом – Національним центром Олександра Довженка...

Відомий кінорежисер та сценарист розповів в інтерв’ю про свій погляд на конфлікт в Україні, а також про те, чому ФСБ Росії заарештувала його колегу – Олега Сенцова, учасника Сценарної Майстерні...

За останні декілька років вітчизняний кінематограф почав подавати ознаки життя. Як це парадоксально не звучало б, але саме за минулої влади в прокат виходили нові українські фільми, у галузь вливалося фінансування, з'явилися незнані широкому колу імена в кіномистецтві. На цій хвилі ігровим фільмом дебютував режисер документального кіна, учасник Сценарної Майстерні, Валентин Васянович...

Учасниця Сценарної Майстерні, кіносценарист і молодий режисер Марися Нікітюк — про прихід із театрознавства до кіна, свою нову роботу «Мандрагора», про плани й про те, які стрічки потрібні розбурханій революцією та війною Україні...

Тривожні новини надходять не тільки зі східного фронту. Не менше тривог і на фронті культурному, зокрема кінематографічному. Як відомо, у контексті останніх подій, значно скорочено державне фінансування українського фільмовиробництва...

Учасник Сценарної Майстерні й володар «Золотого Дюка» V ОМКФ – про залежність від державного фінансування, операторську складову стрічки «Плем’я», його власні режисерські роботи «Присмерк», «Креденс», «Звичайна справа» і випробування неможливістю знімати кіно...

За досить короткий строк учасниця Сценарної Майстерні Марися Нікітюк увійшла в український кінематограф і стала одним з найбільш затребуваних сценаристів. За її сценаріями поставлені короткометражні фільми «Швейцарський годинник», «Ґауді», «Ангел смерті», «Алкоголічка», «Листопад»...

Засновник кінокомпанії «Директорія кіно», директор Української Кіно-Асоціації, продюсер фільмів «Україно, goodbye!», «Зелена кофта», «Брати», «Поводир», частина авторів яких є учасниками Сценарної Майстерні, розповів «Громадському телебаченню» про кіноринок в Україні й про те, як слід виховувати глядача…

Представниця німецького кінофонду Бриґітта Мантей розповіла DW про можливості співпраці України і Німеччини у кіновиробництві та новий фільм українського режисера Олега Сенцова, учасника Сценарної Майстерні, викраденого в Криму російською ФСБ...

Третього квітня в ефірі телеканалу «1+1» стартував цикл документальних фільмів про події української революції 2013 – 2014 років із назвою «Зима, що нас змінила». Протягом 10, 17 й 24 квітня – інші фільми циклу... Розповідає креативний продюсер та режисер проекту Володимир Тихий...

Режисерська короткометражна робота учасниць Сценарної Майстерні Марини Артеменко та Оксани Артеменко «Абонент», що створена за сценарієм Леонід Антонюка й Сергія Галая, у травні візьме участь у навчальній програмі Каннського фестивалю...

Зараз функцію соціалізації суспільства в Україні взяла на себе інтернет-мережа. В цій сфері майбутнє розвитку авдіо- й відеотворів, які можна назвати фільмами – від трихвилинних до серіалів. І те, що ми робимо - це сучасно...

Кіномитець і викладач – про власний фільм на тему євроінтеграції, проект «Толока» і враження від новел кіноспільноти «Вавилон’13»...

«Вся моя робота пов'язана з Європою. І кінець євроінтерації - це для мене кінець можливостям працювати, знімати своє кіно, залишитися в професії, писати, мати можливість робити таке кіно, яким я його бачу, за яке можу відповідати...»

Чому я до помилок молодих завжди ставлюся поблажливо? Вони знімають те, що хочуть, дайте їм це зробити. Не втручайтеся — їм так хочеться...

У Майдану є не тільки свої музика чи живопис, але й своє кіно. Об’єднання «Вавилон 13» з’явилося в перші дні повстання цілковито стихійно: режисери, кінокритики, оператори, зібравши все доступне обладнання, отаборилися в Малій залі столичного Будинку кінематографістів і почали робити свій екранний літопис подій. Назву взяли від класичного фільму Івана Миколайчука «Вавилон ХХ»...

Учасник Сценарної Майстерні Дмитро Сухолиткий-Собчук – про фільмування впродовж 4 років документальної стрічки «Красна Маланка», про позитивний досвід державної підтримки та негативний – дистриб'юції українського кіна, про соціальну проблематику та чесний вибір художника...

На МКФ «Молодість», у міжнародному конкурсі, змагалася повнометражна картина «Такі красиві люди», створена учасником Сценарної Майстерні Дмитром Мойсеєвим. Її герої втікають від цивілізації: живуть на березі моря, рибалять, влаштовують вистави, читають японську літературу. Одне слово — рай...

Під «гострим оком» мається на увазі вміння бачити навколишній світ, абсолютно чітко розуміючи і сприймаючи весь абсурд сучасного життя. А потім вже дикий розум бере абсурдну людину або ситуацію і ставить чарівне запитання: А що, якби?..

У розмовах із молодими українськими фільмарями дуже часто доводиться чути колоніяльну за своєю логікою думку. Мовляв, у моєму фільмі немає національних ознак українськости, бо я хочу апелювати до загальнолюдських цінностей і світової авдиторії. Це бачення українського як чогось провінційного, обмеженого, не вартого уваги...

Напередодні чергового з’їзду, що відбудеться 23 квітня, голова Національної спілки кінематографістів України, кінознавець, історик кіна, сценарист Сергій Тримбач розповідає, чого було досягнуто за 4 роки роки його керівництва, а також про проблеми...

Олександр Балагура поділився враженнями від роботи над стрічкою, заради якої він залишив свій дім у Генуї й тимчасово перебрався до Києва. Також ішлося про новий документальний проект...

Часто ті, хто пишуть, не хочуть інвестувати у вивчення сценарного ремесла, у пошук власного унікального стилю, у відточування своєї майстерності на практиці. Але ж успішний сценарист має бути максимально дисциплінованим і володіти ґрунтовними знаннями в багатьох сферах…

«Американські стрічки зазвичай робляться для широкого загалу, для світу, в той час як французькі фільми знімають для французів, а італійські – для італійців. Бридко навіть уявляти собі французьке кіно, зняте англійською мовою, бо тоді воно втратило б оту свою французьку якість…»

Неігровий повнометражний фільм Олександра Балагури в певному розумінні підсумовує останні 15-20 років… Це загальна універсальна ситуація, коли людина заблукала в житті й шукає вихід, що зрозуміло будь-кому…

Олександр Бородянський: «З чого для мене починається кіно? Якщо говорити загально, то це задум. Потім пишеться сценарій. А для кінопроцесу – це підготовчий період: і розробка режисерського сценарію, і кастинґ, і вибір натури»...

Телебачення – це вікно у світ. А кіно – це вікно в інше. У цьому їхня відмінність. Телебачення – це інформація. Кіно – це припущення...

Усі мої твори майже автобіографічні. З 1990 року я була біженкою в Швеції та Фінляндії, там народила дочку, потім довго й боляче забирала її в Україну. Отож я знаю багато чого про табори біженців у Європі, про побут, в якому перебувають люди, очікуючи на статус, про примарні надії…

Нещодавно стало выдомо про відмову знаного режисера Сергія Маслобойщикова знімати щедро профінансований фільм «Діамантовий хрест». Причина — незгода з російськими продюсерами в ідеологічних та творчих питаннях...

Корнеліу Порумбою – один із лідерів нового румунського кінематографа, що гучно заявив про себе в другій половині минулого десятиліття, автор, сценарист і режисер...

Дмитро Сухолиткий-Собчук: «Хочу зняти історії людей, які готуються до свята. Про це первісне, невимовне, що живе в них, показати, де воно прокидається, навіщо все це їм потрібно, чому вони це роблять. До Маланки протягом року готуються»...

Роман дуже кінематографічний. І не тільки тому, що там фігурують конкретні вулиці, конкретні адреси, він також досить динамічний, там багато дії, там дуже яскраві персонажі, яких, на мою думкую, легко зіграти...

Все, що сталося у Києві, в Україні, дуже допомогло мені зіграти цю роль. Я завжди буду вдячний людям, які підтримували мене там, і я буду дуже радий, якщо ви скажете про це…

Сюжет для мене є ключовим. Я з дитинства люблю історії, і мені найважливіше, щоб сюжет захоплював, затягував до себе, і я вже й сам намагаюся читати тільки сюжетні речі...

У сценарії треба враховувати певні правила. Зокрема через те, що йдеться про гроші. Адже продюсер хоче, щоб люди пішли дивитися фільм, а люди люблять фільми, які були б схожі на інші фільми…

Якщо, наприклад, в українському прокаті не було б української мови – то не було б навіть надії, що хтось бодай колись зробить фільм українською. А так ця надія є…

«У Європі є такий стандарт: на 1 млн населення – одна картина. У Франції, де 55 млн, фільмують близько 60 повнометражних стрічок за рік. Тож в Україні добре, якби хоч 40… Вам потрібні спеціальні привілеї для національного кіно. Я не розумію, чому українська влада не бачить, що культура важливіша за економіку»...

Україна не стала для нас улюбленою країною. Інакше б ми не запаскудили, не засмітили б, не заплювали б її до невпізнання. І тут ані Кучма, ані Ющенко, ані Янукович не винні. А лише ми самі…

15 червня – 70 років від дня народження видатного українського актора, режисера і сценариста Івана Миколайчука. Про Миколайчука розповідає його колеґа, товариш, український режисер Роман Балаян…

Автор сценаріїв до фільмів режисера Олеся Янчука «Атентат. Осіннє вбивство у Мюнхені», «Нескорений», «Залізна сотня», стрічок «Меланхолійний вальс» Бориса Савченка, «Вишневі ночі» Аркадія Микульського, збірок новел «Крислачі», «У снігах»…

Мені, власне, дуже цікавий Борис Михайлов. З одного боку, це естетично самодостатньо, з іншого - це елемент документалістики, бо він фіксує час, який змінюється. Тому що українському мистецтву, літературі передусім, як нам мене, дуже бракує відображення реальності, роботи з реальністю, з соціумом...

Що заважає українцям в Україні і спонукає до еміграції, - через об’єктив, а точніше, “суб’єктив” кінокамери покажуть молоді українські режисери. Автор і продюсер альманаху “Мудаки. Арабески” Володимир Тихий знімає свій новий кінопроект - “Україно, goоdbye”. До нього увійде, орієнтовно, тридцятка малобюджетних короткометражок, подекуди, сатирично-провокативних, а подекуди, й сентиментальних…

Річард Креволін є автором кількох книжок зі сценарної майстерности: „Написання сценаріїв із душі”/Screenwriting From The Soul, „Керуй своїм життям”/Pilot Your Life, „Як адаптувати все, що завгодно, у сценарій”...