Сценарій ігрового короткометражного фільму
Коментарі
Федоре, категорично не погоджуюсь з тим, що назва якимось чином засуджує вчинки персонажа. І чи не суперечить Ваш другий коментар першому?) Фабула - це ж фактична сторона розповіді і включає в себе, зокрема, причинно-наслідкові звязки. А так дякую за відгук, обо'язково прислухаюся.
З повагою Ю. Г.
Геннадiю, дуже дякую за ґрунтовний аналіз твору, спробую пояснити деякі моменти. Для початку скажу, що сценарій був створений під впливом притчі про статую Будди і українських реалій минулого століття, але певний символізм і можливість його більш широкого трактування мали місце, бо без цього історія надто примітивна. А кіно мало бути про Голодомор, але не в класичному вигляді з колективізацією і т.д. Прошу ще зважити на об'єм самого сценарію, відсутність діалогів і відповідно довжина фільму не перевищуватиме 1-2 хвилини. А що треба більш точно все це формулювати, то є вірно і я буду працювати в цьому напрямку.
Ну от якраз на мою суто суб'єктивну думку, данний текст настільки відкритий та неозначений, що потенційно відкритий до будь-яких прочитань і затягнути може куди завгодно... принаймні узагальненість образів та певний їх символізм створюють для цього цілком тверде підгрунтя.. ото ж якщо в авторському задумі була мета висвітлити цілком визначену тематику в рамках драматичного методу вираження та освоєння тої тематики, то напевно текст потребує подальшої обрабки через конкретизацію, увиразнення та власне додавання драматургійних прийомів передачі тої тематики... бо наразі не зрозуміло, про що саме має бути кіно...
Геннадію. не думаю, що в такому вигляді текст може затягувати в якісь підвалини вищої філософії... Справедливо зазначено щодо художньої задачі, вона розмита, відтак і твір сприймається неоднозначно...Власне, сама назва засуджує вчинок героя, а позиція автора (судячи з коментаря) зовсім протилежна... Очевидно, Юрію варто продовжити виклад своєї концепції більш аргументованими фактами, де має бути чітко означений тезис і антитезис... тобто, ось так було, мало призвести до того, а сталось ось так, бо...
Якось так виглядає, що Сізіф, промінявши свій камінь на хрест, сповнився етики та естетики християнства і перетворився на таке собі відлуння Прометея, що несе вбогим духом, яких є Царство Небесне, вже й не сам вогонь, а лише матеріал для нього, який до того ж з пройдешніх поколінь зекслуатований. Така собі місія в Прометея - від мертвих живим.
Сама подача матеріалу на доволі узагальненому рівні напевно претендує на жанр притчі. Але без увиразнення конфлікту та конкретизації в драмі певного героя, а не збірного образу героя, полишає драмситуацію як без вираження, так і без розв'язки... й окрім того шо уможливлює будь які трактування та прочитання, напевно ніякої іншої художньої задачі не вирішує...
От якось так...
Федоре, вдячний за відгук. Дійсно, заради власного благополуччя люди готові йти на все. Але коли стоїть питання життя і смерті, то вибір очевидний і, на мою думку, ходіння в таких випадках по трупах чи порушення якихось інших усталених у суспільстві моральних норм є цілком виправданим і не повинно осуджуватись. Саме це я і намагався показати в сценарії.
фабула сильна. чось вона так і здавна - по трупах ради власного благополуччя...
Юрію, я не відмовляюсь від першого коментаря, концепцію твору саме так і сприйняв - людство приречене себе нищити... згадаймо біблейське, всяке царство і дім, що руйнує себе зсередини - не встоїть, впаде...
Події у творі часів голодомору, це уловлюється, але ж знову на якийсь більший філософський підтекст треба розганятися більше (тим паче ваше суперечливе, щодо того, що виживати має сильніший...) Трму у другому коментарі я зробив наголос: такого мінімуму по тексту замало...
Якщо ж по темі голодомору будете розкручувати своє бачення далі, то можна використати жахливий факт (взято з життя) коли мати народжує дитину і умертвляє її, закопує, ради спасіння трьох інщих голодних дітей...є підстави вважати, що ради подальшого спасіння хтось у родині лишиться один...хтось один лишиться в селі, лишиться у місті, країні...загроза генофонду нації, чи не так?
Написав Федір Янько, 07:43 04.08.2016