Анна Купінська
Дія стрічки "Ковбої проти прибульців", що він від 11 серпня в українському кінопрокаті, відбувається 1873 року у штаті Арізона. Напіводягнений чоловік (Деніел Крейґ), приходить до тями посеред дикого поля. Він не пам'ятає ані свого імені, ані свого минулого. На животі у нього глибока рана, а на руці таємничий металевий браслет. Він приходить у маленьке містечко Абсолюшн, яке ледь животіє за гроші місцевого магната-скотаря Вудро Долергайда (Гаррісон Форд).
Безіменного незнайомця швидко впізнають місцеві правоохоронці - виявляється, що він небезпечний бандит на ім'я Джейк Лонерґан і за його голову дають чималу винагороду. Та доправити Джейка до окружного маршала поліція не встигає - на місто раптово нападають жахливі літаючі кораблі, які спалюють будинки та забирають людей у полон.
І під час нападу з'ясовується, що браслет Лонерґана - це могутня зброя проти прибульців. Серед викрадених опинився і син героя Гаррісона Форда, тож старий збирає групу, яка вирушає на пошуки нещасних. До них долучається і Джейк. Він сподівається не лише врятувати людей, але й згадати, ким він є насправді.
Фабула фільму і справді багатообіцяюча: два мужніх чоловіки (Гаррісон Форд і Деніел Крейґ) із холодними поглядами та тваринною харизмою, а також зваблива Олівія Вайльд у тоненькій сукні вступають у нерівний бій із комахоподібними прибульцями на тлі мальовничих пейзажів. Цього комплекту було достатньо, аби зняти по-справжньому захопливий фільм. Та, на жаль, картину підвів сценарій.
Режисером картини "Ковбої проти прибульців" був Джон Фавро, а одним із виконавчих продюсерів виступив Стівен Спілберґ. Парадоксально, але у фільмі найбільше відчувається присутність не режисера "Залізної людини", а саме Спілберґа. Цей знаменитий режисер та продюсер вже багато років примудряється знімати та фінансувати картини, в яких головують лише дві теми. Перша з них - емансипація слабких та знедолених, а друга - налагодження стосунків між батьками і дітьми.
Картина "Ковбої проти прибульців" також створена за цим лекалом. Двоє сценаристів стрічки - Роберто Оркі та Алекс Куртцман - вже працювали на спілбергівському проекті "Трансформери", тож знають що до чого.
Слабкі герої повинні зібратися із силами, агресори отримати по заслугах, батьки нарешті помиритися з дітьми, а егоїсти мають пересилити свій егоїзм. Все решта сміливо відходить на другий план. Особливо дратують погано виписані діалоги героїв, сповнені відвертого моралізаторства. Вони настільки клішовані, що скоро переходять у самопародію. І лише коли розпочинається екшн (а його Фавро таки вміє знімати), стрічку стає цікаво дивитися.
УП. Життя, 12.08.2011