втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

  Ігор Грабович, АК 

 Американська акторка Марія Белло до кінематографа прийшла двадцять років тому, і свій перший успіх здобула у телесеріалах. Зокрема, зіграла лікаря Анну Дель Аміко у знаменитій «Швидкій допомозі». У серіалі акторка протрималася тільки один сезон, проте запам’яталась достатній кількості глядачів. Їй вдалося знайти своє місце у колективному портреті медиків цього серіалу.

На великому екрані Белло з’являється наприкінці дев’яностих і майже одразу знаходить свою нішу. Їй найкраще вдаються ролі  дружин чи супутників життя неоднозначних чоловіків. 1999 року вона фільмується разом із Мелом Ґібсоном у картині «Відплата», що стала однією із найпомітніших стрічок кінця дев’яностих.

 Белло грає коханку головного героя грабіжника Портера, який потрапив у халепу і тепер намагається виборсатися з неї. Її героїню звуть Розі, і в психологічному плані це нібито нескладна роль, адже Белло тут грає цілковиту протилежність зрадливої дружини головного героя. З іншого ж боку, роль непроста фізично, бо за жанром картина аж ніяк не мелодрама, а суворий кримінальний фільм, наповнений насиллям і тестостероном.

У цій стрічці проявилося також уміння Марії Белло грати у дуеті, бути рівноправною партнеркою головному героєві, знаходити влучні барви у змалюванні характеру та ситуації загалом.

Відтоді акторка зіграла безліч подібних ролей. Її героїні не завжди були однозначно позитивними, проте у них завше відчувався потенціал до росту та змін. Саме такою постає її героїня Наталі із кримінальної драми «Гальмо». У фільмі йдеться про казино «Шанґрі-Ла», що в Лас-Веґасі, про його будні. Події ж обертаються навколо хронічного невдахи Берні, який має властивість приносити невдачу гравцям. Аби втримати героя при «Шанґрі-Ла», менеджер наймає офіціантку Наталі, яка повинна знайти спосіб не відпустити Берні за межі міста.

Незабаром події виходять із-під контролю – Берні й Наталі закохуються і готові на все заради цього почуття. Белло зіграла Наталі максимально відверто, без найменших спроб якось романтизувати свою героїню. Водночас вона зуміла показати цілком живу людину, вразливу, схильну страхатися, проте здатну цей страх переборювати.

2005 року акторка фільмується у картині Дейвіда Кроненберґа «Виправдана жорстокість», де грає дружину головного героя Еді. Тут її роль одна із найскладніших, власне, з психологічного боку, бо акторці доводиться грати дружину, яка дізнається про похмуре минуле свого чоловіка.

Взагалі, кожен із персонажів цієї стрічки має своє непросте минуле, певну темну біографію, яку йому годі приховати, але героїня Марії Белло ніби утілює світлий бік буття. Відтак її шок від поведінки свого чоловіка, якого вона по-справжньому і не знала, і жорстоке насильство, яке чиниться у неї на очах, стають  неабияким випробуванням для неї та істотно коригують її поведінку.

У цій, сповненій символіки, картині героїня Белло ніби утілює саму Америку, що одного дня починає розуміти щось надто важливе про підвалини власного існування, існування, котре цілковито тримається на насиллі.

2007 року Марія Белло фільмується у картині «Метелик на колесі» – ще одній історії про американську родину, яка переживає кризу. Цього разу ідеться про подвійне життя та про ціну за нього. Белло грає Аду Рендел – дружину впливового підприємця, яка стає ініціатором своєрідного випробування для свого невірного чоловіка. Змовившись із чоловіком його коханки, Ада вирішує перевірити свого обранця – наскільки далеко він готовий зайти заради власної родини.

 У цьому фільмі у Марії Белло ніби подвійна роль, бо вона грає одночасно жертву і ката, об’єкт і суб’єкт насильницьких дій. До певної міри, ця картина стала підсумковою в її екранному образі дружини, яка виходить із тіні власного чоловіка.

А з 24 на 25 червня рівно опівночі у програмі АРҐУМЕНТІ-КІНО можна буде побачити Марію Белло в ролі дружини та матері у фільмі «Гарний хлопчик». Це також історія про родинну кризу, до того ж у її найрадикальнішому вияві. Через відчуження членів родини стається кривавий злочин.

І найважливіше, що ідеться про звичайну, пересічну американську сім’ю, далеку від екстремального способу життя та якихось екзотичних субкультур. Тут у родині відображається сучасний спосіб існування, економічні та соціальні умови, за яких функціонують мільйони людей.

І Марія Белло також грає цілком сучасну американку, яка робить усе, що й інші, проте не може зрозуміти, чому справи пішли не так. Найцікавіше у цій історії, власне, не економічний чи соціальний вимір ситуації, а суто людський. Це історія про материнську любов, якої виявляється недостатньо, аби зупинити кровопролиття. Також це історія про зближення людей, про потребу рефлексії над власним повсякденням, яке, врешті-решт, стає останнім прихистком людини.

Коментарі