втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Літературний сценарій неігрового корткометражного фільму

Вступні авторські зауваги 

Це має бути фільм про суб’єктивний, особистісний міф. 

Саме особистісний, а не гуртовий. Для документального, неігрового кіно  це більш властиво, оскільки воно рідко адресується багатомільйонній аудиторії і не є таким залежним від неї, як ігрове.  Відтак щоденникова, інтимна форма спілкування тут органічніша, природніша. Час випрозорити таку очевидну особливість. 

Аби зробити це доказовішим, використано суперкласику – знаменитий фільм Дзиґи Вертова “Людина з кіноапаратом” (зроблений, як відомо, у Києві) . То теж щоденник… Теж сон про реальність, котра є комбінацією наших відчуттів і мріянь. Мрії, фантазії, факти  розбиваються, нищаться, лишаючи нам творити міф як таку дійсність, яку ніхто й ніколи не зможе ні відмінити, ні поруйнувати. Міф не є вигадкою, це те, чим і в чому ми живемо, захищаючись від навколишніх наруг, нападів, викликів… Це, власне, інструмент творення особистісного Космосу з елементів Хаосу. 

Сценарій не варто сприймати як намір авторів зафіксувати чи й уславити своє, родове, сімейне. Факти особистого життя тут використано з іншою метою – відтворити механізми творення того самого особистісного міфа. Відтак це не про Тримбача, і не про Терещенка – це про тривоги й мріяння багатьох.


Коментарі



Пане Сергію, добре передано атмосферу з відповідним ритмом та настроєм, що й відтворює цілісну річ у ключі поетичному – сказати інакше про наше древо, про інші витоки на тлі історичних териконів й не можна.

Написав Федір Янько, 11:17 30.07.2015