Літературний сценарій неігрового корткометражного фільму
Вступні авторські зауваги
Це має бути фільм про суб’єктивний, особистісний міф.
Саме особистісний, а не гуртовий. Для документального, неігрового кіно це більш властиво, оскільки воно рідко адресується багатомільйонній аудиторії і не є таким залежним від неї, як ігрове. Відтак щоденникова, інтимна форма спілкування тут органічніша, природніша. Час випрозорити таку очевидну особливість.
Аби зробити це доказовішим, використано суперкласику – знаменитий фільм Дзиґи Вертова “Людина з кіноапаратом” (зроблений, як відомо, у Києві) . То теж щоденник… Теж сон про реальність, котра є комбінацією наших відчуттів і мріянь. Мрії, фантазії, факти розбиваються, нищаться, лишаючи нам творити міф як таку дійсність, яку ніхто й ніколи не зможе ні відмінити, ні поруйнувати. Міф не є вигадкою, це те, чим і в чому ми живемо, захищаючись від навколишніх наруг, нападів, викликів… Це, власне, інструмент творення особистісного Космосу з елементів Хаосу.
Сценарій не варто сприймати як намір авторів зафіксувати чи й уславити своє, родове, сімейне. Факти особистого життя тут використано з іншою метою – відтворити механізми творення того самого особистісного міфа. Відтак це не про Тримбача, і не про Терещенка – це про тривоги й мріяння багатьох.
Пане Сергію, добре передано атмосферу з відповідним ритмом та настроєм, що й відтворює цілісну річ у ключі поетичному – сказати інакше про наше древо, про інші витоки на тлі історичних териконів й не можна.
Написав Федір Янько, 11:17 30.07.2015