втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


КІНОНІЯ (Угорці та кіно)

Сценарій документального фільму

Кадр із фільму угорського кінорежисера Іштвана Сабо «Полковник Редль», що заснований на реальній біографії й розгортає трагічну історію українця (русина) в передчутті розпаду Австро-Угорської імперії 


Коментарі



Дякую за розгляд мого матеріалу. Я вважав його напівзавершеним, але зараз розумію, що треба брати до уваги ваші коментарі і думати про драматургію...Оскільки я зайшов в кут, то вихід вирішив шукати в самій Угорщині. Треба поїхати туди і поспілкуватись з деякими героями мого кіна (бо я хочу бути в ньому режисером). Якщо вдасться це зробити - успіх гарантований)

Написав Олексій Уманський , 09:39 01.03.2013

"Без духовного тла. Що відбувається в угорському кінематографі" - про певні процеси в угорському кінематографі можна прочитати у статті Івана Форґача, угорського ж кінознавця, що дописує до московського часопису "Искусство кино".

Власне, ось ця публікація у першому числі ИК за 2013 рік:
http://kinoart.ru/archive/2013/01/bez-dukhovnogo-f
ona-chto-proiskhodit-v-vengerskom-kino

Написав Володимир Войтенко, 15:51 27.02.2013

Коли знайомишся з ідеєю, із задумом документального фільму про кінематограф іншої країни, мимоволі постає питання: чому? – чому автор ідеї хоче зробити кіно про те, про що слід чекати кіна від самих, у нашому випадку, угорців?

Гадаю, відповідей на таке питання, певне, може бути декілька. Я спробую передбачити лиш одну й пофантазувати навколо неї…

Отже, автор ідеї, що він закоханий в угорське кіно, угорську культуру й назагал Угорщину (а це відчувається з тексту, і це просто чудово, бо без справжнього захоплення навряд чи справжнє кіно може народитися) вивчив угорську документалістику й нічого подібного не знайшов. Себто не створено фільму, який би історію укрського кіна ось так всеосяжно розповів на екрані. Ну, й автор із цим змиритися не може))

Я особисто не знаю, є подібний фільм, а чи його нема. Скажімо, такого одного фільму про український кінематограф (від царя КіноГороха й до сьогодні) теж нема. Є досить багато фільмів про українську кіноісторію, але про окремі її періоди, про окремих кінематографістів тощо. Воно й зрозуміло – ця сама історія достатньо багата, в один фільм тільки нікому не потрібною скоромовкою можна всі події втиснути. Багата й історія кіна угорського, що видно (й для того, хто не знає) з пропонованого авторського тексту.

Тож тут принагідно народжується запитання: це має бути серіал? Якщо серіал, то скільки серій?

І ще питання: хто може в Україні фінансово підтримати виробництво такого масштабного фільму (та й просто фільму) про історію й сьогодення угорського кінематографа? Гадаю, питання не з найостанніших, якщо справді замірятися на реалізацію фільмового проекту.

Відповідь може бути й такою: попрохати грошей в угорської держави чи котрогось з угорських телеканалів, який би потім цей фільм в Угорщині демонстрував. Можливо, й так, але навряд чи дадуть – подумають, а чому це українці хочуть знімати про наше кіно на наші гроші, хіба ми самі не можемо про своє улюблене кіно подібну стрічку зафільмувати?

Добре, є підваріант: сценарій український, якщо самі угорці не здатні)), а режисер, оператор та ін. – угорці. Ну, нічого неможливого у цьому світі нема, та все ж – наскільки це реально, та знову ж хоча б через попередні міркування; й не тільки через них.

І тут терпець автора ідеї й тексту вривається, й автор каже: та чому мова про можливості реалізації, а не про сам сценарій?!

Зі сценарієм, на жаль, проблеми. Його ще треба написати. Адже, окрім власне дуже пунктирного сценарного ходу з кінопригодами Габора, вся решта тексту – це фактично кінознавча, кіноісторична розвідка. Якою ж має бути драматургія майбутньої стрічки на погляд автора ідеї-сценариста, з пропонованого тексту наразі не зрозуміло.

Отже, треба писати сценарій. Найліпше – вкупі з майбутнім режисером. А якщо буде режисер, то, певне, прояснятимуться відповіді й на супутні творчі та виробничого плану питання, що для кінематографа завжди важливо, бо таке це мистецтво))…

Написав Володимир Войтенко, 16:39 04.02.2013

Олексію, Ви питалися: чому саме вдячний за Корду? Тому що він один з найулюбленіших моїх режисерів!)))

Написав Юрій Перехожий, 14:56 18.12.2012