втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Літературна версія сценарію ігрового короткометражного фільму

Метафраз до однойменного твору Миколи Гоголя. Про те, як та давня історія могла б відбутися за наших часів і за наших умов

Світлина: iloveukraine.com.ua

Коментарі



Ми памятаємо патріарха кінодраматургії Гр.Колтунова

Написав Юрій Сорока, 22:51 18.12.2012

Дякую, Юрію!
Вікторія.

Написав Вікторія Колтунова, 22:28 18.12.2012

Міцна сюжетна основа у авторки з іменитої сценарної династії.
Виразно, навіть у театральному вимірі.
Бере за душу.

Написав Юрій Сорока, 22:15 18.12.2012

Ото й я про те - образ Марії нічого нового не говорить, адже МАТИ Ваша типова та така, якою її бачать не вперше. А от Мавка, хай й як відображчик світу - образ новий й потребує розвитку та належної уваги.

Вікторіє, а нащо чекати того режисера, чому б не переписати це оповідання в сценарій... все ж якийсь досвід... та й читати оповідання як сценарій трохи не то... адже дуже важко вловити той смисл, що автор намагається донести засобами вираження, так би мовити, іншого мистецтва...

З повагою, та побажанням творчих успіхів!

Написав Геннадій Коваль, 15:00 18.12.2012

Марія - це для мене втілення всесвітнього образу МАТЕРІ. А Мавка - світ, що навколо. Він буває до людини лагідний і співчутливий, але за суттю своєю жорстокий.
Це так би мовити у "високому" сенсі. А у конкретному - дуже несподівана та гарна чортиця, яка викликає милісні почуття.

Написав Вікторія Колтунова, 12:41 18.12.2012

Ой, як цікаво на цьому сайті! На літературних дають тільки оцінку - подобалось, не подобалось, а тут цілий розбір. Це так корисно, коли можеш поспілкуватися з однодумцями. Щодо Мавки, то Ви так вірно це подмітили, вона тотожня по значущості з героїнею. Я й навіть імена дала їм на одну літеру "М". Ця літера м,яка и гарно звучить. І проводиться знову таки ж паралель між Богородицею і Марією. Божа Матір віддала за щастя людей свого Сина, а моя Марія віддає за щастя своїх дітей свою власну долю.
Але справа ще й в тому, що я не пишу одразу кіносценарії, бо зараз так важко знайти шанс постановки, ще й не маючи свого власного режисера для постійної роботи. Тому я пишу оповідання, які потім за умов найменшої режисерської розробки можна перекласти на кіномову. Я й сама можу це зробити, але спочатку пишу оповідання бо їх можна не гаючи часу опублікувати у книзі, у збірці, в газеті. Таким чином, твір має хоч якесь публічне життя і робить свою природну роботу. А потім, якщо Бог дасть, і хтось зацікавиться, то переробити на справжній сценарій - справа кількох днів. Деякі оповідання в мене таки існують одночасно в двох варіантах, як літературний твір для читання і як твір для сцени. Бо я ж таки їхня мама і теж шукаю для своїх дітей кращої долі:))) Отже, якщо дійде до кіно, то всі Ваші зауваження, і все інше що з них випливає, то не стане на заваді. У себе в голові я, як кіно, теж його бачу.
З повагою Вікторія.

Написав Вікторія Колтунова, 12:31 18.12.2012

Дякую, що відгукнулися на коментар автора-початківця... та ще й так тепло...
Я й сам розумію, що Ваші зауваження до зауважень правомірні та мають під собою обгрунтовану основу. Але ж:
- історія чоловіка у Вас в тексті займає аж ніяк не один рядок...
- сюжет, лінійність та Микола Васильович... Власне гарним метафразом у Вас вже й є отой образ Мавки, саме його не погано було б розвивати. Доля жінки-героїні то хоч й вагомо, але всеодно вона на другому місці опісля чортиці. Адже хозяйка рожевого животику не просто протиставляється Гоголівському "нечистому" за гендерною ознакою. Вона й дещо іншу роль відіграє у Вашій історії. Бо якщо чорт виступає таким собі безмовним персонажем для пересування та власне робить можливим самі пригоди коваля, але не більше того. У Вас же навпаки - чортиця не тільки по особливому мила, вона ще й бере безпосередню участь у долі героїні, тобто, стає рушієм сюжету, сама творить історію, а не просто полишається звичайним об'єктом впливу.
Звідси - Ваша історія розпадається ніби на дві лінії. Лінію Мавки, та лінію Марії. Які потім зводяться воєдино. Й якщо лінія Марії, її передісторія, розроблені змістовно, то лінія Мавки якраз в діалозі лише й передається. А для такого неординарного образу хотілося б чогось більшого. Й вже звідси дещо важко уявити однолінійність розгортання сюжету. Адже герої рівнозначні один одному, без одного не відбулося б й іншого. А звідси, якщо вже треба показувати дві лінії, так чому б взагалі від лінійності не відмовитися. Але то таке... Автор то Ви й Вам вирішувати - як та що Ви хочете закласти в текст...

Й можливо, якщо вже осучаснили події, варто то більш широко та детально показати святкування різдва в сучасності....
От якось так...
Натхнення...))

Написав Геннадій Коваль, 00:32 18.12.2012

Спасибі, а я вже думала, що мене ніхто не помітив:)))
Чесно спасибі, я дуже люблю образ Мавки з її рожевим животиком, що колихається в такт диханню. І вдача в неї така цікава.
Але... не згодна з трьома Вашими зауваженнями. А саме: історію чоловіка можна розказати через їхній діалог однією фразою. А сюжет Вам здався передбачуваним тому, що я сама винна, написала, що Маріїна самопожертва, її любов до дітей... і таке інше. Тобто сама розкрила сюжет. Тепер буду обережнішою. І якщо перемішувати події в часі то ми відійдемо від Гоголя. Отак, в лінейному розвитку, ближче до нього. Тому що я задумувала цю історію як метафраз, тобто не парафраз в якому підтверджується те, що сказав попередній автор, а навпаки - заперечується.
Головне для мене було, що Гоголь - чоловік і писав про парубка, з чоловічої точки зору, і саме тому в нього щасливий фінал, а я жінка, і писала про жінку. А доля жінки в порівнянні з чоловічою завжди була сумнішою.
Отакої.
З повагою Вікторія.

Написав Вікторія Колтунова, 21:16 17.12.2012

Цікавість викликає запропонована фабула. Чого лише вартий несподіванно репрезентований образ чортеняти-Мавки.

Але розгортання сюжету дещо передбачуване, а від того не занадто інтригуюче. Та й передісторія з судьбою чоловіка дещо надмірною видається, адже забере багато екранного часу, а натомість й так все зрозуміло.

А чому б не показати народження Мавки? Тай сам плин подій переплутати й дещо трохи по іншому фабули викласти, розгорнувши сюжет не у лінійному розрізі, а наче той пазл, де епізоди будуть ніби й самостійні, але складати собою завершеність саме у сукупності усієї історії?

Написав Геннадій Коваль, 23:44 14.12.2012