Вночі з 5 на 6 листопада о 01:20 у програмі «Арґумент-Кіно» на телеканалі «1+1» в розмові Володимира Войтенка з режисером Тарасом Томенком йтиметься про документальний прокатний фільм «Будинок «Слово».
“Будинок “Слово” веде про трагічну долю української інтеліґенції 30-х років минулого століття. Історія починається у 1928-му році, коли в Харкові, тодішній столиці Української Соціялістичної Радянської Республіки, для українських літераторів та діячів культури споруджують незвичайний житловий будинок у формі літери “С” із показовою назвою – “Слово”. Він мав стати ідеальним майданчиком для життя і творчости його талановитих мешканців, серед яких були Микола Хвильовий, Остап Вишня, Іван Багряний, Антін Крушельницький, Микола Куліш, а ще десятки і десятки інших. Проте сталінські репресії дуже швидко перетворюють ідеальний будинок на ідеальну пастку для покоління творців, яких історія запам’ятає як представників українського “Розстріляного відродження”.
В Арґументі-Кіно - про фільм «Будинок «Слово»
На поверхні стрічка Тараса Томенка є збіркою документів, хронікальних кадрів і свідчень, які розкривають заявлену тему у формі історично-пізнавального фільму. Та одночасно з просвітницькою складовою “Будинок “Слово” вочевидь має також виразний метафоричний пласт, котрий актуалізує показані на екрані події поза часовими та просторовими рамками.
Також в «Арґументі-Кіно» йтиметься про українську ігрову повнометражну драму режисерки Марини Степанської "Стрімголов", що також виходить до прокату. Світова прем’єра стрічки відбулася влітку на престижному фестивалі у чеських Карлових Варах.
Антон – музикант-вундеркінд, що не зміг упоратися з покладеними на нього сподіваннями. Після лікування від алкогольної залежности він переїздить мешкати до діда в село, подалі від спокус київського нічого життя... Катя – дівчина з типового спального району великого міста, яка мучиться власною посередністю. Для неї все нібито має змінитися після переїзду до Німеччини, на батьківщину хлопця -фотографа, з яким познайомилася під час революції на Майдані. Насправді ж Катіне життя змінить випадкова зустріч із Антоном – питання тільки в тому, чи на краще і чи надовго…
В Арґументі-Кіно - про фільм «Стрімголов»
Для Марини Степанської фільм “Стрімголов” є повнометражним дебютом. І Марина принципово зображує своїх головних персонажів “не-героями” в умовах героїчного часу. Хоча цей самий героїчний час, під яким мається на увазі протистояння російській аґресії та пошуки Україною самоідентифікації, в реальності фільму виноситься фактично за дужки. Марина Степанська пояснює: “Я свідомо вирішила не показувати жодного контексту, бо цього контексту не так багато в житті героїв – вони не дивляться з ранку до ночі телевізор, не сидять в інтернеті. Обставини просто приходять і вирішують усе за них. І в цьому правда життя”.
Таким чином заявлені камерність і відстороненість дозволяють Марині Степанській у своєму фільмі достатньо переконливо змалювати чи не перший в національному кіні портрет сучасного, сказати б, “заплутаного” чи світоглядно невизначеного покоління молодих українців.
В Арґументі-Кіно - телеесей про Леонарда Дікапріо
Подаватиметься розгорнута інформація й про інші кінотеатральні новинки. Зокрема, про сучасну кіноекранізацію вікопомного детективу Аґати Кристі “Вбивство у “Східному експресі”, реж. Кенет Брана, й анімаційний фільм для родинного перегляду “Маленький вампір”, реж. Р. Клаус, К. Кілерих.
А ще в програмі – телеесеї про українського режисера Віктора Івченка й американських акторів Леонарда Дікапріо й Демі Мур.