втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Олеся Новосад
співзасновник, програмний директор
сценарного фестивалю «КІНОСКРИПТ»,
для kinokolo.ua 

Місяць тому відбувся Третій всеукраїнський сценарний  фестиваль “КІНОСКРИПТ”.  Зазвичай підсумки підводимо в середині команди,  аналізуючи помилки і наступні кроки для майбутніх фестивалів.  Цього року ми вирішили поділитися тими фестивальними моментами, які відбуваються за лаштунками… Адже те, що на поверхні помітно – один день – має у собі три клопітких місяці роботи перед фестивалем і впродовж року. 

Кожен фестивальний рік – це окремі історії  сценаристів і їхніх сценаріїв.  По-різному складається доля переможців: чийсь сценарій екранізують, а інших лише пам’ятають, що сценарій супер! Самі теж пишемо сценарії на інші конкурси - «КІНОСКРИПТ» для нас закритий. Багато авторів вже знаємо особисто і відстежуємо їхню творчість, але це не впливає на координацію нашої роботи. Коли сценарії потрапляють на конкурс, присвоюємо йому номер і методом випадкового відбору сортуємо для роботи журі.

Взагалі – це особлива подія для сценаристів, які бажають представити свої роботи на конкурс і зрештою  екранізувати сценарій завдяки чи всупереч фестивалю, залежно від амбіцій.

Майстер-класи

Їх небагато. За один фестивальний день можемо спланувати лише три.  Шукаємо спікерів відповідно до запитів самих сценаристів, адже постійно  перебуваємо у цьому колі, спілкуємося.  Два роки автори висловлювали бажання щодо майстер-класу з авторського права. Цього року вдалося запросити Юлію Іськову.

Підбираємо майстрів відповідно до проблем, які бачимо в сценаріях.  Як допомогти сценаристу, щоб його сценарій можна було вдосконалити. У будь-якому випадку сценарист  має навчитися переписувати сценарії, які б геніальними вони йому не видавалися.

Це тільки початок… вважаємо, що сценаристи мали б самі скеровувати фестиваль у потрібному руслі, залишаючи коментарі, відгуки на сторінках мереж. Якщо такі запити частішають, це  відповідно скеровує нашу діяльність і є  бажання розвиватися. Комунікація повинна відбуватися незалежно від тривалості фестивалю.

Дискусії

На дискусіях пробуємо розговорити  авторів.  Перші дискусії проходили в спілкуванні спікерів між собою. Чи гарячих тем не підіймали чи не  було потреби в авторів спілкуватися між собою. На третій рік стало справді гаряче. Прийшли продюсери, які обирали свого переможця – фаворита серед авторів.

Звісно – це шанс, що продакшн зацікавиться сценарієм і екранізує його, а якщо немає режисера, то запропонує комусь навіть ідею. За спостереженнями, сценаристи доволі скромні. Мало запитують, не набридають зі своїми пропозиціями, не лізуть у вікна і двері, щоб хтось прочитав сценарій. Вони очікують на свій шанс. Тихо очікують. Але ситуація повинна змінитися і зворотній зв’язок зрештою має запрацювати. Фестиваль потрібен усім і цими можливостями треба вміти скористатися. Якщо це платформа для авторів, то вони мають право на ній розвиватися і активно взаємодіяти.

Що таке «зворотній звязок»

Автор може запросити оцінки і коментарі від журі фестивалю. Не всі коментарі варто перечитувати, але якщо оцінки середні, то сценарна ідея має право на життя і над нею варто попрацювати. Будемо розширювати опції  експертної оцінки і пропонувати авторам детальний аналіз їхніх сценаріїв.

Від продюсерів доволі часто чули: «От якби автор допрацював сценарій ми б його екранізували і чи він хоче/може?» Це не підхід. Сценарії – це не кришталеві дорогі фужери, яких боїшся розбити і вони роками стоять у шафі. Полиці для сценаріїв не ідеальне місце, треба з ними працювати. Потрібно викуповувати хороші ідеї, якщо автор не може поки сам розібратися зі своїм сценарієм, створювати сценарні хаби. Коли ти в темі, в постійній комунікації, на зв’язку, то менше переживаєш, що вкрадуть ідею, а твоїми творчими потугами намарно скористаються. 

Команда «КІНОСКРИПТ»

Вважаємо, що і експертне журі, і спікери, і самі автори уже є частиною нашої команди. Але звичайно руку на пульсі тримають одиниці. Найважче мабуть Оксані Олійник (Співзасновник, арт-директор Сценарного Фестивалю «КІНОСКРИПТ»), яка наразі живе та працює у Лос-Анжелесі. Вкладаючи у фестиваль стільки зусиль і не мати змоги насолодитися результатом – бути в середині, емоційно пережити цей день.  Зрештою ми всі в різних містах, але на щастя сучасні технологічні можливості дозволяють творити «КІНОСКРИПТ» онлайн.

Наталя Уварова цього року блискуче вписалася в контекст фестивалю: в розуміння його мети і методів роботи.  Спроб залучити фахівців і однодумців не бракувало. Але очевидно ритми творення повинні співпадати.

На майбутнє

Планів багато.  Їх складаємо залежно від того, чого самі за рік досягнули, яких партнерів залучили і як уявляємо свій розвиток. Незабаром з’являться перші фільми, які «Кіноскрипт» «запустив» у світ кіно.

Коментарі