втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Сценарій ігрового повнометражного фільму


Людовик Гедлек. Козаки. В степу широкому


Коментарі



Є ще один нюанс, «козацька тема» не індульгенція на низьку якість, скоріше навпаки.
Ну і останнє, - людина у вишиванці, з вусами чи бюстом може шкодити Україні і бути ідіотом.

Написав Юрій Сорока, 11:00 28.07.2013

пане Михайле, я з Вами також! Але і сюжет має бути такий, щоб не «розбиратись».
Вимог таких немає, а є наші реалії, і куценький кінематографічний досвід.

Коли я читаю сценарії про козаків, мимоволі пригадується як важко продерся до нас Яворницький, «Історія запорозьких козаків». Спочатку настирні галичани видали безцінні уривки в львівському журналі із символічною назвою «Жовтень», що усі їх шалено збирали і формували книжку, потім зрештою видали книжками, ( це був шок, приліт з Марсу, фантастична цінність, оплачена такою кров’ю! Яка ж, мабуть, ЗОБОВ’ЯЗУЄ. Потім з’явився Скальковський) але чомусь саме і одразу після заборони КПРС, (перший том вийшов у 1990 році).

От читаю я «козацькі» сценарії і шукаю в них відповідь, чому козаки і комуністи, несумісні речі? І часто не знаходжу. Але комуністи не були такі дурні. Має ж щось бути. І не тільки «яскраві сцени козацьких баталій» ,Це перше.

Друге.
Воєнна кіноестетика і реалії СРСР сформували своєрідну тотальну нетерпимість.
Пригадую наше студентське здивування при колективній читці в гуртожитку від сцени з роману «Ясса» Мушкетика, де козак спіймав татарина і за те, що той добре затанцював, відпустив ВОРОГА!

В козацькій темі ворог уже принципово не той, він може шлятися при дворі гетьмана чи короля, і конфліктувати з окремими особами, тож його треба подати для пост-тоталітарного глядача в чіткому сюжеті, щоб таки "розрізняти "своїх" від "чужих""

Також частково ми згадували «вимоги до козацької теми» у обговоренні сценарію Г.Коваля «Повернення», що присутній тут.

Написав Юрій Сорока, 10:42 28.07.2013

Пане Юрію! Я з Вами абсолютно погоджуюсь - не всім до снаги розбиратись в історії. Та й не потрібно. Глядачам, мабуть, важливіше побачити яскраві сцени козацьких баталій, розрізняти "своїх" від "чужих", в т. ч. і гетьманів, правду від брехні, добро від зла.
Працюючи над сценарієм, я намагався проводити паралель із сьогоденням. Але про вимоги до козацької теми в кіно мені нічого не відомо. Будь-ласка, підкажіть, де з ними можна ознайомитись. Щиро вдячний.

Написав Михайло Кобильняк, 08:07 28.07.2013

Михайле, мені одобається спроба артикуляції української історії, поєднавши її, як і слід, з сімейною драмою.
Але до козацької теми в кіно особливі вимоги, про що тут згадували пани Федір і Геннадій.
Додам, не всім до снаги розбиратись в «руїні», чи про якого там гетьмана йдеться - польського, реєстрового, наказного, чи настоящого…

Написав Юрій Сорока, 23:29 24.07.2013