втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Корнеліу Порумбою – один із лідерів нового румунського кінематографа, що гучно заявив про себе в другій половині минулого десятиліття, автор, сценарист і режисер,  таких фільмів, як «12:08 на схід від Бухареста» й «Поліцейський, прикметник».

Пропонуємо фраґмент його інтерв’ю 2009 року під час московського кінофестивалю «Завтра». Інтерв’ю було видрукувано в журналі «Искусство кино».

Як ви працюєте над сценарієм?

Я не пишу короткі варіанти, синопсиси й не продумую чітко весь сюжет від початку й до кінця. В цьому процесі мені подобається свобода, коли в процесі можна придумувати героїв, їхні біографії, подобається бачити, як вони розвиваються й живуть. Тому сюжет вибудовується ніби сам собою в процесі написання сценарію. Герої самі ведуть мене. Мені подобається не знати, чим закінчиться історія. Люблю, коли ідеї самі підказують хід розвитку подій. Перший варіант сценарію зазвичай народжується із самої глибини моєї свідомості, пишу, не думаючи про концепцію й теми.

У другому варіанті вже замислююсь про те, в чому ж полягає головна ідея й починаю переписувати окремі сцени, щоб вона виразніше проступала в кожній із них. На третьому етапі поєдную свої первісні ідеї з головним задумом, намагаюся зробити сценарій цілісним, щоб основна тема гармонійно відбивалася у фільмі.

Чи вносите ви зміни до сценарію під час фільмування?

Зазвичай ні. Я можу змінити один-два рядки, не більше. Всі основні епізоди лишаються незмінними. Та я дуже багато проводжу репетицій, такий мій метод. Кожна сцена – результат довгої прискіпливої роботи з акторами. Це стосується мізансцени, діалогів. У самому ж процесі знімання віддаю перевагу вже тоншим нюансам, що пов’язані з ритмом діалогів, рухом акторів, загальним темпом дії, розвитку сцен. Але під час репетицій можуть вноситися зміни, часом я навіть додаю певні сцени.

Коментарі