втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Володимир Войтенко, АК

Вночі з 13 на 14 грудня о 00:35 на телеканалі «1+1» у програмі «Арґумент-Кіно» демонструються дебютні короткометражні фільми українських режисерів, що вони створені за сценаріями Марисі Нікітюк: «Листопад» Марії Кондакової, «Алкоголічка» Юлії Гонтарук та дві стрічки, зрежисовані самою сценаристкою, – «В деревах» і «Мандрагора»

Автори стрічок є учасниками Сценарної майстерні. Сценарії цих фільмів свого часу були оприлюднені й обговорені на СМ:

В «Арґументі-Кіно» демонструються чотири короткометражні ігрові стрічки, що вони були створені протягом 2013-2014 років, і сценарії до яких написала молода сценаристка Марися Нікітюк. Чотири фільми, у яких три режисери. Два сценарії екранізувала сама Марися – «В деревах» та «Мандрагора». «Листопад» зафільмувала Марія Кондакова, «Алкоголічку»  – Юлія Гонтарук.

Власне, всі режисери – дебютанти. І це молоде українське кіно, яке шукає своїх шляхів на великий екран. Безумовно, за відповідальної державної кінополітики, на якій ми маємо наполягати рішуче, після короткометражок обов’язково прийде нове й талановите повнометражне кіно.

Марія Кондакова, режисерка «Листопада», ось яким чином веде про ідею фільму: «Самотність у соціумі та відсутність простих людських взаємин веде особистість до морального і душевного спустошення. Темним внутрішнім світом керують тваринні інстинкти, а єдиною метою стає вигризання власного місця під сонцем. Поняття добра і зла нівелюються під впливом неочікуваного почуття, що вражає двох чужих людей, яким доступна примітивна, але щира форма спілкування».

«Листопад» отримав правдиве фестивальне визнання у світі. Цей фільм було залучено до конкурсу одного з найповажніших світових кінофорумів класу «А» у швейцарському Локарні. А ще в його історії біля 20 фестивалів у десятці європейських країн. Також – приз «Золотий Дюк» найкращому українському фільму на Міжнародному кінофестивалі в Одесі та приз Федерації міжнародної кінопреси там таки. А ще – нагороди на фестах у Франції та Греції.

Своєю чергою, короткометражний фільм «Алкоголічка», режисура якого належить Юлії Гонтарук, виборов два головні призи – на міжнародних кінофестивалях в індійській столиці, в Делі, та у вірменській столиці, в Єревані. Також цій дебютній картині дістався приз за найкращі ґрим та костюми на фестивалі в Іспанії.

За сюжетом фільму, дівчинку Аліну покинула мама. Тепер Аліна живе з тіткою, яку вважає злою, і впевнена, що та її не любить. Єдине створіння, хто її любить, – це лялька. Випадково дівчинка, яка мріє стати балериною, натрапляє на оголошення про набір до дитячого ансамблю, що виступатиме за кордоном. І це для Аліни єдиний шанс вирватися геть з остогидлого світу. Але закордонна мандрівка насправді криє підступи…

До студії «Арґументу-Кіно» завітала Марися Нікітюк, авторка сценаріїв до всіх чотирьох фільмів, які демонструються в програмі. Зокрема, вона представить дві свої перші режисерські роботи – «В деревах» та «Мандрагора».

Марися Нікітюк здобула дві освіти – журналістську й театрознавчу. Пише п’єси, пише прозу. Наприкінці жовтня пбачила світ її перша книжка для дітей «Книга баванок, або Історії чарівного Тойто», а на початку наступного року вийде прозова збірка для дорослої авдиторії «Безодня», що має, зокрема, й сценарну складову.

Всі фільми, що пропонуються глядачеві програми, були створені за державної фінансової підтримки й завдяки організаційним зусиллям компанії «Директорія Кіно» та її продюсера Ігоря Савиченка.

І всі вони так чи так ведуть про українське повсякдення, яке визначає ключові речі в нашому житті. Це тоді, коли, здавалося б, марґінальне, побічне насправді виявляється чи не головним, визначальним.

Коментарі