У трилері "Найкраща пропозиція"/ La migliore offerta, що від 8 серпня в українському прокаті, йдеться про літнього експерта з оцінювання творів мистецтва Верджіла Олдмена. Цей оцінювач веде доволі замкнений спосіб життя та колекціонує жіночі портрети. У нього немає родини, він виріс у монастирі і ніколи не знав жінки.
Одного дня до нього звертається така собі Клер, яка пропонує Верджілу оцінити отримане нею у спадок майно. Їхнє спілкування відбувається спочатку телефоном, а згодом через зачинені двері, бо Клер страждає на агорафобію і боїться виходити на люди.
Олдмен береться за оцінювання і повільно зближується з Клер, яка виявляється симпатичною молодою жінкою. Одночасно він приносить своєму помічникові деталі якогось старовинного автомата. І як притираються деталі автомата одне до одного, так притираються одне до одного герої. І ось незабаром для анахорета Верджіла розпочинається нове життя.
Джузеппе Торнаторе з тих європейських кінематографістів, які полюбляють універсальні сюжети. Його прославила ностальгійна стрічка "Кінотеатр "Парадізо", знята ще 1989 року. Сучасному глядачеві він може бути відомий також своєю притчею "Легенда про піаніста" (1998) та еротичною драмою "Малена" (2000).
"Найкраща пропозиція" багато що скаже у першу чергу любителям кіно, бо викликає асоціації водночас з класичним італійським кінематографом, наприклад, з картинами Вісконті, та з відомими голлівудськими стрічками. Власне, ця картина є варіацією фільму "Запаморочення" (1956) Альфреда Гічкока, яка сьогодні проголошена чи не найбільшим шедевром цього кінематографіста.
Проблема подібних історій криється у головному герої, який виглядає надто химерним для пересічного глядача. В рафінованого оцінювача Верджіла важко повірити. Надто вже він декадентський, як для афериста, яким, по-суті, і є. Такого героя може порятувати тільки хороший актор.
На щастя, Джефрі Раш, який зіграв у картині головну роль, саме з таких. Верджіл Олдмен йому пасує ідеально.