З 1997 року останні вихідні червня серед київських кіноманів асоціюються з фестивалем «Відкрита ніч» Михайла Іллєнка. За свою довгу історію найстрашнішою проблемою організаторів була відсутність коштів, проте цього року постало питання: наскільки доречно проводити фестиваль, коли у країні тривають військові дії?
Засновник і директор фестивалю уже 17-й рік поспіль, чи не найвідоміший український режисер Михайло Іллєнко поставив це питання сам перед собою на прес-конференції щодо «Дублю 17», яка відбулася 25 червня в УНІАН. І тут же дав на нього відповідь: «Хочемо-не хочемо уникнути політики – вона нас знайде. Я не солідарний з гаслами-закликами дистанціюватися від соціуму і бути чистим мистецтвом».
Дійсно, не солідарний. Відомо, що Іллєнко активно підтримував Майдан, група документалістів BABYLON’13 зафільмувала його роботу над майбутнім кіно на барикадах, разом із Риммою Зюбіною (котра цього року приєдналася до журі фестивалю) він відстоював права своїх студентів з Інституту ім. І. Карпенка-Карого під Лук’янівським СІЗО та у районних судах. На прес-конференції режисер анонсував роботи «вавилонівців» у програмі цьогорічної «Відкритої ночі», а також розповів про свою дилему із певними заявками. Справа в тому, що на фестиваль зареєстровано кілька фільмів-учасників іншого кінофесту - «Золотой витязь» одіозного радянського актора-режисера Миколи Бурляєва, котрий заявив про свою підтримку дій Володимира Путіна у АР Крим. Один із українських кінематографістів після участі у фестивалі Бурляєва заради заявки на «Дубль 17» спробував виправдати свій фільм. Він оприлюднив лист, надісланий на адресу фестивалю «Золотой витязь», із проханням зняти його стрічку з конкурсної програми після подій у Криму. Виправдання зарахували - його роботу покажуть на Арт-Причалі у Києві. Справді, залишатися чистим мистецтвом, як казав Іллєнко, фільмам-конкурсантам не вдалося.
Найголовніше нововведення цього року – співпраця фестивалю з 1+1 Media Group. Курс на підтримку молодих талантів та студентів, започаткований Іллєнком, підтримав генеральний продюсер 1+1 Media Group Олександр Ткаченко, який назвав «Відкриту ніч» «найщирішим кінофестивалем». Він наголосив на потребі у власному контенті для українського телебачення та відтак налагодженні контакту між кіно й телевізійною аудиторією. Участь 1+1 вилилася у трьох нових номінаціях: «Спеціальний репортаж», «Скетчком» та «Проморолик». Ткаченко додав, що співпраця організаторів та 1+1 Media розпочалася ще до революційних подій, тому вони самі не очікували такої сильної зміни смислів. У відповідь на моє питання про можливість відкритих пітчингів в рамках фестивалю, генеральний продюсер 1+1 висловився, що має надію на створення такої секції через рік.
До слова, Михайло Іллєнко відповів, що пітчинги не проводять з фінансових причин, адже: «Будь-який пітчинг вдалий тільки тоді, коли закінчується тим, що тобі дають два мільйони доларів і відправляють знімати». Проте його син Пилип, генеральний продюсер фестивалю, почувши про підтримку 1+1 Media, оголосив: «Якщо вже 1+1 готовий на це знайти кошти, ми готові з ними співпрацювати».
Пилип Іллєнко також розповідав, що саме в таких умовах доречно проводити кінофестиваль, тому що тільки мистецтво може об’єднати державу, створити спільні змісти, які працюють на об’єднання. Також говорив про те, що зі 180 заявок у програму фестивалю потрапили 50. І, окрім старих дипломів у формі «хлопушок» та кількох нових номінацій, учасники можуть позмагатися за технічний грант від компанії «Кінотур» - безкоштовний пост-продакшн будь-якого фільму (за регламентом фестивалю, хронометраж все ж обмежений 20-ма хвилинами). Утім, як головний претендент на посаду керманича Державної агенції з питань кіно (відповідального за майбутню долю фінансової підтримки нової хвилі українського кінематографа), коментувати своє призначення відмовився.
Фестиваль відбудеться одночасно у 24 містах України з головним майданчиком у Києві та постійним стрімом з регіонів. Побачити його можна безкоштовно у Львові й Маріуполі, на Вінниччині й Чернігівщині, в Одесі й у Кривому Розі. У ніч з 28 на 29 червня є ще один шанс на власні очі пересвідчитися, що в українського кіно велике майбутнє.
Засновник і директор фестивалю уже 17-й рік поспіль, чи не найвідоміший український режисер Михайло Іллєнко поставив це питання сам перед собою на прес-конференції щодо «Дублю 17», яка відбулася 25 червня в УНІАН. І тут же дав на нього відповідь: «Хочемо-не хочемо уникнути політики – вона нас знайде. Я не солідарний з гаслами-закликами дистанціюватися від соціуму і бути чистим мистецтвом».
Дійсно, не солідарний. Відомо, що Іллєнко активно підтримував Майдан, група документалістів BABYLON’13 зафільмувала його роботу над майбутнім кіно на барикадах, разом із Риммою Зюбіною (котра цього року приєдналася до журі фестивалю) він відстоював права своїх студентів з Інституту ім. І. Карпенка-Карого під Лук’янівським СІЗО та у районних судах. На прес-конференції режисер анонсував роботи «вавилонівців» у програмі цьогорічної «Відкритої ночі», а також розповів про свою дилему із певними заявками. Справа в тому, що на фестиваль зареєстровано кілька фільмів-учасників іншого кінофесту - «Золотой витязь» одіозного радянського актора-режисера Миколи Бурляєва, котрий заявив про свою підтримку дій Володимира Путіна у АР Крим. Один із українських кінематографістів після участі у фестивалі Бурляєва заради заявки на «Дубль 17» спробував виправдати свій фільм. Він оприлюднив лист, надісланий на адресу фестивалю «Золотой витязь», із проханням зняти його стрічку з конкурсної програми після подій у Криму. Виправдання зарахували - його роботу покажуть на Арт-Причалі у Києві. Справді, залишатися чистим мистецтвом, як казав Іллєнко, фільмам-конкурсантам не вдалося.
Найголовніше нововведення цього року – співпраця фестивалю з 1+1 Media Group. Курс на підтримку молодих талантів та студентів, започаткований Іллєнком, підтримав генеральний продюсер 1+1 Media Group Олександр Ткаченко, який назвав «Відкриту ніч» «найщирішим кінофестивалем». Він наголосив на потребі у власному контенті для українського телебачення та відтак налагодженні контакту між кіно й телевізійною аудиторією. Участь 1+1 вилилася у трьох нових номінаціях: «Спеціальний репортаж», «Скетчком» та «Проморолик». Ткаченко додав, що співпраця організаторів та 1+1 Media розпочалася ще до революційних подій, тому вони самі не очікували такої сильної зміни смислів. У відповідь на моє питання про можливість відкритих пітчингів в рамках фестивалю, генеральний продюсер 1+1 висловився, що має надію на створення такої секції через рік.
До слова, Михайло Іллєнко відповів, що пітчинги не проводять з фінансових причин, адже: «Будь-який пітчинг вдалий тільки тоді, коли закінчується тим, що тобі дають два мільйони доларів і відправляють знімати». Проте його син Пилип, генеральний продюсер фестивалю, почувши про підтримку 1+1 Media, оголосив: «Якщо вже 1+1 готовий на це знайти кошти, ми готові з ними співпрацювати».
Пилип Іллєнко також розповідав, що саме в таких умовах доречно проводити кінофестиваль, тому що тільки мистецтво може об’єднати державу, створити спільні змісти, які працюють на об’єднання. Також говорив про те, що зі 180 заявок у програму фестивалю потрапили 50. І, окрім старих дипломів у формі «хлопушок» та кількох нових номінацій, учасники можуть позмагатися за технічний грант від компанії «Кінотур» - безкоштовний пост-продакшн будь-якого фільму (за регламентом фестивалю, хронометраж все ж обмежений 20-ма хвилинами). Утім, як головний претендент на посаду керманича Державної агенції з питань кіно (відповідального за майбутню долю фінансової підтримки нової хвилі українського кінематографа), коментувати своє призначення відмовився.
Фестиваль відбудеться одночасно у 24 містах України з головним майданчиком у Києві та постійним стрімом з регіонів. Побачити його можна безкоштовно у Львові й Маріуполі, на Вінниччині й Чернігівщині, в Одесі й у Кривому Розі. У ніч з 28 на 29 червня є ще один шанс на власні очі пересвідчитися, що в українського кіно велике майбутнє.