Марися Нікітюк є активною учасницею Сценарної Майстерні, вона – сценаристка, режисерка та критикиня. Авторка сценаріїв до короткометражних фільмів – ҐАУДІ, АЛКОГОЛІЧКА, ЯНГОЛ СМЕРТІ, ЛИСТОПАД, В ДЕРЕВАХ, МАНДРАГОРА та інших... Співзасновниця драматургічного міжнародного фестивалю “Тиждень актуальної п`єси”, дописувачка для журналів “ШО”, Timeout, “Український тиждень”. Проект її повнометражного фільму “Коли падають дерева” був відзначений за найкращий пітчингґ на Одеському МКФ 2014 року. Зараз працює над власним повнометражним ігровим дебютом.
Практичний курс, що він проводиться під егідою Wiz-Art Film School , розрахований на місяць занять. Зустрічі відбуватимуться три рази на тиждень і триватимуть по дві-три години. Максимальна кількість учасників – 10 осіб.
Вартість – 1500 грн (перші 5 учасників), 2000 грн (5 наступних учасників). Заявки приймаються до 25 червня.
Мета курсу: разом зі слухачами курсу створити готові короткометражні сценарії, або максимально наблизитись до їх створення. Сценарії мають бути по можливості такими, щоб слухачі самі, або разом з залученням інших професіоналів галузі могли реалізувати свої історії по завершенню курсу
Методи: лекції з основ драматургії: структура сценаріїв, жанри кіно. Викладення різних методик написання, а також основи пітчингу і створення необхідних документів для подач у фонди на пошук фінансування, чи для пошуку продюсерів. Практичні заняття – методики вербатіму (збору документального матеріалу для створення історій), документальне кіно, спостереження. Заняття в групах: обговорення та розробка ідей і сюжетів. Групові перегляди фільмів.
ПРОГРАМА КУРСУ
1 тиждень
1 заняття
Сценарист як оповідач, історія – важливий компонент виживання людського виду, передача досвіду і статус оповідача в соціальній групі.
Історичний аспект та реалії сценариста сьогодні, як змінювалась роль сценариста з кінця ХХ століття і до сьогодення. Золота ера американського телебачення, серіали проти блокбастерів.
На прикладах: “Корабель дурнів” Стенлі Креймера, “Амаркорд” Федеріко Фелліні, “Джері” Ґаса ван Сента, серіал “Справжній детектив” Кері Фукунаґи.
Презентація кожного з учасників. Презентація лектора.
2 заняття
Класична структура сценарію, трьох та восьмиактна.
Драматургічна структура насправді є природньою схемою опрацювання минулого людським мозком. Ускладнення класичної структури сценарію сьогодні, що пов’язане з ускладненням сприйняття людей загалом та збільшенням конкурентного візуального контенту на кіно- та телеринках. Порівняння двох фільмів Дейвида Фінчера – ранньої стрічки “Сім” та останньої картини “Загублена”.
3 заняття
Некласичні структури сценарію. Мінімалістична структура. Хаос і безструктурність.
На прикладах фільмів: “Любовний настрій” Вона Кар Вая, “Незворотність” Ґаспара Ное, “Пісні з другого поверху” Роя Андерсона.
2 тиждень
1 заняття
Що таке натхнення, де брати історії?
Компоненти фантазії, як працює свідоме і підсвідоме над створенням історії.
Пошук власного алгоритму творення.
Ознайомлення з техніками вербатіму (запис на диктофон історій реальних людей, збір документів з навколишнього світу), спостереження-перевтілення-відтворення.
Самоспостереження, внутрішній актор, наглядач і бог.
Слухачі приносять чи знаходять засобами представлених технік історії, з якими працюємо впродовж всіх наступних занять.
2 заняття
Жанри кіно. Комерційне, некомерційне, фестивальне, авторське кіно. Документальне кіно. Короткий метр. Структури короткого метру.
Переглядаємо короткометражні сценарії: “Ноги – атавізм” Міхаіла Местецького, “Прокляття”, “Випадково” Жори Крижовніков, “9 метрів” Андерса Вельтера, “Шестизарядник” Мартіна Макдонаґа та ін.
3 заняття
Характер. Діалоги. Кіно без діалогів і з ними.
Як прописувати характер. Герої першого плану, другого та периферія. Від чого залежить і як створювати об’єм та глибину персонажів.
На прикладах: “Король-Рибалка” Тери Ґіліама, серіал “Твін Пікс” Дейвида Лінча, “Натягнута тетева” Кіма Кі Дука, “Весілля” Войцека Смаржовського
3 тиждень
1 заняття
Важливість формування або відчуття ідеї фільму.
Що таке лоґлайн, синопсис, тритмент, і як їх писати? Сміливість сценариста і віра у власні відчуття, відхід від класичних канонів драматургії.
Що таке пітчинг і презентація проекту, приклади з власної роботи.
Слухачі на данному етапі вже матимуть чернетки власних історій, які за допомогою наданої інформації зможуть презентувати на наступному заняття групі.
2 заняття
Презентації кожного проекту в групі.
Обговорення всіх проектів, які на стадії створення.
3 заняття
Від ідеї до фільму. Всі стадії реалізації сценарію. Приклади з власної роботи.
Робота над чернетками сценаріїв в групах.
4 тиждень
1 заняття
Робота над сценарієм і над пітчинґами власних проектів.
2 заняття
Робота над сценаріями і над пітчинґами власних проектів.
3 заняття
Фінальна презентація (пітчинґ) власних проектів у групі.
**
ВАРТІСТЬ – 1500 грн (перші 5 учасників), 2000 грн (5 наступних учасників), авторка курсу залишає за собою право відбирати учасників курсу.
**
Подати заявку
Коментарі
Ну, "кажуть" - тому що перевірити це ніяк не можу. Але я чомусь і не сумніваюсь, що воно так і було. Це ж дебют. Ця історія, мабуть, росла у Содерберга довгі роки - і йому просто залишилося її виписати.
"ідеального кіно просто не існує" - тому я і додав: "На мій погляд" )
"Приклад. Кажуть, що Содерберг написав сценарій свого дебютного фільму за 2 тижні." Кажуть? Можливо... Проте що точно - легенд у кінематографі незліченна кількість) Ще доповню, в кінематографі є справжні шедеври, але ідеального кіно просто не існує, як і людей нема ідеальних, та й сам світ далекий від ідеалу.
"За 30 днів написати нормальний, повнометражний сценарій, просто неможливо"
Приклад. Кажуть, що Содерберг написав сценарій свого дебютного фільму за 2 тижні. На мій погляд, ідеальне кіно. Плюс, головний приз в Каннах.
Шановний Олександр, в тому й річ що я лиш початок прочитав. До цієї статті я поставився упереджено. Хоч упередженість для мене не притаманна, але так сталося. Не безгрішний.
Сорри, в статті йдеться про короткометражку. Ще раз вибачаюсь за свою некоректність.
Шановний Андрію, Ви принаймні початок матеріалу прочитали? "...Мета курсу: разом зі слухачами курсу створити готові КОРОТКОМЕТРАЖНІ сценарії, або максимально наблизитись до їх створення...".
За 30 днів написати нормальний, повнометражний сценарій, просто неможливо. Свій сценарій "Зе́рна" я написав за 35 днів (на максимум можливостей). Він не повнометражний (73ст.) Також він ще дуже "сирий" потребує обробки і удосконалення. Це ще як мінімум місяць. А свої англомовні сценарії я писав 7-11 місяців. Не знаю, можливо Марися Нікітюк знає якесь чарівне заклинання, але в казки я не вірю.
Шановний Олеже, навіть якщо історія "росла" довгі роки в його уяві, він просто не міг виписати її за дві неділі, дуже багато підводного каміння виникає при самому написанні. Кажу це по власному досвіду. Свій дебютний сценарій "At the intersection" я "ростив" більше ніж три роки, писав майже рік. Так, багато часу зайняв переклад, але інших проблем було вдосталь. До речи другий свій сценарій "Cornrlia" я відразу почав писати на англійській мові, і тому завершив його (100 ст.) всього за сім місяців. Я ще можу повірити що він написав його менше ніж за місяць, але при умові що це був "сирий" не доопрацьований сценарій. А опрацювання, часто займає більше часу ніж саме написання.
Написав Андрій Ковальов, 13:16 15.06.2015