втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Синопсис сценарію повнометражного ігрового фільму

Сценарій за мотивами ідей Людвіґа Бінсванґера.

Сценарій цілком  побудований на алюзіях.

Сценарій фільму про три всесвіти, буття яких народжене з тривоги. Тривога першого всесвіту, всесвіту природи, всесвіту Еллен Вест, породжується інстинктом самозбереження і відповідно - жадібністю. Тривога другого всесвіту, всесвіту соціального, всесвіту Юрг Цюнда, породжується бажанням любові і страхом любити, тривога третього всесвіту, внутрішнього всесвіту, всесвіту Лоли Фосс, породжується і управляється почуттям провини.

Сценарій фільму не стільки про людей, скільки про героїв. Тут героями фільму є всесвіти. Три всевсесвіти, буття різних людей в яких носить свою специфіку. І люди, які грають ролі у фільмі лише показують таким чином всесвіт. По суті, мова йде про екранізацію не певної історії, а, можливо було б так сказати, про екранізацію філософсько-психологічного тексту. Але так сказати не дозволяє та обставина, що цілісного тексту немає. І доводиться говорити про екранізацію філософсько-психологічних ідей.

Всі три сюжети починаються з тривоги.

Особливості буття в першому всесвіті, проект всесвіту Еллен, показані через вплетіння її позиції в канву бальзаківського Гобсека, який своїм буттям відображає один полюс конфлікту у всесвіті Еллен. А саме – пристрасть до накопичення, насичену, надмірну турботу про тіло. Другий полюс конфлікту становить собою не, як це можна було б припустити, бажання роздавати, але прагнення зректися тіла, від його забезпечення на користь турботи про дух. Такий конфлікт Еллен.

І зворотний його полюс виражається через життя М. Цвєтаєвої. У цьому долі Еллен і Цвєтаєвої схожі. З тією лише різницею, що Марина не вагалася у своїй позиції. На відміну від Еллен, з сумнівів якої і пульсувала тривога, породжуючи її особливий проект буття та всесвіту відповідно. Ця лінія, що відображає можливі особливості буття в першому всесвіті, всесвіті природи і інстинктивних матриць буття, вводиться в канву сюжету за рахунок творів Цвітаєвої, що читаються Елен. Також в рамках даного всесвіту міститься алюзія до копполовсько «хрещеного батька», що вводить в контекст особливості жадібності в інтересах сім`ї як такого феномену, що не компрометує людину, а додає їй гідності.

Тривога другого всесвіту показується через вплетення буття Юрга в розповідь Набокова «Спостерігач» («Соглядатай»), перша частина якого, безумовно, є прекрасною ілюстрацією даної життєвої позиції і її проекту всесвіту. Таким чином, ставлячи на місце набоковского Смурова Юрг Цюнда, ми і відображаємо на екрані його всесвіт. Для опуклості картинки та підкреслення специфіки їх відмінності, вводиться одна зі сцен «Процесу» Кафки, зміст якої, теж, втім, кілька модифіковано. Ця модифікація дозволяє залучити ніцшевського Заратрустру, позиція якого теж цікаво резонує з позицією Юрга і показати певний зріз відносини самого Бінсвангера до даної проблематики.


Портрет Людвіґа Бінсванґера роботи Ернста Людвіґа Кіршнера

Тривога третього всесвіту народжується виною і страхом покарання. Тут життєва історія самої героїні, Лоли, переплітається і резонує з історією біблійного Авраама. Адже по суті, всесвіти, в яких здійснює себе їх буття, схожі, часом до дрібних деталей. Єдине, що не відомо в разі Лоли, так це причина її почуття провини. У цьому сюжеті так само використовуються інші біблійні джерела для більшого відображення суті конфлікту. Це історія біблійного пророка Йони та богоборця Якова. Також дається легкий зріз того ж Кафкового «Процесу», його легка модифікація, що показує відмінність всесвіту Лоли від всесвіту Франца К.

Крім того, до кожного сюжету розроблені метафоричні сцени, що виражають основний зміст конфліктів трьох всесвітів.

Коментарі