Сценарій ігрового короткометражного фільму (варіант другий)
Жанрові ознаки: драма, пригоди
Гасло: Вкради. Врятуй. Стерпи. Замовчи.
Лоґлайн
Безхатько віддає великі гроші, знайдені ним на місці кримінальних розборок, на лікування сина повії. Волоцюга вчиняє так у пам'ять про власного сина - його забрав важкий недуг, на який тоді грошей не знайшлося. Ще не знаючи про пожертву, жінка видає благодійника бандитам, котрі розшукують викрадача. Тепер доля її хлопчика залежить від того, чи витримає безхатько тортури, коли дізнається, хто його здав.
- Синопсис сценарію на СМ читайте тут >>>
- Перший варіант cценарію на СМ читайте тут >>>
Коментарі
Ну, добре, хай час розсудить... Хотів розбирати сцени, які видаються мені геть зайвими, але ж ви - вседно не дослухаєтесь) утім, знову ж таки щодо сумки... пані Ольга вносила гарну пропозицію щодо можливих змін в сцені із викраденням, певно ж, маючи наміри якось те дійство помякшити... бо й справді якось виходить - виривати сумку, вважай що з рук ( живої людини) з морального боку честі для безхатька не робить... отож, може краще (добрий той постраждалий чи поганий) але хай собі лежить незворушно, непритомний та й все тут...а в сумці - необовязково зверху пачка грошей... може ті гроші прикриті були гарним спортивним костюмом, про який мріяв безхатько...от він й схопив усе те добро та й подався собі... це, щоби більша інтрига була - а шо ж там? і далі та інтрига й має зберігатися: як саме він поступить із тими грішми?
Олексію, знайшов, прочитав...ось ваша відповідь:"Цей епізод подається для т ого, аби почати розповідати про Безхатька не як бізнесмена-інвестора, а як людину, яка вміє правильно говорити, формулювати розумні думки - про світле, добре, про культуру, мистецтво. Це для того, аби глядач зацікавився, а хто ж тоді цей Безхатько. Чому він каже про культуру?"
По вашому ствердному факту можна констатувати одне: у кожного в голові свої "прибамбаси" , свій арсенал і своя структура... однак, чось здається мені, що місце цьому епізодові (якщо він такий дорогий)все ж десь в експозиції, а не там, де глядач уже налаштований на інші більш динамічні події...
про зайві сцени можемо поговорити завтра, сьогодні щось уже притомився...
Олексію, вдячний за нагоду переглянути короткометражку...дійсно, все просто... проте, це не моє кіно, нічого особливого тут не бачу - з сарказмом, із чорним гумором у нас зараз знімають не гірше молоді режисери і фільми ті мають фестивальні успіхи... мене ж приваблює більш глибинний зміст й жінки -героїні складніші, сильніші)) якраз ось дочасно переглянув і фільм "автобус №44". сюжет також розгортається в закритому просторі, тобто, уже не в метро, а в автобусі... підходячи ближче до "безхатька", хочу наголосити що випадковостей у кіно не буває...тобто вони є, вони трапляються, але вони мають "місце своє" в структурі, так чи інакше працюють на розвиток сюжету чи на фінал...відповідно таке запитання: "яке смислове навантаження несе для "безхатька" задовгий епізод з перебуванням героя на форумі?" "проходив повз", як ви пишете - не приймається)) немає варіантів, як та з чим повязати, значить - в корзину...або ж - у чорновики для повного метра... повертаючись до вже згаданого "автобуса 44", дивимось, як спрацьовує тут, здавалося б, ну зовсім непереконлива випадковість: герой голосує на трасі, сідає в перше ліпше авто й воно довозить його саме туди, де й закладена головна фішка - маємо такий несподіваний вибуховий фінал!
Олексію, у вас матеріалу і справді на повний метр)) якщо шкода різати, то дійсно варто братися до розширеної версії з усіма витікаючими... я ж, прихильник короткого... не 20 і не 40хв., а десь 8-10-12, цілком достатньо... тому й пропонував своє баченння вашої історії саме в такому варіанті... як поступати вам, звісно ж, рішення особисте...сумніви щодо впорядкування сцен вони є й вони будуть, аж доки сценарист не навчиться дивитися на свій твір оком стороннього, за тим вже можна аргументовано розбирати значення кожного діалогу, умісність сцени, епізоду...увечері знайду час, наведу кілька прикладів конкретно по тексту...
не думаю, що це остаточний варіант сценарію...як на мене, для короткого метру забагато матеріалу, він невпорядкований, сцени розпорошені, а відтак - не все працює на означену концепцію... тобто, автор прагне підсилити типаж безхатька - в процес запущено спомин про хворого сина, прояснення про те, що гол.герой був актором, участь його у форумі (до слова, в синопсисі важливість дійства цього не означено) у підсумку ж - БЕЗХАТЬКО, як такий не вистрілює... герою бракує вчинку... тобто, якщо не планується повний метр, то треба різати і безжально, бо короткий - має бути коротким! зустріч з повією, так цікаво... але ця зустріч має пройти не просто на фізіологічному рівні, а й стати головним мотиватором... щось має статися поміж героями більш споріднене...безхатько дізнається, чому вона пішла "на панель", згадує свого сина, вагається, але ж (опісля вагань) все таки робить цей вчинок...
Та отож й дивно, що ГГ у віці, а поводиться наче підліток)
Напевно якось невдало висловився, тож спробую переформулювати: якщо безхатьку щоб перестати бути безхатьком не вистачає лише грошей, то це якось й не викликає довіри... адже зважте - якби він був внутрішньо спроможний жити життя "нормально соціалізованої" людини, то навряд би йому потрібно було б для цього чекати доки стане нагода, що забезпечить легке повернення до "нормального" життя. Тим паче, що якраз таки подається передісторія яка показує, що він не за збігом обставин змаргіналізувався (як наприклад в славнозвісній пісні гурту Сектор газа), а з причин іншого гатунку. Звідси дивним й виглядає, що звичайна сумка з грошима миттєво ці причини нівелювала.
Сказати, що другий варіант принципово різниться від першого навряд доводиться.
Й навряд справа у майстерності вибудови історії та розвитку теми. З цим в сценарії все гаразд.
Натомість мало віри викликає сам головний герой у своїй поведінці, адже він у своїх вчинках та рішеннях більше схожий на підлітка, а ніж на безхатька (мова, насамперед, про те, що навряд для безхатька проблема відсутності грошей то головна проблема, ба навіть це не стільки проблема, скільки наслідок).
Отож таки варто розібратися - двигуном історії є конфлікт підліток-гроші (з розвитком, що його переживає ГГ від марнотратства до суспільної відповідальності за розтрату надибаного скарбу), а чи це все ж таки про конфлік безхатько-гроші, де, як на мене несподівано надибане багатство має спочатку заглибити проблеми ГГ й вже в цьому ключі працювати на розвиток його особистості.
Чи може щось не второпав, але безхатько як образ людини це тоді про що?
я розтягував інтригу із сумкою, як варіант для повного метра, щоб не все зразу, бо воно ж якось навіть у сексі, коли все зразу, то й не цікаво)) але то діло таке, поправиме...
Написав Федір Янько, 18:58 16.03.2019