втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Володимир Войтенко АК 

Вночі з 30 листопада на 1 грудня о 01:05 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Арґумент-кіно» та фільм учасника Сценарної Майстерні – українського режисера, сценариста, оператора й продюсера – Валентина Васяновича «Присмерк» (2013, Україна) та розмова з Валентином у студії...  

«Присмерк» – документальна стрічка сучасного українського режисера, одного з найяскравіших, найталановитіших представників середнього покоління вітчизняних кінематографістів, Валентина Васяновича.

У його доробку низка документальних фільмів. А 2004 року на найбільшому й найпрестижнішому у світі міжнародному фестивалі короткометражних фільмів у французькому Клермон-Феррані його неігрова короткометражка «Проти сонця» виборола Спеціальний приз журі.

Та згодом Валентин пристав до кінематографа ігрового і зафільмував повнометражну картину «Звичайна справа», за якою згодом з’явився також ігровий повнометражний «Креденс».

А 2014-го Васянович ще й проявився в іпостасі успішного продюсера та кінооператора. Його компанія «Гармата-Фільм» випустила стрічку «Плем’я», зрежисовану Мирославом Слабошпицьким, яка тріумфувала в «Тижні критики» Каннського фестивалю й наразі має майже тридцять різноманітних нагород престижних світових кінофорумів. Одна з цих нагород безпосередньо для Валентина Васяновича – «Золота камера» найкращому операторові на спеціалізованому Міжнародному фестивалі операторського мистецтва «Брати Манакі» в македонському місті Скоп’є.

А «Присмерк» – це правдиве мистецьке неігрове кіно, фактично повнометражне – тривалістю 52 хвилини, так званий телевізійний формат. Адже кінотеатральний прокат документальних стрічок досі важко прищеплюється в нашій українській глядацькій реальності. Хіба що є сподівання можливого прориву через з'яву останнього часу в кінотеатрах низки неігрових фільмів, присвячених українським революційним подіям та війні на сході країни.

Але «Присмерк» – це інше, інакше кіно. Воно далеке від гострої соціальности, а тим паче від політики й публіцистичности. Це фільм про приватне. Але про те приватне, що є основою нашого буття.

І варто зауважити, що саме ця неігрова картина була вибрана журі – до речі, поміж решти ігрових фільмів – та вдостоєна цьогоріч «Золотого Дюка» на 5 Одеському міжнародному кінофестивалі як найкраща українська повнометражна стрічка.

Про «Присмерк», про документальне кіно і взагалі про кіно йтиметься у студії в розмові з автором фільму Валентином Васяновичем.

Валентин, перебуваючи в процесі знімання цього, такого особистого – драматичного й навіть трагічного, але, водночас, пронизливо прозорого – фільму, спробував передати сутність майбутньої стрічки такими словами: «Справжня сільська екзистенція гіпнотизує зрозумілими діями простих, але харизматичних персонажів, котрі дійшли до краю земного шляху, та все ж не збираються капітулювати».

  •  Синопсис сценарію «Корова» до фільму Валентина Васяновича «Присмерк» читайте на CМ тут >>>

 

 

 

 

Коментарі