«Арґумент-Кіно»: «Вбивство священного оленя» Йоргоса Лантімоса, «Гра Молі» Аарона Соркіна й три фільми про Різдво
Tweet
Вночі з 24 на 25 грудня о 00:40 в авторській програмі Володимира Войтенка «Арґумент-Кіно» на телеканалі «1+1» йтиметься про найновіші кінотеатральні прем’єри, зокрема, про український ігровий короткометражний фільм Олександра Кирієнка «Клоун»…
Також справжній подарунок на свята для найвибагливіших і найвитриваліших кіноманів – новий фільм від найактуальнішого грецього режисера сучасности Йоргоса Лантімоса. Називається «Вбивстсво священного оленя». Спільне виробництво Великої Британії, Ірландії та Сполучених Штатів. Варто також додати, що прем’єра «Вбивства священного оленя» відбулася в конкурсній програмі цьогорічного Каннського фестивалю, де фільм було нагороджено за найкращий сценарій.
«Прокат»: «Вбивство священного оленя» Йоргоса Лантімоса
Один із найвідоміших американських сценаристів, володар «Оскара» Аарон Соркін дебютує як режисер із біографічною драмою «Гра Молі». У головних ролях: Джесіка Честейн, Кевін Костнер та Ідріс Ельба. Фільм веде про талановиту 26-річну лижницю олімпійського розряду на ім’я Молі Блум. Але прославилася вона не через спортивні досягнення, а як власниця найпрестижніших підпільних покерних клубів. Серед її гравців були голівудські зірки, відомі спортсмени, кримінальні авторитети і найбагатші бізнесмени... Та настільки масштабна авантюра не може довгий час перебувати поза увагою правоохоронців – ФБР заарештовує Молі, й відтепер єдині її союзники – батько і скептичний адвокат… Тривалість фільму «Гра Молі» – дві години, і можна впевнено сказати, що буквально увесь цей час персонажі на екрані максимально багато говоритимуть. Річ у тім, що балакучість сценаріїв Соркіна стали фірмовими ознаками цього майстра кінодраматургії ще від початку 90-х. А після його телесеріалу «Західне крило», де йдеться про ідеального, але, звісно, вигаданого президента США, навіть до словників увійшо нове слово: «соркінізм» – на позначення неприродно швидких діалогів і по-театральному безперервних, пафосних промов. Власне, така енергійність своєрідним чином відображає традиційно американське прагнення до, сказати б, «самоперевершення» – до ідеї встигнути зробити, сказати і пережити більше, ніж будь-хто за той самий відтинок часу. Відповідно, драматургійна форма Соркіна якнайкраще пасує персонажам, які рішуче кидають виклик об’єктивним обставинам задля досягнення успіху. Разом із тим, вони часто-густо не встигають подумати, як набутий успіх закріпити... І яким би не виявився фінал чергової історії від сценариста, а відтепер вже і режисера Аарона Соркіна, ця історія обов’язково буде виразно надихальною. І прикметно, що автор перевіряє ефект надхнення передусім на самому собі.
«Прокат»: режисерський дебют Аарона Соркіна «Гра Молі»
Як заведено, щороку під різдвяні свята Голівуд обов’язково випускає брутальну, але святкову комедію. Цього разу специфічну жанрову нішу заповнює стрічка «Дуже погані матусі 2».Очевидно, що мотиви створення фільму є суто комерційними – стрічка виходить через якихось 15 місяців після несподіваного касового успіху першої частини, а це означає, що над сценарієм працювали швидко і схематично. Отже, дотепного коментаря про роль жінок у сучасному емансипованому суспільстві чекати марно – «Дуже погані матусі 2» – це чергова комедія ситуацій зі знайомими ґеґами та очікуваним висновком про важливість родинного примирення. Питання: наскільки смішним усе це може бути?..
«Прокат»: комедія «Дуже погані матусі 2»
І нарешті, британська драма «Відступник». У головній ролі – Орландо Блум. Тридцятирічний різнороб Мелкі бере участь у знесенні церкви, де він у підлітковому віці пережив сексуальне насильство. Травми минулого, що й без того переслідували хлопця протягом життя, вражають Мелкі з новою силою. А коли до міста повертається священик, відповідальний за його розбещення, настає час перебороти себе та постати перед давніми страхами віч-на-віч.
«Прокат»: драма «Відступник» із Орландо Блумом у головній ролі
В кінотеатрах по всій країні – перед показами повнометражних картин – із грудня демонструються коротенькі фільми з проекту «Дивись українське – Твори своє майбутнє». Це різножанрові стрічки на 3-4 хвилини. Кіно, яке зачіпає соціально значущі для нас, українців, теми і проблеми. Серед них – фільм «Клоун», про самотність, радість і душевну щедрість. Сценарист Василь Кухар, режисер Олександр Кирієнко.
«Прокат»: короткометражний фільм Олександра Кирієнка «Клоун»
У рубриці «Рекомендуємо» – про три різдвяні фільми: «Це прекрасне життя» (1946, реж. Френк Капра), «Міцний горішок» (1988, реж. Джон Мактірнен), «Креденс» (2013, реж. Валетин Васянович).
«Рекомендуємо»: три різдвяні фільми
В «Кінокалендарі» йтиметься про британського актора Джада Лоу (29 грудня – 45 років) та американську режисерку Лілі Вачовську (29 грудня – 50 років).
Насамкінець про те, що 2017-го – ювілей української анімації, 90 років. І саме 1927-го було створено анімаційний фільм «Казка про солом’яного бичка». Його автор – режисер, сценарист і художник-постановник В’ячеслав Левандовський, що він є учнем видатного українського художника-графіка Георгія Нарбута, автора ескізів перших українських державних знаків, банкнот і марок. На жаль, цей 10-хвилинний фільм В’ячеслава Левандовського до нашого часу не зберігся, лишилося тільки зображення деяких кадрів. Але прикметно, що саме до 90-річчя української анімації 20 митців з різних куточків нашої країни втілили образ солом’яного бичка – кожен у своєму стилі – для ювілейного анімаційного відео.
«Кінокалендар»: 90-річчя української анімації
Ну що ж, на 2017 рік досить… Я з вами прощаюся зі сподіваннями на незабутні кінематографічні зустрічі року наступного, 2018-го… Нехай він складеться для всіх нас переможно мирно, в любові й радості. З прийдешнім! Веселих різдвяних і новорічних свят! Дивіться кіно!