втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

…свій режисерський фільм «У суботу» й кризу сценарної майстерності, про кризу ідей, про нові завдання, що їх ставить сучасність перед сценаристами, про роль в кінематографі правдивого продюсера, про кінолітературу, про школу російського сценарію, про стосунки сценариста з режисером та акторами…

Пропонуємо ознайомитися з відеоінтерв’ю зі знаним російським сценаристом Алєксандром Міндадзе, відомим своєю плідною співпрацею з режисером Вадимом Абдрашитовим («Поворот», «Зупинився поїзд», «Полювання на лис», «Парад планет», «Армавір», «Магнітні бурі» та ін.).

Друга режисерська робота Алєксандра Міндадзе, за власним сценарієм, – «В суботу», створена на матеріалі трагічних подій у Чорнобилі 26 квітня 1986 року, від 5 травня 2011 року в українському прокаті. Фільм російського сценариста й режисера створено в копродукції трьох країн – Росії, України та Німеччини. Український продюсер – Олег Кохан, компанія Sota Cinema Group. За словами голови Держкіна Катерини Копилової, фінансовий внесок української держави до проекту становить третину його бюджету. Фільм «Усуботу» брав участь у конкурсній програмі Берлінського МКФ.

Автор інтерв’ю з Алєксандром Міндадзе – Марина Баранівська, ВідеоТека

Алєксандр Міндадзе:
«Сценарист перетворився на кравця, що обшиває і креслить за лекалом. Тобто, це певний інститут виконавців. Це індустріальний продукт, і ця людина створює індустріальний продукт. І в цьому немає нічого поганого. Це фабрика. Але не тільки фабрика. І якщо в Америці та Європі цій фабриці багато років, і це стала індустрія, то у нас ця індустрія дуже молода, тонка.

Та біда навіть не в тому, що сценаристи не встигають і креслять за лекалами. А річ у тім, що абсолютно не запитані люди, котрі могли би пропонувати свої ідеї. Ці люди змушені від самого моменту навчання – для того, щоб прогодувати родину, і правильно роблять – йти працювати на телебачення.

Я зараз кажу про Москву, та гадаю, що в Києві абсолютно дзеркальна ситуація.

І вони вже не напишуть сповіді, вони не принесуть ідею…

Чому нема ідей? Бо вони не запитані. Людина з ідеями нікому не потрібна…».


Отже, Алєксандр Міндадзе як сценарист у цьому інтерв’ю постає, сказати б, у якості «поінформованого оптиміста»))

В кожнім разі, його думки, міркування та спостереження дають поживу для людей, що так чи так цікавляться актуальною сценарною справою, її перспективами, зрештою – «прикладною теорією». Все це можна назвати своєрідним майстер-класом.

Відеоінтерв’ю з Міндадзе: частина перша ТУТ

Відеоінтерв’ю з Міндадзе: частина друга ТУТ 

А тут можна поглянути й послухати обговорення фільму «В суботу» у програмі «Закритий показ» на російському телеканалі «Первый канал» 26 квітня 2011 року.

Насамкінець, міркування сценариста Міндадзе про свій режисерський досвід – роботу над фільмами «Відрив» та «В суботу», а також про вольові аспекти режисури...

Коментарі