[англ. Trailer — йти позаду, прокладати шлях — рекламні ролики кінофільмів] — короткий кліп фільму, зроблений з рекламною метою. Трейлери завжди клеїли на кінці плівки фільму, що демонструвався, і прокручували їх зазвичай у перерві між сеансами. Вперше трейлери застосували в Нью-Йорку, і були вони просто мальованими заставками з титрами. Значна кількість трейлерів, як і раніше, виробляється в Нью-Йорку. Але це тому, що там працює більшість компаній, що випускають „комершиалз”», що рекламують будь-які товари, і студії укладають з цими компаніями договори на постачання потрібних трейлерів.
Трейлер до повнометражного кіноальманаху "Мудаки. Арабески"
Практика ця набула широкого розмаху. Дрібні підприємства зникли, поступаючись місцем величезним рекламним аґенціям, що діяли у спілці з підприємствами індустрії розваг. Власні відділи трейлерів збереглися лише на кіностудіях Walt Disney Productions, Worner Brpthers і Universal, хоча останні дві компанії користуються і сторонніми послугами. Трейлери стали важливим елементом кіномаркетинґу. Їх створюють промислові компанії, що спеціалізуються в розробці і виробництві складних трейлерів. Трейлери демонструються в кінотеатрах за декілька місяців до прем’єри рекламованого фільму.
Трейлери одного фільму виготовляються в кількох варіантах: для внутрішнього ринку, Європи, теле- і кіноверсії тощо. Див. Тизер.
Володимир Миславський,
„Кінословник. Терміни, визначення, жарґонізми”
(Харків, 2006)
Редакція для СМ: Віктор Глонь, Вол.Войтенко