втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Сценарій ігрового фільму «Дума про трьох братів» переміг у номінації «Кіносценарії» Всеукраїнського конкурсу «Коронація слова» 2003 року.

 

Світлина із сайту PicasaWeb

Коментарі



Ярославо, і Вам дякую! Сподіваюсь побачити за сценарієм фільм.

Написав Ігор Грабович, 09:38 23.03.2012

Дякую Вам, пане Ігорю :)

Написав Ярослава Горбач (Бутенко), 23:36 22.03.2012

З часу написання сценарію минуло майже десять років, проте історія, розказана у «Думі про трьох братів» аж ніяк не втратила актуальності, ба більше, вона стала ще актуальнішою. Йдеться, власне і про тему, і про структуру історії, і про її фінал, і про головних фігурантів.

Як то кажуть, на українському фронті без перемін.

Дана у формі притчі, ця історія не може застаріти, доки Україна залишатиметься традиційним суспільством, закоріненим у селі. Із села тут усе починається і селом, найчастіше, і закінчується.

У сценарії промовисто усе – починаючи від дитинства головних героїв, яке дається ретроспективно, і закінчуючи бійкою братів через батьківську хату, яку вони мають успадкувати.

Символічним видається тут і відсутність батька, і смерть матері, і неприкаяність братів, які мають що спільного, так то тільки дитячі спогади та теперішні матеріальні проблеми.

Українська реальність у цій історії виглядає фактично безнадійною, позбавленою сенсу і перспективи, все тут видається випадковим і водночас закономірним у своїй випадковості.

І, звісно, цей сценарій можна вдосконалювати, переписуючи діалоги чи навіть змінюючи об’єкт суперечки,бо брати можуть битися і за хату, і за землю. Уточненими можуть бути і самі герої, наприклад, Микола, статус якого можна підняти, зробивши його кимось на кшталт Пукача, той також у селі переховувався….

Цей сценарій може бути використаний і як одноактна п’єса, і власне, як сценарій фільму тривалістю хвилин сорок. Сенсу зробити з нього повний метр нема ніякого, матеріал не дозволяє.

Дія відбувається фактично впродовж однієї доби і включає у себе, крім головної дії, ще й ретроспекції, проте без деяких із них сміливо можна обійтися, наприклад, без спогадів Миколи, які мало що додають до його характеру.

Важливо зберегти первинну енергію, яка міститься у сценарії, не дати конфлікту розмазатися. Зрештою, це все таки дума.

Фінальна пожежа виглядає цілком закономірною, бо хати згоріла не стільки від недопалка, скільки від ненависті братів.

Як на мене, цей сценарій перспективний з багатьох точок зору, у нього ретрансльована певна архетипічна правда про Україну – і традиційну, і сучасну.

Написав Ігор Грабович, 19:23 22.03.2012