втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Ігор Грабович



Контакти: [email protected]

Уродився 12 травня 1968 року у місті Буську Львівської області. 1994 року закінчив факультет журналістики Львівського університету. Автор сотень публікацій у розмаїтих паперових та електронних виданнях, серед яких «Post-Поступ» (Коста-Гаврас), «На екранах України», «Культура і життя»,  «KINO-КОЛО»,  «Сучасність», «Українська правда». Від березня 2004-го  до липня 2016 року – редактор та співавтор програми «Арґумент-кіно» на телеканалі «1+1». Чотириразовий лавреат фестивалю «Відкрита ніч» (за публікації, присвячені фестивалю).

Сприймає кінематограф насамперед як авторське мистецтво, причому відносить до нього абсолютно усі кінострічки. Тяжіє до дикого психоаналізу. Сінефіл. Улюблений теоретик кіно – Мішель Шіон.

Улюблених фільмів дуже багато, і вони щоразу доповнюються все новими й новими. Перегляд фільму все ще вважає найкращим способом провести час.

Серед стрічок, які не розчаровують вже довгий час, - «Кримінальне читво», «Повсталий з пекла», «Космічна Одіссея 2001 року», «Зловісні мерці» (перші дві частини), фільми Серджо Леоне, Романа Полянського, Біллі Вайлдлера.

Любить фільми Девіда Кроненберґа. Окремо виділяє Луїса Бунюеля та Пауля Вергофена.

Ідеальними кінематографістами сучасності вважає Ларса Фон Трира, Міхаеля Ганеке та Алєксея Балабанова. Улюблений український кінематографіст-містифікатор – Юрій Іллєнко.

Улюблений жанр – трилер. Найшанованіший різновид трилера - еротичний трилер. Улюблений еротичний трилер – «Ромео в крові». Улюблений трилер для всієї родини - «Рука, яка гойдає колиску». Під час депресії переглядає «Основний інстинкт». Бачив фільм не менше ста разів.

Подобається епітафія (хоча й не вірить, що така існує) на могилі Гічкока: «Ось що буває з неслухняними хлопцями».

Улюблений актор – все ще Джим Керрі. Серед поточних телесеріалів надає перевагу американським - «Декстеру» та «Божевільним». Любить фільми про канібалів та зомбі. Подобається Емілі Дешанель із «Костей». Улюблена кіноплоть – Скарлетт Йоганссон.

Хотів би бути автором фільму «Славні хлопці» Мартіна Скорсезі.

Використовує для оцінки фільмів власноруч винайдене формулювання «ідеальний фільм». Скажімо, критеріями «ідеального фільму» повністю відповідають стрічки «Острів» Кім Кі-Дука, «Термінатор» Джеймса Кемерона, «Напад на дільницю номер 13» Джона Карпентера й «Брат» Алєксєя Балабанова. Ідеальні телесеріали – «Родина Сопрано» та американський «Офіс». Ідеальний короткий метр – «Та це ж гімно!» Володимира Тихого.

Вірить, що кіно може знімати будь-хто.

Тексти Ігоря Грабовича на СМ:

  1. Симптоми «Богдана-Зиновія Хмельницького»
  2. Колообіг мутантів у природі, або Кінематограф Оксани Байрак
  3. «Крос»: Втрата суб’єктності
  4. Зґвалтування та кінематограф: складна діалектика насилля та любови
  5. Як вуаєр вуаєру...
  6. Мок’юментарі – так мріють правдиві художники
  7. Старість у радість
  8. Товсті та худі – яка різниця?
  9. Свіжа кров спаґеті-вестерна
  10. Кінотрадиція «Декамерона»
  11. Про сатиру Федеріко Фелліні
  12. Французький горор: Піти й не повернутися
  13. Такий різний та завжди бажаний американський президент
  14. Алжир і французьке кіно
  15. Дорослішання по-французьки
  16. Нетипові навчителі
  17. Антизахідні мотиви в сучасному російському кінематографі
  18. Чиста сінефілія Брайяна Де Пальми
  19. Місія Мела Ґібсона
  20. Джон Стьорджес – недооцінений класик Голлівуду
  21. Ідеальний втікач Стів Макквін
  22. Такеші Кітано, модерний традиціоналіст
  23. Серджо Леоне, анархіст
  24. Бісексуальна утопія Джона Шлезінґера
  25. Джозеф Манкевіч у пошуках «іншої жінки»
  26. Сучасні казки Ґільєрмо Дель Торо
  27. Антикіно Ніколаса Віндінґа Рефна
  28. Форест Вітакер – гармонія тіла й духу
  29. Незваний гість та Невпізнаний господар Алєксєя Балабанова
  30. Валерій Тодоровський: Естетське балансування над прірвою
  31. Лабіринти та глибини Люка Бессона
  32. Британська леді Джуді Денч
  33. Ніколай Хомєрікі про близькість та самотність
  34. Вейн Креймер – руйнівник голлівудських міфів
  35. Алєксєй Учітель – російська душа на екрані
  36. «Портрет Доріана Ґрея» – вчора та сьогодні
  37. Фізика та метафізика Крістофера Сміта
  38. Майкл Даґлес: Обличчя епохи
  39. Леґендарні сценарії: «Термінатор» Джеймса Кемерона
  40. Антизахідні мотиви в сучасному російському кіні
  41. Комедія по-іспанськи
  42. Янгол смерті, або Матеріалізація внутрішнього
  43. Підліткове кохання в американському та європейському кіні
  44. Дзеркальні брати