втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

 
В останній вікенд червня – з 28 до 30 червня – в Довженко-Центрі відбувся 8-й фестиваль німого кіно та сучасної музики НІМІ НОЧІ. ПОВЕРНЕННЯ.
«І нехай глядача не вводить в оману вельми загадкова підназва 8-го фестивалю НІМІ НОЧІ, який проводить Довженко-Центр  - «Повернення».Насправді подібного фестивалю (за масштабністю і показовістю) в Києві ще не було!» – Кіно-Театр

Протягом трьох вечорів кияни та гості столиці могли стати свідками своєрідного повернення до української спадщини та культурного обігу віднайдених в кіноархівах Японії та Німеччини українських фільмів, а також фільмів, створених за участі українських кіномитців-емігрантів.  

Сім стрічок української та світової кінокласики наживо озвучили відомі музиканти та фіналісти першої в Україні програми для кінокомпозиторів ENVISION SOUND, яку Довженко-Центр провів з ініціативи та спільно з Британською Радою.

 
 
Цього року програма фестивалю складалася з двох світових репрем’єр дивом віднайдених українських фільмів: музичного кіноперформансу «Людина і мавпа»  feat Ptakh_Jung та «Свині завжди свиині» feat Альберт Цукренко (ХЗВ). Окремий блок фестивалю склала репатріаційна програма: дві унікальні стрічки, до створення яких долучилися українські актори та режисери під час еміграції.

Так, своєрідною репрем’єрою став показ відреставрованої Данським кіноінститутом драми «Ад’ютант царя» (Der Adjutant des Zaren, 1929) франко-німецького режисера з колишнього Катеринослава Володимира Стрижевського, де серед акторів другого плану був галичанин Александр Ґранах, що згодом уславився в Голлівуді. Фільм озвучив український композитор, звукорежисер та фіналіст школи Envision Sound Роман Вишневський.  

Німецька кінодіва з України Ксенія Десні, уродженка містечка Остер на Київщині зійшла на екрани в одній із небагатьох уцілілих романтично-пригодницьких драм свого часу популярного німецького режисера Йоханнеса Ґутера «Вежа мовчання» (1925). Разом з гуртом Sed Contra Ensemble фільм, відреставрований Friedrich-Wilhelm-Murnau-Stiftung, озвучив фіналіст Envision Sound Сергій Леонтьєв, композитор, член Асоціації електроакустичної музики України.
 
Зняті в Парижі Електричні ночі українського режисера-авангардиста Євгена Деслава можна було побачити в паралельній освітній фестивальній програміМіські симфонії, яка проходила в оновленому після ремонту лобі Довженко-Центру. 

Спеціально для програми Міські симфонії Довженко-Центр придбав у Краногорського архіву фільм 1933 року “Лок-Батан” Боріса Пумпянского. Фільм, відомий в іншій монтажній версії під назвою “Симфонія Бакінської нафти”, став класикою документального кіно.
 
 

Змогли кияни побачити і світову кінокласику – наживо озвучену інструменталістами SUPREMUS «Вітер» В. Шьостьома (Wind, 1928) та робітничу лав-сторі британського режисера Ентоні Асквіта «Підземка»(Underground, 1928) з сучасним саундтреком від азербайджанського композитора, фіналіста проекту Envision Sound Азера Гаджіаскерлі.

Українська кінокласика була представлена відреставрованою Довженко-Центром драмою «Вітер з порогів» (1929) режисера Арнольда Кордюма, де головну роль виконав корифей українського театру Микола Садовський (Тобілевич). Фільм глядачі побачили у супроводі одеського колективу Artokrats, який працює на стику мінімалізму з академізмом.

Доки дорослі дивилися дорослі фільми, діти мали можливість потрапити у Фільмофонд й Кінолабораторію, побачити, як будується Музей кіно, а також створити разом з досвідченими педагогами власний мультфільм під час програми «Здай дитину в Фільмофонд». 

Офіційна інформація

Коментарі