втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Ясноокий Томас Вінтерберг носить суцільну біляву брову, без якої був би надто схожий на випускника котрогось бойзбенду. У 90их Вінтерберг скуштував слави як співзасновник проекту «Догма 95» і режисер радикального фільму «Торжество» (1998). Однак, погравшись із ручною камерою й вхопивши приз журі в Каннах, ще замолоду Вінтерберг став тим, що по-простому зветься «уже не той». Після тривалого періоду експериментування з формою і змістом, 2012 року він все ж таки повернувся до дечого з того, за що його й полюбили критики: рідної Данії та старої-доброї теми педофілії.

«Полювання», як і тріумфальне «Торжество», є камерною драмою, дія якої розгортається в обмежених часових та просторових рамках. Сюжет крутиться довкола змученого розлученням і зміною роботи чоловіка, якому, на додачу, не поталанило стати об’єктом громадського осуду. Здавалося б, це лише історія про «народ проти педофіла», та Вінтерберг маніпулює поняттями жертви й нападника, перекручує їх, немов вологу ганчірку, витискаючи зі своїх героїв усі рідини: від сліз до крапельок змішаних з кров’ю сопель. За неповні два місяці з улюбленця місцевих мешканців мужній інтелектуал перетворюється на загнаного у безвихідь кафкіанського жука.

У «Полюванні» постановник розколупує набубнявілий гнійничок на личку зразкового громадянського суспільства – його тихе й затишне передмістя, що кишить середнім класом. Проте Вінтерберг багато в чому лише вторує Трієровому «Доґвілю», провокуючи «маленьких», врівноважених європейців на відчайдушні й анітрохи не байдужі вчинки. Данці також плачуть, а надто, якщо спокусити їх пікантною історією про сусіда.

За Вінтербергом, толерантний данський соціум наскрізь лицемірний і не здатен захистити по-справжньому беззахисних людей, мовляв, груди європейської демократії обороняють тільки те, що першим впадає в вічі, й далеко не завжди потребує тої оборони. А жителям нудного села також час від часу потрібна розвага, цікавіша за просте відстрілювання диких тварин.

«Полювання» – це класична історія з бездоганною, як за підручником виписаною драматургією. Вінтерберг грається тільки з героями, і не знущається з будови фільму. Його кіно зрозуміле, послідовне й практично сімейне. Доволі правдоподібне навіть, якщо забути про усі ті історії з новин, де мешканці котрогось австрійського містечка протягом 24 років не помічали, що сусід тримає в підвалі власну дочку. Якщо у Вінтерберговому «Торжестві» йшлося про слона у кімнаті, то у «Полюванні» цього слона забивають і готують з нього рагу з духмяними приправами.

Томасу Вінтербергу лише 43 роки, він данець, і, очевидно, потрібен кінематографічному світу тільки як режисер з тої незрозумілої, розпусної й «прогнилої» Європи. Він уже виставляє освітлення в своїх фільмах, працює з кінозірками й турбується про підсилення драматизму відповідною музикою. Хтось скаже «спопсовів», а хтось – що вгамувався.

Коментарі



Залишити коментар

Ім'я:

Коментар: