втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Сценарій ігрового короткометражного фільму


Коментарі



Андрію, я не претендую на роль великого критика, це дуже копітка і серйозна справа)) Щодо поверхневих підходів… Так, справді – ідея «Червоних трусів» досить випукло лежить на поверхні, відтак у тій площині й відбулось обговорення, я радив для роздумів пригальмувати фінал, перехідну сцену підкинув з наявністю самоіронії, адже там, здається, трагікомедія… Цікаво, а які оті «глибші недоліки» підмітили у сценарії ви? Якщо це не складно, відгукніться, будь ласка вже на сторінці Лілії, їй також це буде цікаво…

Написав Федір Янько, 15:09 13.06.2015

Я мав на увазі Вашу критику. Вона правильна але поверхнева. Наприклад у короткометражці "Червоні труси" Ви говорили про "прісну" кінцівку, так все вірно, але то лиш поверхнева проблема, там є "глибші" недоліки. Я мав на увазі що ІНОДІ, Ви не там ставите наголоси, ось і все. А для сценариста початківця, правильна критика це є шлях до його подальшого розвитку у сценарній майстерності.

Написав Андрій Ковальов, 17:07 12.06.2015

Андрію, щодо донесенння основної ідеї всіма доступними засобами - я за... А ось стосовно поверхневого баченння не зрозумів)) Мається на увазі поверхневий підхід до процесу творення чи шукання основної ідейної "ізюминки" верхніми прошарками твору?

Написав Федір Янько, 15:57 12.06.2015

Для мене сценарій повинен схематично правильно відкрити основну ідею. Не має значення наскільки багато літературних виразів є в сценарії, потрібно щоб було відкрите інше бачення на світ, бо сценарій - це призма, яку пронизує сонячне світло. Чим сильніша ідея тим більший спектр. Я вважаю що сценарій - шедевр, можна порівняти з великим багатогранним діамантом. Будь яка нелогічність, розбиває діамант на маленькі шматочки. Просто ви часто звертаєте увагу не на основні проблеми а лиш на поверхневі.

Написав Андрій Ковальов, 13:25 12.06.2015

міцненький сценарій… Це коли автор, як риба в воді… Тобто, в нього стачає літературного хисту закласти належну драматургію та разом з тим - гармонійно подати свою історію для глядача у відповідній сценарній структурі: знати, де і як у якому акті, все відбутися має… Дехто вважає це схематизмом… А як вважаєте ви?

Написав Федір Янько, 19:58 11.06.2015

Федоре, що ви розумієте під виразом "міцненький сценарій"?

Написав Андрій Ковальов, 17:29 11.06.2015

Василю, ото ж бо! Важко нам, сценаристам)) За моїм означенням, сценарист не той, хто дістав визнання кількістью фільмографій, а той, хто може написати міцненький сценарій.

Написав Федір Янько, 15:46 11.06.2015

Федоре, дякую за дотепний шарж! Не всякий письменник - сценарист, але кожен сценарист - має бути письменником! Така його доля...

Написав Василь Трубай, 23:11 09.06.2015

ДРУЖНІЙ ШАРЖ

Зайшов Трубай,
Козацькою, залізною рукою
Стряснув еС-еМ
На втіху молодим!

Василю, і все ж, література є літературою, а сценарій - сценарієм... Не кожен, нехай і визнаний письменник здатен написати гарний сценарій.

Написав Федір Янько, 10:11 01.06.2015

Павле! Сценарист не повинен думати про екран. Сценарист повинен цікаво розповісти цікаву історію. І все. В кадрі ніякого вашого тексту не буде, крім діалогів. Але продюсер чи режисер, який буде читати ваш сценарій, і який думатиме чи купляти це чи ні, захоче пережити історію, яку ви розповідаєте, а якщо в цій розповіді ви будете сотню разів в кожному реченні казати "Іван", то продюсер посміється над невправністю оповідача і відкине ваш сценарій. І йому байдуже американський запис вашої історії чи японський, йому треба просто, щоб було цікаво.Сценарій - це теж література, хоч і полуфабрикат кіна.

Написав Василь Трубай, 21:46 31.05.2015

Зрозуміло, Геннадію. Але я мав на увазі вирішення конфлікту не стріляниною, а більше з закладкою смислового відтінку - ближче до ідеї та тої ситуації - все це може бути в окремих репліках...

Написав Федір Янько, 18:52 31.05.2015

Добрий день, Федоре!
Так, я власне про це й веду - скупiсть сценарних прийомiв та сухiсть викладу iсторii не варто рахувати недолiком, радше навпаки, але якщо характери створенi в деталiзацii то це не означа, що варто ще бiльш деталiзувати характер ГГ заглиблюючись зайвими сценами у його особистiсть, натомiсть варто було б використати Вашу пораду та розгорнути характери в динамiцi закладеного в iдею конфлiкту, якою б вона не була, аби бiльш увиразнити ii.
Стосовно правдивостi/мiфологiчностi - не важливо як й чому опинилися на вiдкритiй мiсцевостi... власне й не обов'язково на вiдкритiй... тут головне вiд чого полягли. Бо вiд ''граду'' загинути у кiнo воно може й кiнематографiчно ба навiть красиво, але далеко вiд повсякденностi, а тому романтизуе глядацький настрiй та мiфологiзуе саму iсторiю... й тут варто поспитатися, а чи це було у авторському задумi? Менi видалось що нi, а тому й причиною загибелi групи варто показувати щось менш монументальне... наприклад обстрiл мiнометний чи то можливо стрiлковий в наслiдок потрапляння в засiдку. Це вже на розсуд автора... А як на мене, так варто було б зреалiзувати варiант стрiлковий... адже так залишаючись у рамках скупостi прийомiв заодно можливо було б показати й бiй в якому розгорнути запропонований Вами конфлiкт аби висвiтлити бiльш об'eмно oсновоположну iдею...
От якось так.

Написав Геннадій Коваль, 17:59 31.05.2015

О, Геннадію, тут є про що поговорити... Звичайно, мова не про зведення цьої історії (закладеної ідеї) до якоїсь бувальщини в роздумах...Якраз про те, що всі герої добре й детально прописані я й хотів віддати належне, як похвалу, автору... Але одразу ж питання, навіщо така конкретизація образу, коли він далі ситуативно ніде не проявляється, окрім, як загинути?
Тому й наголошую про підсилення драматизму... І тут варіантів багато...
Скажімо, група виконує бойове завдання, (чомусь) опиняється на відкритій місцевост ( з чиєїсь вини - не прикрита) може втрапити у оточення - в такій ситуації і можуть проявитись характери... А далі за авторським задумом - вже загинути невідомими героями.
А втім, у Павла своя точка зору, і це добре, що він її відстоює. Однак, іноді основна ідея є зрозумілою лише автору, а для стороннього - може виглядати нерозгаданим ребусом, натяком на щось інше... Ось тут і знову в якості адвоката може знадобитись логлайн.

Написав Федір Янько, 16:37 31.05.2015

По ДРГ вiдпрацьовувати касету ''граду'' звичайно епiчно та й кiнематографiчний ефект свiй чинить... але далеко вiд банальной брутальностi життя... й тут напевно слiд зважити до жанрових ознак й закладеноi iдеi - а чи то мати на виходi геройський епос, а чи то спонукаючу до роздумiв бувальщину...

Ну й звичайно прискiпливiше до коментаря пана Федора поставитись... адже навiщо так увиразнювати героiв та пророблювати деталi кожного образу, якщо вони так й не почнуть на драматургiю працювати... напевно якщо обмальованi характери то варто було б й проявити iх у певнiй ситуацii, що була б чи то суголосною чи то вiдголосною до фiналу...

Одразу перепрошую за помилки, але наразi не маю доступу до нормальноi клавiатури.

Написав Геннадій Коваль, 15:13 31.05.2015

Павле, згоден. В такому плані ідея виглядає, як донесена. Але тут є над чим подумати, як вже зазначив пан Василь. Мої ж бажання щодо ускладнення ситуації спрямовані до більшого співпереживання герою.
Власне, сама ідея у даному контексті уловлюється не зовсім однозначно. А тому, я неодноразово наголошував, логлайн у студію)) Маючи анонсований короткий виклад ідеї, автору завжди легше апелювати захист свого творіння.

Написав Федір Янько, 11:07 31.05.2015

Василю, дякую за приємний коментарій. "Американський" формат сценарію не має нічого спільного з літературою. Технічний текст, що буде в кадрі.

Написав Павло Остріков, 00:46 31.05.2015

Федоре, я вас зрозумів. Мені здається, ваше бажання схоже з тим, що ви озвучували про мій сценарій "Чорниця". Я і там, і тут не хочу засмічувати головну ідею другорядними конфліктами, які не рухають історію у потрібний бік. Цей солдат, він має бути невідомим. Як і невідомий солдат другої світової. Це узагальнений образ українського військового. Якби я розкрив більше відомостей про життя головного героя чи озвучив в сценарії його мрії, то це б розмило основну ідею. Війни різні - жертви однакові. Це така моя думка, але не претендую на істину)

Написав Павло Остріков, 00:34 31.05.2015

Прекрасний сценарій.Я радив би лише не забувати, що сценарій, це теж література і тисячу разів повторювати "Колос" не треба, бо це злить. Так, нібито автор боїться, що читач (чи режисер) забуде, як звати героя і що він там сам, і весь час нагадує про це. А задум хороший, є про що думати.

Написав Василь Трубай, 16:44 29.05.2015

Ідея зрозуміла, але глядач, певно, хотів би бачити якісь глибші мотиви: що за люди опинилися на відкритій місцевості, що ними керує - тобто, був би іще якийсь відкритий конфлікт, було би, як на мій погляд, цікавіше.

Написав Федір Янько, 15:26 28.05.2015

Дякую, Федоре, за комментарій. Бачте, позивний "Колос" з`явився як щось підсвідоме. Я не хотів робити на цьому додатковий акцент. Але в тексті цей позивний з`являється, коли герой говорить по рації. Чи зрозуміла вам сама ідея, бо кінець фільму, можливо, я міг костурбато написати.

Написав Павло Остріков, 14:26 28.05.2015

Сильно в плані відточеної деталі, дії, виходу на певну філософію у фіналі - це так... З недоліків: драматургіія проситься до виразнішого конфлікту, виразнішої ситуації в якій опинилися герої... Солдат на прізвисько Колос справді досить символічно виглядає на полі (і це відчуває читач, режисер, а чи уловить цей образ глядач?) Адже ніхто до нього із побратимів по прізвиську не звернувся, якась репліка щодо Колоска і землі (нехай і з легкою іронією) тут вкрай необхідна.

Написав Федір Янько, 11:00 28.05.2015

Дякую, Лілія.

Написав Павло Остріков, 08:58 28.05.2015

Паша, це сильно...

Написав Лілія Легостаєва, 11:53 27.05.2015