втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

БЕЗХАТЬКО (варіант 2)

01.03.2019


Сценарій ігрового короткометражного фільму (варіант другий)

 Жанрові ознаки: драма, пригоди 

Гасло: Вкради. Врятуй. Стерпи. Замовчи.

Лоґлайн
Безхатько віддає великі гроші, знайдені ним на місці кримінальних розборок, на лікування сина повії. Волоцюга вчиняє так у пам'ять про власного сина - його забрав важкий недуг, на який тоді грошей не знайшлося. Ще не знаючи про пожертву, жінка видає благодійника бандитам, котрі розшукують викрадача. Тепер доля її хлопчика залежить від того, чи витримає безхатько тортури, коли дізнається, хто його здав.

Коментарі



я розтягував інтригу із сумкою, як варіант для повного метра, щоб не все зразу, бо воно ж якось навіть у сексі, коли все зразу, то й не цікаво)) але то діло таке, поправиме...

Написав Федір Янько, 18:58 16.03.2019

"може ті гроші прикриті були гарним спортивним костюмом, про який мріяв безхатько" - тобто людина 10 років жебракує, живе у злиднях, у смітниках риється, пляшки збирає і недопалки підбирає, аби покурити, і при цьому мріє... про гарний спортивний костюм? Абсурд! Навіщо йому той костюм? Щоби в гарному спортивному костюмі по смітниках ритися? Як той костюм може врятувати ситуацію, щоби про нього Безхатьку мріяти у голоді і холоді? Це взагалі...

Написав Олексій Мазур, 21:03 15.03.2019

1.Пані Ольга вносила не гарну ідею, а таку, що пускає під укіс весь подальший сюжет. 2. А хіба герой має бути картонним чи то плакатним - весь час виключно позитивним чи тільки негативним? Ну то й що, що цей вчинок є поганим? Нехай таким і залишається. Безхатько 10 років провів на вулиці. У голоді і холоді, повним жебраком. Він нормальна людина з перевагами і недоліками. От і спокусився на великі гроші. До того ж, не з інкасаторської машини він їх вкрав. Тобто не в держави. Хоча чорт його зна, може і тоді б вкрав. А міг прикинути, що тут сталися саме кримінальні розборки, і ці гроші - бандитські (бо люди були на цивільних дорогих автівках, з вогнепальною зброєю). Ті гроші теж в когось вкрадені, зароблені нечесно. От він і зметикував, що вправі теж вчинити нечесно - вкрасти вкрадене. Але простив собі. 3. До чого там той спортивний костюм? Він побачив гроші і вирішив їх поцупити. Бо вважав, що мав на це право. Отримати гроші і пожити по-людськи. Сумка, повна грошей, і жебрак куди яскравіше й контрастніше, ніж якийсь спортивний костюм. З його вчинком на початку - крадіжкою грошей - також контрастує його рішення віддати гроші на лікування маленького пацієнта. 4. А щодо того, прислуховуюсь я чи ні, то якраз прислуховуюсь! Але до тих порад, які вважаю слушними, які мені підходять. Те, що я дослуховуюсь якраз прямо підтверджує другий варіант Безхатька - кардинально змінений в порівнянні з першим варантом. Але до всіх порад я ставлюся критично і аналізую їх на предмет доречності і користі. І якщо відкидаю їх, то зовсім не тому, що я взагалі не дослуховуюсь. 5. Якщо той бандит лежатиме непритомний, то це знову пускає під укіс весь сюжет. Бо той бандит мав побачити тату "Вова" на правиці Безхатька, щоби потім цього Безхатька шукали бандити за таким орієнтиром. Непритомність бандита так само все ламає. Повністю. Бо тоді бандитам взагалі не було б зачіпки кого шукати, а Повія не змогла б їх навести на Безхатька по тому ж таки тату, побаченому у Безхатька. Все шкереберть летить. Це мені нагадало, як герой Віцина в "Операції И" діставав нічний горщик з цілої башти горщиків, але брав не той, що вгорі, а знизу. І вся конструкція ламалася.

Написав Олексій Мазур, 20:56 15.03.2019

Ну, добре, хай час розсудить... Хотів розбирати сцени, які видаються мені геть зайвими, але ж ви - вседно не дослухаєтесь) утім, знову ж таки щодо сумки... пані Ольга вносила гарну пропозицію щодо можливих змін в сцені із викраденням, певно ж, маючи наміри якось те дійство помякшити... бо й справді якось виходить - виривати сумку, вважай що з рук ( живої людини) з морального боку честі для безхатька не робить... отож, може краще (добрий той постраждалий чи поганий) але хай собі лежить незворушно, непритомний та й все тут...а в сумці - необовязково зверху пачка грошей... може ті гроші прикриті були гарним спортивним костюмом, про який мріяв безхатько...от він й схопив усе те добро та й подався собі... це, щоби більша інтрига була - а шо ж там? і далі та інтрига й має зберігатися: як саме він поступить із тими грішми?

Написав Федір Янько, 18:32 15.03.2019

Якщо епізод з інвест. формумом має бути "десь в екпозиції", то тоді Безхатько має заходити туди не у пристойному костюмі з метеликом, а як натуральний бомж. Бо саме таким він є в експозиції. Але в такому вигляді його б туди не впустили. Отже в експозиції цей епізод неможливий в принципі.

Написав Олексій Мазур, 14:15 15.03.2019

Олексію, знайшов, прочитав...ось ваша відповідь:"Цей епізод подається для т ого, аби почати розповідати про Безхатька не як бізнесмена-інвестора, а як людину, яка вміє правильно говорити, формулювати розумні думки - про світле, добре, про культуру, мистецтво. Це для того, аби глядач зацікавився, а хто ж тоді цей Безхатько. Чому він каже про культуру?"
По вашому ствердному факту можна констатувати одне: у кожного в голові свої "прибамбаси" , свій арсенал і своя структура... однак, чось здається мені, що місце цьому епізодові (якщо він такий дорогий)все ж десь в експозиції, а не там, де глядач уже налаштований на інші більш динамічні події...

Написав Федір Янько, 07:48 15.03.2019

Безхатько попадає на інвестиційний форум "проходячи повз" якраз у структурі. Це навмисно закладена у структуру випадковість. З умислом. З яким - я пояснив.

Написав Олексій Мазур, 22:49 14.03.2019

"яке смислове навантаження несе для "безхатька" задовгий епізод з перебуванням героя на форумі?" - я на це детально відповів у попередньому коментарі: 14:36 14.03.2019

Написав Олексій Мазур, 22:09 14.03.2019

про зайві сцени можемо поговорити завтра, сьогодні щось уже притомився...

Написав Федір Янько, 20:53 14.03.2019

Олексію, вдячний за нагоду переглянути короткометражку...дійсно, все просто... проте, це не моє кіно, нічого особливого тут не бачу - з сарказмом, із чорним гумором у нас зараз знімають не гірше молоді режисери і фільми ті мають фестивальні успіхи... мене ж приваблює більш глибинний зміст й жінки -героїні складніші, сильніші)) якраз ось дочасно переглянув і фільм "автобус №44". сюжет також розгортається в закритому просторі, тобто, уже не в метро, а в автобусі... підходячи ближче до "безхатька", хочу наголосити що випадковостей у кіно не буває...тобто вони є, вони трапляються, але вони мають "місце своє" в структурі, так чи інакше працюють на розвиток сюжету чи на фінал...відповідно таке запитання: "яке смислове навантаження несе для "безхатька" задовгий епізод з перебуванням героя на форумі?" "проходив повз", як ви пишете - не приймається)) немає варіантів, як та з чим повязати, значить - в корзину...або ж - у чорновики для повного метра... повертаючись до вже згаданого "автобуса 44", дивимось, як спрацьовує тут, здавалося б, ну зовсім непереконлива випадковість: герой голосує на трасі, сідає в перше ліпше авто й воно довозить його саме туди, де й закладена головна фішка - маємо такий несподіваний вибуховий фінал!

Написав Федір Янько, 20:52 14.03.2019

Знову те саме. Це треба у гуглі забивати: кортоткометражка "Подожду следующего". Про жінку у метро.

Написав Олексій Мазур, 16:14 14.03.2019

Щось із лінком, не туди виводить. Ось ще лінк на ту ж короткометражку: https://www.youtube.com/watch?v=yndwqlmi6YE

Написав Олексій Мазур, 16:09 14.03.2019

Особливо мені до вподоби оця, французька "Почекаю наступного" https://www.youtube.com/watch?v=LJ53teHKRFQ . Шедеврально! Вона навіть менше 5 хвилин. А емоцій як від повного метру. Оце майстерність. Це так, до слова, між іншим.

Написав Олексій Мазур, 16:05 14.03.2019

Ну так це ж особисті справи кожного. Хоча мені теж подобаються 5-10 хвилинні короткометражки. До речі, на заході, в основному, як я розумію, саме такі. Я спостерігаю там тяжіння саме до "короткого" короткого метру. І у мене такі теж є. Одна - "Освідчення" - тут, інші поки не надіслав. А у випадку з Безхатьком 10 хвилин для викладення теми, для сюжету - мало. Та й навіщо штучно скорочувати? Я підкоротив у себе на комп'ютері до 21 хв. Деякі сцени прибрав і трохи скоротив діалоги. Але це не кардинальне і не безжалісне скорочення, бо не вбачаю в ньому потреби і смислу.

Написав Олексій Мазур, 15:57 14.03.2019

Олексію, у вас матеріалу і справді на повний метр)) якщо шкода різати, то дійсно варто братися до розширеної версії з усіма витікаючими... я ж, прихильник короткого... не 20 і не 40хв., а десь 8-10-12, цілком достатньо... тому й пропонував своє баченння вашої історії саме в такому варіанті... як поступати вам, звісно ж, рішення особисте...сумніви щодо впорядкування сцен вони є й вони будуть, аж доки сценарист не навчиться дивитися на свій твір оком стороннього, за тим вже можна аргументовано розбирати значення кожного діалогу, умісність сцени, епізоду...увечері знайду час, наведу кілька прикладів конкретно по тексту...

Написав Федір Янько, 15:14 14.03.2019

"Участь у форумі (до слова, в синопсисі важливість дійства цього не означено. По-перше, синопсис - не тритмент, не поепізодник, тому зовсім не обов'язково, щови всі сцени були означені у синопсисі. "Участь" - надто гучно сказано. Безхатько туди зайшов, проходячи повз. У сценарії немає, що він сидить у залі, голосує, приймає якісь рішення чи з кимсь налагоджує зв'язки. Кореспонденти його перехопили, щойно він увійшов і взяв програмку. Захопили його зненацька. Цей епізод подається для т ого, аби почати розповідати про Безхатька не як бізнесмена-інвестора, а як людину, яка вміє правильно говорити, формулювати розумні думки - про світле, добре, про культуру, мистецтво. Це для того, аби глядач зацікавився, а хто ж тоді цей Безхатько. Чому він каже про культуру? А потім глядачеві дається відповідь, що цей Безхатько передл тим, як опинитися на вулиці, грав у театрі. І був успішний. Принаймі в одному спектаклі - це точно. Але потім сталася життєва трагедія у вигляді хвороби сина, на лікування якої у Безхатька не вистачило грошей. Після цієї душевної драми, його життя полетіло шкереберть. Він почав пити. Аби це проілюструвати подається епізод, що він сидить у гримерці в сценічному одягу, але п'яний. Не може вийти на сцену. Це для того, аби глядач зрозумів, що Безхатько лишився без роботи. Але прихильність мистецтву зберіг. А тому, коли проходячи повз банер про "Інвестиційний форум", взяв і по приколу зайшов на захід. А там його перестріли журналісти.

Написав Олексій Мазур, 13:36 14.03.2019

Навіщо Безхатьку знати, чому та пішла на панель? Ну пішла і все. Може покликання таке. І вже точно не для того, аби врятувати сина, бо на панелі такі гроші скільки не працюй, то не заробиш. Повія тут лише для того аби Безхатько дізнався про її сина. І вирішив пожаліти його, а не Повію, віддавши гроші на лікування. На порятунок життя. На шанс на порятунок. Так і сталося. І для цього Безхатьку зовсім не треба було зближуватися з Повією - купляти їй морозиво і ходити до кіна. Її син розчулив Безхатька, а не Повія.

Написав Олексій Мазур, 13:16 14.03.2019

Короткий метр - це до 40 хвилин. Тут у мене 26-28. Є ще одна версія, скорочена до 21 хвилини. Але 28 хв - це теж короткий метр. Можливо на базі цього короткого метру справді можна зробити повний. Але це не недолік, а перевага сценарію.

Написав Олексій Мазур, 12:45 14.03.2019

1. Не розумію, що значить матеріал невпорядкований, а сцени розпорошені. в чому розпорошеність і невпорядкованість? У флешбеках, у тому, що дії відбуваються не в одному місці, а в різних і локацій багато? 2. Не знаю, чому так прискіпалися до того Інвестиційного форуму, на який Безхатько потрапив проходячи повз. 3. Що значить герою бракує вчинку? Хіба те, що він віддає всі гроші на лікування сина Повії - не вчинок? 4. Головним мотиватором стала хвороба сина Повії і те, тобто знайомство Безхатька не так з Повією, скільки з її сином. Чому він мав обов'язково прикипіти до Повії, аби помогти її сину? Він з нею пеерспав і почув від неї її проблему. А потім йому подзвонив її маленький син і Безхатько прикипів до нього. Бо сам втратив сина у такому ж віці. І здійснив вчинок, віддавши все на лікування сина випадково зустрінутої Повії. А потім під тортурами не видав, куди подів гроші. Який ще вчинок від нього вимагається.

Написав Олексій Мазур, 12:43 14.03.2019

не думаю, що це остаточний варіант сценарію...як на мене, для короткого метру забагато матеріалу, він невпорядкований, сцени розпорошені, а відтак - не все працює на означену концепцію... тобто, автор прагне підсилити типаж безхатька - в процес запущено спомин про хворого сина, прояснення про те, що гол.герой був актором, участь його у форумі (до слова, в синопсисі важливість дійства цього не означено) у підсумку ж - БЕЗХАТЬКО, як такий не вистрілює... герою бракує вчинку... тобто, якщо не планується повний метр, то треба різати і безжально, бо короткий - має бути коротким! зустріч з повією, так цікаво... але ця зустріч має пройти не просто на фізіологічному рівні, а й стати головним мотиватором... щось має статися поміж героями більш споріднене...безхатько дізнається, чому вона пішла "на панель", згадує свого сина, вагається, але ж (опісля вагань) все таки робить цей вчинок...

Написав Федір Янько, 12:23 14.03.2019

Ну от іноді такі дива й трапляються. Бо що не кажи, а відсутність фінансової спроможності, та ще й на тлі тягаря душевних травм, душать людину, ламають її, позбавляють сил і вона не здатна боротися. Вона здається, вибуває з гри. А гроші повертають її до життя. Дають відчути себе людиною. Це той засіб, на якій можна спертися, щоби встати, піднестися духом, розправити крила, знайти надію, побачити світло у кінці тунелю. Фактор грошей дуже потужний.От він і п'янить. Звідси і така реакція, поведінка. Вона природна. Тим вище вага вчинку Безхатька - свідомо відмовитися від перспектив. І не признатися під тортурами, куди він подів вкрадене, навіть тоді, коли дізнався, хто його видав бандитам - мати того, кому він приніс усі гроші на лікування.

Написав Олексій Мазур, 22:46 13.03.2019

Та отож й дивно, що ГГ у віці, а поводиться наче підліток)
Напевно якось невдало висловився, тож спробую переформулювати: якщо безхатьку щоб перестати бути безхатьком не вистачає лише грошей, то це якось й не викликає довіри... адже зважте - якби він був внутрішньо спроможний жити життя "нормально соціалізованої" людини, то навряд би йому потрібно було б для цього чекати доки стане нагода, що забезпечить легке повернення до "нормального" життя. Тим паче, що якраз таки подається передісторія яка показує, що він не за збігом обставин змаргіналізувався (як наприклад в славнозвісній пісні гурту Сектор газа), а з причин іншого гатунку. Звідси дивним й виглядає, що звичайна сумка з грошима миттєво ці причини нівелювала.

Написав Геннадій Коваль, 22:05 13.03.2019

Дякую за реакцію. Це по-перше. А по-друге, тепер по суті. Я не розумію, чому поведінка п'ятдесятирічного ГГ виглядає схожою на підліткову. Він повернувся з вулиці, то чому б йому не насолодитися розкішним життям? Як на мене, то це природна реакція будь-якого безхатька незалежно від віку. До того ж, до сімейної драми, яка сталася 10 років тому, він все життя був нормальною, звичайною, адаптованою людиною і грав у театрі. Він знає як це і пам'ятає про ті часи, то тим більше, чому б йому не вдатися до розкошів, а надто з його театральним досвідом? Він грає, намагаючись компенсувати роки, проведені на смітниках. І чому поцуплений скарб мав би заглибити його проблеми, а не навпаки - посприяти їхньому вирішенню. Єдина проблема, яка виникає після викрадення сумки з грошима - це проблема безпеки. Як особистої, так і сумки. От Безхатько і вирішує її, змінюючи до невпізнаваності зовнішність, тобто приведенням себе у порядок, дорогим одягом і стилем життя. І він би міг знайти себе й адаптуватися до нормального життя, якби не зустріч з Повією і знайомство з її важко хворим сином.

Написав Олексій Мазур, 21:09 13.03.2019

Сказати, що другий варіант принципово різниться від першого навряд доводиться.
Й навряд справа у майстерності вибудови історії та розвитку теми. З цим в сценарії все гаразд.
Натомість мало віри викликає сам головний герой у своїй поведінці, адже він у своїх вчинках та рішеннях більше схожий на підлітка, а ніж на безхатька (мова, насамперед, про те, що навряд для безхатька проблема відсутності грошей то головна проблема, ба навіть це не стільки проблема, скільки наслідок).
Отож таки варто розібратися - двигуном історії є конфлікт підліток-гроші (з розвитком, що його переживає ГГ від марнотратства до суспільної відповідальності за розтрату надибаного скарбу), а чи це все ж таки про конфлік безхатько-гроші, де, як на мене несподівано надибане багатство має спочатку заглибити проблеми ГГ й вже в цьому ключі працювати на розвиток його особистості.
Чи може щось не второпав, але безхатько як образ людини це тоді про що?

Написав Геннадій Коваль, 19:23 13.03.2019

То що не так з другим варіантом Безхатька? Хто скаже?

Написав Олексій Мазур, 22:53 12.03.2019