втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Створений за підтримки Держкіна України фільм «Штангіст» режисера Дмитра Сухолиткого-Собчука отримав Ґран-прі у конкурсній програмі короткометражних фільмів 34 Варшавського міжнародного кінофестивалю.

У рамках фестивалю й відбулася світова прем’єра стрічки.

За словами режисера Дмитра Сухолиткого-Собчука, разом із нагородою «Штангіст» отримав право поборотись за «Оскара» 2020 року.

Голова Держкіно Пилип Іллєнко привітав команду фільму «Штангіст» і наголосив: «У різних програмах цьогорічного Варшавського кінофестивалю брали участь чотири українські стрічки, усі вони створені за підтримки Держкіна України. Це дуже широке представлення нашого кіно у рамках одного із найпрестижніших кінофестивалів світу. Кожна така участь і кожна нагорода впливають на розвиток українського кіно і на покращення культурного іміджу нашої країни».

Нагадуємо, що 34-ий Варшавський міжнародний кінофестиваль проходив з 12 по 21 жовтня.

Окрім фільму «Штангіст», який у своїй програмі здобув Ґран-прі, у конкурсній програмі документального кіно була представлена картина «Какофонія Донбасу» режисера Ігоря Мінаєва, а у позаконкурсних програмах показали містичну драму «Ефір» Кшиштофа Зануссі та дебютну картину Марисі Нікітюк «Коли падають дерева».

Перелік усіх переможців – на сайті фестивалю: https://wff.pl/pl/news/awards-of-34-wff

Держкіно

Коментарі



Питання по "Штангісту".
1. Навіщо головний герой холоднокровно втопив трьох кошенят? У випадку з Герасимом і Му-му - зрозуміло. А тут - ні.
2. Штангіст не розмовляв два місяці? А він до магазинів ходив? Мабуть же щось їв протягом цього часу. Як він собі їжу купляв? М'ясо, приміром. Пальцям тицяв на товар?
3. А про що має розповісти глядачеві випадок з чоловіком, що впав з даху багатоповерхівки? І чому він лишився живим і тільки накульгувати став? В чому задум і геніальність епізоду?
4. Похоронити батька для Петра - це всього три дні. Дорога туди, похорон і назад. Можна було би поїхати і приїхати. І тренуваннями надолужити. А надто - з таким як у Петра ентузіазмом. І тоді не довелося б грати у мовчанку, теж не зовсім зрозумілу своїм смислом. Таке враження, що вона лише для того, аби кіно було б.
5. А якби головний герой побачив по телевізору Шварценеггера зі звуком?
Тривале мовчання головного героя мені здається штучним за вуха притягнутим фактором. Як і ігнорування похорону батька у період тренувань. Інша річ, якби батько помер напередодні змагань. А не за два тижні до "проходки". До речі, я так і не зрозумів, скільки той штангіст мовчав. Батько помер за два тижні до "проходки". Потім дівчина героя жаліється, що той другий місяць мовчить. А та "проходка" - це і є ті змагання, де герой переміг? Але тоді він мав мовчати два тижні, а не понад місяць, щоби можна було сказати, що пішов другий місяць його мовчання. Чи ті змагання, де герой переміг - це не проходка. А за скільки після смерті батька відбулися змагання, де Петро здолав Нетребу? Я для себе з'ясувати хочу, бо може прогледів у тексті.

Написав Олексій Мазур, 18:35 09.12.2018