втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Синопсис сценарію повнометражного ігрового фільму

Показується мапа України, на ній райцентр в Луганській області, селище Білокуракине. В подальшому при переміщенні місця подій завжди показується мапа і місце на ній.

В крамниці дівчина Юля свариться з незнайомою, чужою дівчиною. Обидві вродливі, гарні. По ходу сварки зрозуміло, що наша Юля розумничка і скромниця, а чужа дівчина дурна скандалістка. Дівчата виходять з крамниці, чужа сідає за кермо новенького авто, а Юля здирається на старенький велосипед. Цей випадок псує настрій Юлі і вона свариться зі своїм нареченим простим електриком Дімою на грунті безнадійності і безперспективності подальшого життя.

У Білокуракиновому мешкають двоє бізнесменів – олігархів місцевого значення – Веселий і Похмурий. Між ними трапляється невеликий конфлікт через вигідну земельну ділянку у центрі селища. Переможцем стає Похмурий.

Обидва бізнесмени мають пай у розважальному клубі в Луганську, де головною родзинкою є пейнтбольний майданчик. Вони часто разом з іншими друзями – бізнесменами там розважаються цією грою.

Після поразки у справі з земельною ділянкою Веселий замовляє місцевому «кулібіну» пейнтбольний маркер у вигляді точної копії бойової гвинтівки з повною імітацією бойової зброї. Цю гвинтівку він випробовує на майстрі, а потім приїжджає до клубу і насмерть лякає Похмурого, ганяючись за ним з цією гвинтівкою по пейнтбольному майданчику, доки його не скручують охоронці. Коли страсті навколо цього жарта вгамовуються, Веселий розповідає новину, що до Білокуракіна прибув Валєра – бізнесмен всеукраїнського масштабу з Західної України, який спеціалізується на будівництві супермаркетів по невеликих містечках. Цей Валєра блискавично вирішив справу з ділянкою, яка уже майже дісталась Похмурому і забрав її під супермаркет.

Юля, розсварившись з Дімою вирішає поїхати до родичів у Старобільськ. На автобусній зупинці її заплакану підбирає Валєра – молодий і красивий на дорогій шикарній машині. Юля розповідає йому про своє горе, а Валєра упевняє її, що вона не права, приводячи в приклад, що він сам ще п’ять років тому підробляв сантехніком, а тепер великий бізнесмен і що нікому дорогу не закрито, було б бажання. Юля піддається на його умовляння і, не доїзжаючи до Старобільська, виходить з машини й «голосує» на дорозі, прагнучи повернутись назад. Між іншим, у розмові з Валерою, вона дізнається, що той зараз їде в Апостолове Дніпропетровської області на відкриття супермаркету.

Розстроєний через сварку з Юлею Діма лагодить електропроводку у домі Веселого. Просто у кутку стоїть знаменита «гвинтівка». Веселий, кепкуючи, розповідає Дімі, що його Юля поїхала з Валєрою, і що Діма, простий електрик нікому не потрібен і таке інше. Також він розповідає, що Валєра мешкає у Золочеві Львівської області. Розлючений Діма заявляє, що вб’є того Валєру і взагалі повбивав би всіх багатих, які грабують простих людей. Коли Веселий виходить, Діма краде «гвинтівку» і коробку «набоїв», що лежить поряд і потайки залишає подвір’я Веселого. Однак Веселий все бачить, але не зупиняє Діму.

Діма на старенькій «копійці», заховавши у багажнику «гвинтівку» вирушає до Золочіва, обравши маршрут через Харків.

Веселий вирушає до Луганська і побачивши Юлю, що тільки повернулась, розповідає їй, що Діма вкрав у нього гвинтівку з набоями і поїхав вбивати Валєру.

Юля вирішає попередити Валєру, щоб врятувати Діму від скоєння страшного злочину, збирається і їде в Апостолово.

Веселий приїжджає в Луганськ і клубі розповідає хохму, що здурівший від ревнощів електрик помчав вбивати Валєру з несправжньою гвинтівкою. Народжується ідея влаштувати полювання на Діму з пейнтбольними маркерами. Всі кладуть в банк по п’ятдесят тисяч гривень, той, хто першим «помітить» жертву отримує все.

Але Похмурий бачить в цій ситуації свій шанс. Він по справжньому замовляє вбивство Валєри.

Діма на своїй «копійці» не добирається і до Харкова. Машина безнадійно виходить з ладу поблизу села Кам’яна Яруга  Діма зкочує її в кувет, а сам з «гвинтівкою» прокрадається на чиєсь подвір’я і там «болгаркою» відпилює приклад і ствол «гвинтівки» - робить обріз. З’являється господар і побачивши людину зі зброєю хватається за вила. Діма «застрелює» господаря і тікає. Звичайно, що він уже не бачить, що з застреленою людиною нічого страшного не трапилось і вважає, що вбив її.

Юля не застає Валеру в Апостолові, той поїхав у Вінницьку область у Гайсин.

Діма постійно ховаючись добирається до Золочева, грабує повій, «застрелює» міліціонера,у Києві розстрілює цілий притон бомжів і наркоманів, які надали йму притулок, їде на попутках, в товарних вагонах і всюди по п’ятах його переслідують мисливці. Діма перетворюється у загнаного звіра.

У Гайсині Вінницької області Юлю, яка намагається побачитись з Валєрою затримує міліція. В міліції її змушують розповісти свою історію, але не вірять в неї, вважаючи, що Юля так ексцентрично намагається познайомитись з молодим холостим мільйонером. Її відвозять на вокзал і наполегливо радять рушати додому.

Але один з міліціонерів, який мріє піти з міліції і влаштуватись охоронцем в якогось багатія вбачає в цій історії свій шанс, бере відпустку і починає таємно слідкувати за Валєрою, точніше за його безпекою, з метою вчасно попередити напад і отримати за це місце в охороні.

Проїзжаючи мимо вокзала Валєра помічає заплакану Юлю і впізнає її. Юля розповідає про напад, що готується. Валєра її заспокоює, обіцяє попередити охоронців, щоб вони, у разі нападу не вбили нападника. Він пропонує, щоб Юля їхала з ним і у нього вдома очікувала коли з’явится Діма. Вони їдуть у Золочів.

Вдома Валєра різними способами розважає Юлю, вони їздять у цікаві місця, у гори. Між ними зароджується кохання, але вони не зізнаються в цьому ні один одному, ні навіть собі, продовжуючи вважати, що головна їхня мета врятувати Діму від скоєння злочину, а для Юлі – повернутися до Діми.

Коли Валєра з Юлею повертаються з чергової прогулянки, з’являється нарешті Діма. Перед будинком Валєри велика лужайка, з кущів, що навпроти будинку виходить Діма і стріляє. Юля першою його бачить і біжить йому назустріч, умовляючи не стріляти. Охоронці валять Валєру на землю, закриваючи його своїми тілами. Куля попадає Юлі у груди, вона падає. Діму це не зупиняє, він готується знову стрілять, прицілюючись у Валєру. В цей момент з різних напрямків з’являються мисливці – з кущив, під’їзжають на машинах, з гвинтокрила, всі стріляють, тіло і одяг Діми миттєво покриваються різнокольоровими плямами… одна, під серцем – червона. Підходить міліціонер, що брав відпустку, в руці в нього пістолет, зі стволу легенький струмінь диму.

Валєра вивільняється від охоронців, свариться, посилає їх вияснити , що робиться. Охоронці йдуть через лужайку до кущів.

Юля, зрозумівши, що все це жарт, йде до Діми, що лежить під кущем. Коло нього  мисливці намагаються з’ясувати, хто ж з них таки перший влучив. Підійшовши, Юля розуміє, що що під серцем у Діми справжня рана і що він мертвий. Вона розгублено дивиться навколо і бачить, як на лужайку повернула машина. На коротку мить їй видно, як в її вікнах виблискують на сонці два автомати. Юля кидається бігти до Валєри, кричить, але машина на великій швидкості під’їзжає до Валєри, виск гальм, автоматні черги, ревіння мотора і машина зникає за поворотом. Валера прострілений багатьма кулями падає поряд з кинутими автоматами.

У Юлі підкошуються ноги і вона падає на коліна посередині між Дімою і Валєрою

Коментарі



Масштабні переміщення подій для сюжету необов'язкові, але на мою думку прийом з показуванням мапи країни дозволяє глядачеві сприймати арену подій, країну, як щось цілісне, бачити і свою присутність на цій великій сцені, робить кіно якимось більш домашнім.

Написав Євген Фещенко, 20:55 12.11.2012

А щодо поведіки псевдожертв, то це природня реакція людини, коли вона впевнена, що в неї влучили зі смертельної зброї. У кіно це не тільки операція ы, прикладів багато. А в житті я особисто у дні юності побував на місці такої псевдожертви - один жартівник "застрелив" мене ТОЗівським патроном, з якого висипав більшу частину пороху. Було не боляче, навіть синця не залишилось, але кілька секунд або десятків секунд ступору - факт.

Написав Євген Фещенко, 20:49 12.11.2012

Отже, головна проблема - технічна. Мені здається, що вас спантеличує те, що у синопсисі сказано, що кулібін створив саме пейнтбольний маркер у вигляді гвинтівки(як тепер зрозуміло - помилково). Якщо сказати - майстер переобладнав гвинтівку так, що вона стріляє кульками з фарбою, це не буде виглядати таким вже неймовірним.
Також треба пам'ятати, що кулібін - народний герой і він може скласти конкуренцію і Тіпману і взагалі будь кому, і блоху підкує і т.д.

Написав Євген Фещенко, 20:41 12.11.2012

Євгене, ми мабуть про різне трохи говоримо.
Неадекватність героя - то не проблема.
У вмотивованості вчинків мені чомусь також нічого надміру суперечливого не побачилось.
У Вас добре пророблена фабула, виважені перепетії. Щоправда не розумію необхідність таких масштабних переміщень дії, аж по всій ненці. Але то не суттєво.
Мене тільки несумісніть, розбіжність між героєм "й технічною стороною" трохи спантеличила. Адже саме це, й тільки це, важко буде на віру сприйняти. Й ось ця обставина якось й розмиває сам сюжет та драматургію. Бо якщо це й екшн, то з дуже вагомими елементами комедії. Власне ось тут конфлікт між героєм та "технікою", що комедійну складову дуже слабкою робить. Адже якщо буде... "Так само, як Нікулін помирав", то доведеться й "жертв" більшою мірою розкривати, присвячувати їм екранний час, адже це вже випадковість, що вимагає пояснення - з якого біса всі числені псевдожертви однаково вірять у "смертельність" поранення. Причому з Вашого ж синопсису цього ніяким чином не випливає, адже жертви в ньому ролі епізодичні.


(Менше пороху, тонка оболонка - та такий Кулібін Тіпману серйозну конкуренцію складе:)). )

Написав Геннадій Коваль, 23:07 10.11.2012

А взагалі, шановний Генадію, я вам дуже вдячний за увагу до мого синопсису і за зауваження щодо технічної сторони. Тут справді є складнощі. Але, мені здається, що вирішити їх можна.
А от щодо неадекватності героя, тут, на мою думку, все гаразд, у кіно трапляються і страшніші чикатили, на поведінці яких і будується сюжет.

Написав Євген Фещенко, 21:15 10.11.2012

Але я все ж згоден, що вчинки Діми недостатньо вмотивовані. Можна повірити у порив, афект, але не довготоривалу подорож заради вбивства. Тому потрібно, як мені здається, дуже ретельно прописати перше "вбивство", після якого у Діми дах з'їхав остаточно. Також можна дати невелику передісторію, яка пояснювала б, як Діма дійшов до такого життя

Написав Євген Фещенко, 20:03 10.11.2012

Спробую відповісти по пунктах
1. Звичайно,що Діма псих, але кіно не про його душевні терзання, тому і дохтор не потрібний. Це екшн. Причина зриву хлопця на поверхні - та ж безперспективність - "буржуї" позбавили його матеріальних перспектив, та ще й на особисте життя наклали лапу.
2. Технічна сторона справи - по перше це парафія кулібіна, в могутність якого глядач повинен вірити, по друге, в принципі можливо, наприклад, не змінювати гвинтівку, а лише покласти трохи меньше пороху в набої, а кулі зробить з тонкою оболонкою і наповнити фарбою.
3.Як заставити глядача повірити, що людина після попадання в неї кульки з фарбою... Так само, як Нікулін помирав від влучання клинка у пляшку з вином. Тим більш, що ніхто не знає - як воно - помирать від кулі - боляче чи ні.

Написав Євген Фещенко, 19:46 10.11.2012

А може герой психотик й в нього трапляється загострення? Якщо так, то може хоч трохи варто показати його психотичний світ. "Дохтора" десь там приплести.

Написав Геннадій Коваль, 23:09 24.10.2012

Це напевно щось на кшалт "чорної комедії" має вийти?
Але виникає запитання щодо цілісності головного героя. Адже наче електрик, значить рівень інтелекту в межах норми? Якщо так, то яким чином можливо пояснити глядачу, що він пейнбольної рушниці і способу її дії не може відрізнити від рушниці справжньої. Й як її можливо так закомуфлювати, щоб як справжня виглядала. Хай балон в приклад можливо вмонтувати, але "фідер", як не крути, всеодно вирізнятися буде? Як не можливо помітити, що кульки з фарбою, на набої не дуже то схожі. Але це все таке. Головне, як заставити глядача повірити в те, що "ціль" після влучання в неї фарби, від якої, ну якщо підкрутити маркер та збільшити швидкість кулі за межі встановленої, буде синець й дуже боляче, але боляче не до шокового стану, коли й сили немає кричати?
Може варто замінити назву на "Страйкбол" й ввести в історію таку легенду - мовляв, Дімі пояснять, що місцевий вмілець так переобладнав рушницю, збільшивши швидкість польоту кульки за 200, а то й за 300км\с, що вона тепер не лише тілесні ушкодження наносить, але й реально може вбити людину. Чи може ще й додадуть, що якщо правильно влучити, а задно й пояснять, як правильно влучати. Й хай тоді Діма вбиває по справжньому, а не лише думає, що так чинить. Адже якщо в картині все ж заплановано трупи, то яка різниця - скільки їх буде, два, чи два десятки?
Щоправда, тоді це вже буде не так кумедно.

Написав Геннадій Коваль, 22:24 24.10.2012