втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Синопсис сценарію анімаційного повнометражного фільму

Cценарій "Озеро душ" читайте на СМ тут >>>

Велика мудрість говорить - весь наш всесвіт це квітка, яку БОГ ПЕРШОГО СВІТЛА виростив для своєї коханої. Пелюстки квітки - це нескінченні світи: великі і маленькі, світлі і темні, зупинені і швидкоплинні, ті, що народжуються і вже померлі. Там, де в самому центрі квітки утворюється зав'язь, знаходиться Озеро душ. Всі світи починаються звідси. Вони населені людьми, демонами, духами світла і темряви. Світлі і темні духи наділені магічними силами і здібностями до чарівництва. У людей таких здібностей немає, але лише людей Бог Світла обдарував душами. Дім душ - озеро в центрі квітки. Воно існує в світі снів, і закрите для усіх духів і демонів, адже їм не дано бачити сновидінь. Однак саме вони найбільше жадають відшукати дорогу до Озера душ і зануритися в його водах.

Протистоїть їхнім бажанням чародій Рум. Він породжений  квіткою, щоб охороняє шляхи і підступи до Озера душ. Демони Потойбічного Світу Пірамід придумують хитромудрий план - відшукати в одному з віддалених закутків всесвіту світ,в якому живуть люди і спробувати виростити там своїх власних немовлят напівлюдей-напівдемонів. Темні духи пірамід сподіваються, що таким немовлятам буде відкрито доступ до сфери снів, і вони зможуть розвідати шлях до заповітного озера.

Світ, на який впав вибір демонів виявився нашої Землею. Так в історію протистояння темних і світлих духів були залучені люди. І сталася ця історія на кордоні Дикого степу, населеного агресивними степовими воїнами і мирного князівства, в якому правив князь Хорр.

Князівство Хорра одне з небагатьох, які розташувалися на краю Дикого степу. За Диким степом є тепле море, на берегах якого розкинулася Країна Міст. У Країні Міст існує розвинена цивілізація: мистецтва, ремесла, мережа навчальних закладів, кораблебудівні верфі і багаті ринки. В князівстві Хорра міста відсутні. Люди тут живуть в селах, хуторах, та невеличких укріплених містечках. Не зважаючи на миролюбність князя, у нього сильна і добре навчена дружина. Його гвардія розташовується в казармах неподалік від князівського замку. Інша дружина розкидана по всій території князівства і живе при своєрідних воєнізованих хуторах, поєднуючи службу з мирною працею. Князівство покрито мережею фортів,

У князя Хорра є дочка Чара. Дівчинка росте без матері. Її мати Ільза була захоплена Хорром в полон. Ільза - степова принцеса, батько якої загинув в сутичці з Хорри. Князь закохався в свою полонянку, вона народила йому дочку, але потім втекла в степ. Ільза зібрала навколо себе степових лицарів, присягнулася помститися за смерть батька, спалити всі села Хорра, вбити всіх його людей і його самого. Саме в цей час, коли Чарі не виповнилося ще й трьох місяців, Хорр зустрічає чародія  Рума, який за допомогою свого чаклунства зводить для князя величезний кам'яний замок.

Рум з'явився у князя не випадково. Чародій відшукав в безмежному просторі вимірів сліди, залишені чаклунський магією демонів пірамід. Ці сліди і привели Рума в князівство Хорра. Не будучи в змозі припинити дію чаклунських сил, чародій вирішує залишитися в замку у Хорра і контролювати Дикий степ, який став осередком темної магії демонів.  В степу, глибоко під трьома стародавніми курганами, дозрівають зерна Немовлят, відправлених сюди в супроводі  потворної демонською старої Олли.

Рум чекає, коли Немовлята вилупляться з курганів, щоб потім їх знешкодити, але... Демони пірамід закликають  на допомогу Вія - найсильнішого духу темряви. Око Вія падає на Рума і, не зважаючи величезну відстань, що їх розділяла, чародій позбувається своїх сил і ледь не розсипається на порох. Того ж дня Рум відправляється в свій світ для відновлення магічної енергії. На прощання чародій дарує Чарі-доньці князя чарівне намисто-оберіг, і наказує ніколи його не знімати. Князю Хорру він розповідає, яким чином можна буде покликати його на допомогу, якщо трапиться біда.

Лине час, Чара підростає. Кілька років вона навчається в школі Країни Міст. Дівчинка росте розумною, веселою, відповідальною – такою, якою має бути справжня княжна – освідченню і доброю. Чара запросто спілкується  з селянами, дружить з сільськими дітьми. В князівстві її усі знають і люблять. З ініціативи Чари князь щороку відправляє в школи до Країни Міст найкмітливіших селянських дітей.

І от Чара знову вирішує поїхати до Країни Міст з черговим обозом з дітьми. Княжна хоче відвідати своїх друзів, вчителів і поплавати в морі. Коли в степу обоз просувається  повз кургани, на нього нападають Мертві Немовлята. Вони саме вилупилися й одразу розпочали свою темну справу. Мертві Немовлята замкнули простір між курганами у вогненний трикутник і відкрили портал до Потойбічного Світу Пірамід. Демони атакували обоз. Вони вбили і випили кров з дорослих воїнів, а дітей відправили в свій потойбічний світ. Оскільки діти були живими і не могли подорожувати крізь простір мінливих вимірів, їм належало подолати довгий шлях поміж світами. Ця реальність поміжсвіття існувала в образі безмежного зораного поля і виконувала функцію коридору, яким було можливо дістатися потойбічних світів

Чара теж була атакована демонами, але зуміла залишитися живою завдяки оберіг-намисту, подарованому Румом. Але в результаті чаклунський атаки дівчинка виявилася обездушеною. Її душа не змогла вирватися з вогняного трикутника і пішла за дітьми, яких вона дуже любила і про яких турбувалася. Живе, але обездушене, заклякле тіло Чари було винесено з вогняного трикутника конем. Щоб врятувати дочку, князь Хорр викликає на допомогу чародія Рума.

Історія будується на перетині двох сюжетних ліній. Одна лінія - це події, пов'язані з давнім конфліктом темних і світлих духів, які  передували народженню Чари. Друга лінія - це подорож, яку здійснює душа Чари поміж світами і в просторі мінливих вимірів. Під час подорожі Чара опиняється у Вія, заводить з ним знайомство і намагається зрозуміти, чому так важливо для духів відшукати дорогу до Озера душ.

Внутрішнє історії, її сюжет і ідея зводяться до розмови про людську душу. Про її цінність, про ті можливості, які наявність душі дарує людям. Синтез казки, фентезі, хоррора і сюрреалістичної образності відкриває широкі перспективи для пошуку оригінальних художніх рішень.

Події в світі людей - це алюзія на Україну, на князів, козаків, кримських татар, на візантійську присутність на березі Чорного моря. Все це перемішано в часі, узагальнено і позбавлене моральної повчальності. Світ сповнений  створінь, які багато сильніше і могутніше людей. Світ не підвладний людському сприйняттю і розумінню. Люди частенько виявляються наосліп залученими в розбірки і протистояння духів і демонів. Людей не беруть до уваги - їхня цінність не перевищує цінності стулок черепашок, всередині яких ховаються перлини. Але відібрати у них і привласнити ці перли виявляється неможливим ...

Коментарі