втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

18 листопада 1961 року, рівно півстоліття тому, на американські кіноекрани вийшов мюзикл «Вестсайдська історія», зафільмований режисером Робертом Вайзом і хореографом Джеромом Роббінсом. Осучаснена та стилізована під тогочасні американські реалії версія «Ромео і Джульєтти», в ролях Річард Беймер і Наталі Вуд, відповідно.

Кохання пуерто-ріканської красуні та авторитета банди «білих» іммігрантів розгортається на вулицях Мангеттена, де бійки конфронтуючих угрупувань, агресія яких підкріплена расовою нетерпимістю – звична справа. Небезпечно навіть зайти невчасно на спортивний майданчик, не те що закохатися в дівчину, чий брат головний у ворогуючій банді.

Стрічка, у свій час, не лише взяла Оскар як найкращий фільм року, а й поставила до сих пір не побитий рекорд – отримала 10 Оскарів, найбільшу кількість, яка коли-небудь діставалася мюзиклові. Відзначили не лише звичні музику, звук, декорації та костюми, а й режисуру, оператора, монтажера та акторів. Залишилася лише одна нереалізована номінація за сценарій.

Вже сучасні критики, кінознавці та історики присвоїли фільмові численні звання «найкращості». Так Американський кіноінститут (AFI) в 1998 році назвав фільм на 41 місці серед найкращих американських фільмів за всі часи і на друге серед найкращих мюзиклів, пропустивши уперед лише «Тих, хто співає під дощем». Не обійшли стрічку увагою й такі шановані видання як Guardian, New York Times і Entertainment Weekly, назвавши їх у своїх списках найкращих.

А музичні композиції й танцювальні номери з фільму до сих пір копіюють та пародіюють у кіно- та анімаційних стрічках, від «Баффі – винищувачки вампірів», «Сімпсонів», «Остіна Паверса» і «Шрека» до «Мадагаскару 2» та «Матриці перезавантаження».

Головну жіночу роль у фільмові виконала Наталі Вуд, донька україно-російських емігрантів, яку до початку голлівудської кар’єри звали Наталія Миколаївна Захаренко. Хоча зважаючи на те, що у віці чотирьох років вона вже знімалася в кіно, навряд чи її часто називали на ім’я та по-батькові.

Роль у «Вестсайдській історії» зробила Вуд справжньою зіркою, хоча за неї її не номінували на Оскар. Та це легко пояснити тим, що лише тижнем раніше до «Вестсайдської історії» в кінотеатрах почали демонструвати інший фільм з Наталі Вуд у головних ролях, «Пишність у траві» Еліа Казана, що кохання тут не менш трагічне, а сам фільм (не мюзикл) дає більше можливості для акторського розкриття героїні. За цю роль Вуд номінувалася не лише на Оскар та Золотий глобус, а й на відповідну нагороду Британської кіноакадемії.

Проте «Вестсайдська історія» значно більше полюбилася глядачам, про що показово свідчать касові збори, які практично у вісім разів перевищили бюджет та те, що фільм до сих пір у сотні найбільш касово-успішних.

Стрічка небезпідставно вважається новаторською. Адже до неї в жанрі мюзиклу неозброєним оком помітні певні тематичні обмеження, співають та танцюють переважно у вищому суспільстві і в акторському колі, що обидва однаково далекі від пересічного глядача. В той час як «Вестсайдська історія» «заговорила мовою вулиць».

Саме завдяки цьому фільмові стали можливими такі популярні в радянського глядача стрічки як «Брудні танці», «Бріолін», «Лихоманка суботнім вечором», які були зняті майже на два десятиліття пізніше. Проте й «Вестсайдська історія» з’явилася на радянських екранах так само з майже двадцятилітньою затримкою.

Та ще до виходу на будь то американські, чи радянські кіноекрани «Вестсайдська історія» досягла успіху на бродвейській сцені, мюзикл був уперше поставлений в 1957 році. Сценарій написав Артур Лоурентс, слова – Стефен Сондгайм, а музику – Леонард Бернштейн, батьки якого емігрували з українського міста Ровно.

Усі музичні номери написані Бернштейном здобули неймовірної популярності. Мюзикл зіграли 732 рази, перед тим як відправитись у світове турне. А Бернштейна, звісно, не лише за «… історію», в 2010 році по опиту тематичного журналу про класичну музику BBC Music Magazine назвали другим найвидатнішим диригентом усіх часів і народів, поступившись лише австрійцю Карлосу Клейберу.

У Радянському ж союзі ще в шістдесятих роках кілька разів поставити «Вестсайдську історію», проте лише з 2007 року спектакль здобув офіційну «прописку» в Новосибірському академічному молодіжному театрі «Глобус» і відтоді демонструється на законних підставах і відповідно до авторського права.

Для України ж, напевно, попри вагому участь у створення «Вестсайдської історії» Наталі Вуд та Леонарда Бернштейна українського походження, ближче шекспірівський оригінал. Адже нікого не дратуватиме кохання дівчини з Івано-Франківська і хлопця з Дніпродзержинська, значно реальнішою здається кланова ворожнеча.

Коментарі



Залишити коментар

Ім'я:

Коментар: